Jump to content

Mustang -69 HT


angry_buddha

Recommended Posts

Ja nu är det väl dags för en lite uppdatering.

Det har hänt mycket runt om men byta jobb och flytta så det har inte hänt några större grejer på bilen.

Men jag har iallafall köpt och monterad en himla tjusigt magnaflow 2½" Rostfritt system tillsammans med min hooker headers så nu får man ståpäls när man startar bilen.

Jag har också dragit färdig all el i hela bilen utom just bakom instrumentbrädan, elen bygger jag själv på nytt. Litar inte på 45år gamla ledningar :P.

Instrumentbrädan håller jag på att lacka om jag renovera just nu då jag inte kunde få tag i någon fin beg.

Lite kort på avgassytemet kan ni få se åtminstone, ska försöka komma ihåg att vara flitigare med kameran ;)

post-2223-1448392540_thumb.jpg

post-2223-144839254014_thumb.jpg

post-2223-144839254037_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Man tackar för inputen :-) Kul att veta att man sköter sig!

Efter helgen så har jag fått skruvat dit mina nya blanka fina shorty headers från Sanderson, och det var TAJT! Riktigt tajt. Men det ska nog gå ändå.

Och så fick jag ju hängt upp min styrväxel från Flaming River, och jag kunde konstatera att supporten från Flaming River far med lite osanning om att den skulle passa utan problem. Utblåset från headersen kom mitt före anslutningen till rattstången på styrväxeln. Krävdes lite pill innan jag fick dit det, blev en snygg böj på avgasröret :-)

Nu ska det bara byggas ett fäste till servopumpen också. Men först får man fixa till gängorna i toppen till servofästet, någon duktig tidigare ägare hade dragit sönder totalt. Tur att det finns helicoil gängor ;-)

post-2223-144839300132_thumb.jpg

post-2223-144839300252_thumb.jpg

post-2223-14483930026_thumb.jpg

post-2223-144839300268_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Man tackar för inputen :-)

Och så fick jag ju hängt upp min styrväxel från Flaming River, och jag kunde konstatera att supporten från Flaming River far med lite osanning om att den skulle passa utan problem. Utblåset från headersen kom mitt före anslutningen till rattstången på styrväxeln. Krävdes lite pill innan jag fick dit det, blev en snygg böj på avgasröret :-)

Du måste ha fått Californinen varianten, de har så stränga utsläppsregler att det inte är tillåtet att ha avgasrör på bilen ;)

Skämt åsido, det blir snyggt det här:thumbup:

Janne

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag måste säga att jag uppskattar era kommentarer, jag trodde jag skulle bli total sågad för mina kreativa försök att få till nåt annorlunda och snyggt. :)

Jag vill även nämna att jag tog min premiärsväng på mustangen igår, en träpall som stol och vrida om nyckeln. Vilken känsla det var :D

Dock måste jag nog släppa på justeringen lite till växellådan. När man stod still på torr asfalt och lade i driven så började båda bakhjulen sakta snurra, trots att jag tryckte bromspedalen nästan in i torpedväggen. Men samtidigt så var det fan så gött att känna hur allt vrid bara väntar på att få släppas loss. 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...