rullebull December 30, 2011 Report December 30, 2011 så var nya mussen reg besiktad med orginal xenon ljus! efter lite meckande så satt lyktspolningen på plats! inte störande tycker jag och enkelt att koppla in! mycket bättre lösning än att montera halogen lampor!!mvh rulle Citera
Daniel Strand January 1, 2012 Report January 1, 2012 Ser bekant ut. Är det kittet som Grufman säljer? Citera
RoTe January 8, 2012 Report January 8, 2012 Kan man lacka munstyckena? I så fall blir dom ju i princip osynliga. Citera
Ronis April 21, 2012 Report April 21, 2012 så var nya mussen reg besiktad med orginal xenon ljus! efter lite meckande så satt lyktspolningen på plats! inte störande tycker jag och enkelt att koppla in! mycket bättre lösning än att montera halogen lampor!!mvh rulleVar gjorde du av spolarbehållaren, eller kompletterade du befintlig behållare med en pump till ?Mvh/ Ronis Citera
Corvette April 23, 2012 Report April 23, 2012 Var gjorde du av spolarbehållaren, eller kompletterade du befintlig behållare med en pump till ?Mvh/ Ronisdu monterar den i befintlig behållare Citera
Corvette April 23, 2012 Report April 23, 2012 Kan man lacka munstyckena? I så fall blir dom ju i princip osynliga. japp de går att lacka och de blir jättesnyggt då!! Citera
AndyB May 22, 2013 Report May 22, 2013 japp!Vad kostade kittet ? Installerade du själv ?Är lite osäker om jag kommer behöver nivåreglering + spolning på min 12:a med original xenon. Räcker med spolning tror jag, eller ? Citera
Corvette May 22, 2013 Report May 22, 2013 hallogen som gäller vid regbesiktning numera då du inte kommer få intyg för Xenon till Mustang längreär ett piss de som de håller på med Citera
rullebull May 26, 2013 Author Report May 26, 2013 hej! va! har dom tagit bort intyget på att slippa nivå regl på bilar med xenon? det har ju gått att få på mustanger från 2010 och nyare!! köpte själv från dekra!!!kostade 400 extra utöver buller intyget!! obs! det har aldrig varit möjligt för bilar tidigare än 2010!!men lyktspolning kommer man aldrig undan!!mvh rullebull Citera
Ronis May 26, 2013 Report May 26, 2013 hej! va! har dom tagit bort intyget på att slippa nivå regl på bilar med xenon? det har ju gått att få på mustanger från 2010 och nyare!! köpte själv från dekra!!!kostade 400 extra utöver buller intyget!! obs! det har aldrig varit möjligt för bilar tidigare än 2010!!men lyktspolning kommer man aldrig undan!!mvh rullebullMenar du att det inte går att reg.besikta bilar före 2010 med xenon? Jag har en 2009 med fabriksmonterad xenon. Fick intyg/dispens för nivåreglering via Dekra. Spolning var jag dock tvungen att montera. Mvh/ RonisSkickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera
Sa-Malmoe May 26, 2013 Report May 26, 2013 hallogen som gäller vid regbesiktning numera då du inte kommer få intyg för Xenon till Mustang längreär ett piss de som de håller på medGäller det både före och efter 2010 ? Citera
Janne H May 27, 2013 Report May 27, 2013 Gäller det både före och efter 2010 ?När blev detta bestämt?Har sett 2 st 2013 som nyligen blivit reggade med Xenon.Janne H Citera
maniouras May 28, 2013 Report May 28, 2013 Jag fick köpa nya halogenlyktor till min gt500 2012 och nya blinkers bak (externa) och pos lyktor fram...så nu ska ja byta tillbaka till xenon..ifall d e någon som vill hyra lyktor när ni e på besiktning är d ba att hojta =) Citera
Janne H May 28, 2013 Report May 28, 2013 En fråga?Hade du sökt intyg på Dekra ang xenon.Janne H Citera
AndyB May 28, 2013 Report May 28, 2013 Jag fick köpa nya halogenlyktor till min gt500 2012 och nya blinkers bak (externa) och pos lyktor fram...så nu ska ja byta tillbaka till xenon..ifall d e någon som vill hyra lyktor när ni e på besiktning är d ba att hojta =)Höjt ! Är det bara att plugga in ? Citera
maniouras May 28, 2013 Report May 28, 2013 Höjt ! Är det bara att plugga in ?Dekra kan inte ge intyg för Xenon längre.. De kan ge intyg bara för två sittsiga bilar, har frågat dem och de kan inte ge intyg längre.. man måste tyvärr ha nivåreglering sa dem.. kuggades på detta ju...Lyktorna som jag har köpt är det bara att plugga in.. det är två kontakter som pluggas in....sedan får man montera positionsljuset nere vid dimljusen..samt blinkersen bak får man tejpa fast =) Citera
AndyB May 29, 2013 Report May 29, 2013 Dekra kan inte ge intyg för Xenon längre.. De kan ge intyg bara för två sittsiga bilar, har frågat dem och de kan inte ge intyg längre.. man måste tyvärr ha nivåreglering sa dem.. kuggades på detta ju...Lyktorna som jag har köpt är det bara att plugga in.. det är två kontakter som pluggas in....sedan får man montera positionsljuset nere vid dimljusen..samt blinkersen bak får man tejpa fast =)Vart fick du tag på lyktorna ? Citera
maniouras May 29, 2013 Report May 29, 2013 Vart fick du tag på lyktorna ?grufman.. 9000 sek gick framlyktor på.. men glöm inte positions ljuset Citera
AndyB May 30, 2013 Report May 30, 2013 grufman.. 9000 sek gick framlyktor på.. men glöm inte positions ljusetAllt är klart på min bil förutom byt strålkastare och chassis nr instansning.Håller på kolla runt lite nu på strålkastare, men går det att hyra, eller köpa din ? Citera
Recommended Posts