angry_buddha February 7, 2013 Author Report February 7, 2013 Ja nu är det väl dags för en lite uppdatering.Det har hänt mycket runt om men byta jobb och flytta så det har inte hänt några större grejer på bilen.Men jag har iallafall köpt och monterad en himla tjusigt magnaflow 2½" Rostfritt system tillsammans med min hooker headers så nu får man ståpäls när man startar bilen. Jag har också dragit färdig all el i hela bilen utom just bakom instrumentbrädan, elen bygger jag själv på nytt. Litar inte på 45år gamla ledningar . Instrumentbrädan håller jag på att lacka om jag renovera just nu då jag inte kunde få tag i någon fin beg.Lite kort på avgassytemet kan ni få se åtminstone, ska försöka komma ihåg att vara flitigare med kameran Citera
angry_buddha March 6, 2013 Author Report March 6, 2013 lägger upp en bild på hur det ser ut för stunden.Har monterat alla lampor i fronten och fått passat in det mesta. Dock skall det inhandlas nytt krom runt grillen också Citera
Stefan Johansson March 6, 2013 Report March 6, 2013 Ser väldigt bra ut! Bra jobbat och kul med bilder som postas Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 9, 2013 Report March 9, 2013 Här har jag inte sagt något tidigare? , bra jobbat är vad man kan slänga ur sig, menär det betygsättning så får du 11 av 10 möjliga, jag tycker det är super att detfinns sådana som du och som satsar på att göra något snyggt och brutalt av en HT.:cool::thumbup: Citera
angry_buddha May 7, 2013 Author Report May 7, 2013 Det kom ett efterlängtat paket idag Då ska vi se om vi kan få ihop framvagnen och få frigång till den nya styrväxeln också Citera
Anders Lindström May 7, 2013 Report May 7, 2013 Det kom ett efterlängtat paket idag Då ska vi se om vi kan få ihop framvagnen och få frigång till den nya styrväxeln också Fina bitar till en fin bil ! Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 7, 2013 Report May 7, 2013 Vad skall man säga, fortsätt att polera juvelen, det ser jäkligt gott ut redan nu. Citera
angry_buddha May 13, 2013 Author Report May 13, 2013 Man tackar för inputen :-) Kul att veta att man sköter sig!Efter helgen så har jag fått skruvat dit mina nya blanka fina shorty headers från Sanderson, och det var TAJT! Riktigt tajt. Men det ska nog gå ändå.Och så fick jag ju hängt upp min styrväxel från Flaming River, och jag kunde konstatera att supporten från Flaming River far med lite osanning om att den skulle passa utan problem. Utblåset från headersen kom mitt före anslutningen till rattstången på styrväxeln. Krävdes lite pill innan jag fick dit det, blev en snygg böj på avgasröret :-)Nu ska det bara byggas ett fäste till servopumpen också. Men först får man fixa till gängorna i toppen till servofästet, någon duktig tidigare ägare hade dragit sönder totalt. Tur att det finns helicoil gängor ;-) Citera
turbo57 May 13, 2013 Report May 13, 2013 Trångt är väl bara förnamnet, supersnyggt:thumbup:/Leif Citera
JanneJ May 13, 2013 Report May 13, 2013 Man tackar för inputen :-) Och så fick jag ju hängt upp min styrväxel från Flaming River, och jag kunde konstatera att supporten från Flaming River far med lite osanning om att den skulle passa utan problem. Utblåset från headersen kom mitt före anslutningen till rattstången på styrväxeln. Krävdes lite pill innan jag fick dit det, blev en snygg böj på avgasröret :-)Du måste ha fått Californinen varianten, de har så stränga utsläppsregler att det inte är tillåtet att ha avgasrör på bilen Skämt åsido, det blir snyggt det här:thumbup:Janne Citera
Månsson May 13, 2013 Report May 13, 2013 Snyggt bygge. Ska bli kul att se det färdiga resultatet.Härlig böj du fick på avgassystemet. /Hans Citera
angry_buddha May 15, 2013 Author Report May 15, 2013 Vad kostade kuggstångssatsen?Jag köpte just min sats begagnat ifrån en kille här på forumet.Men man kan köpa helt nya från Flaming River i USA för 1908$ http://www.flamingriver.com/index.php/products/c0007/s0011/FR300NP1 Citera
angry_buddha June 21, 2013 Author Report June 21, 2013 Hej hej. Tänkte visa mitt senaste experiment på mina ventilkåpor som jag gjorde. Blev rätt schysst ändå. Testade på min gamla men ny överväger jag att använda dom på motorn. Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 21, 2013 Report June 21, 2013 Hej.Dom som är monterade på motorn är grymma, använd dom. Citera
angry_buddha June 26, 2013 Author Report June 26, 2013 Jag tyckte att jag behövde lite färg inne i kupen också så jag fortsatte mina experiment och lackade om nedre delen av instrumentbrädan.Blev några skönhetsfel, men överlag vart jag rätt nöjd Citera
Snorre70 June 26, 2013 Report June 26, 2013 Snyggt, ja varför inte göra det snyggare en det va från start när man håller på! Citera
turbo57 June 26, 2013 Report June 26, 2013 Ser jättebra ut precis som resten av din bil/Leif (Det var kul att se den live) Citera
angry_buddha June 28, 2013 Author Report June 28, 2013 Jag måste säga att jag uppskattar era kommentarer, jag trodde jag skulle bli total sågad för mina kreativa försök att få till nåt annorlunda och snyggt. Jag vill även nämna att jag tog min premiärsväng på mustangen igår, en träpall som stol och vrida om nyckeln. Vilken känsla det var Dock måste jag nog släppa på justeringen lite till växellådan. När man stod still på torr asfalt och lade i driven så började båda bakhjulen sakta snurra, trots att jag tryckte bromspedalen nästan in i torpedväggen. Men samtidigt så var det fan så gött att känna hur allt vrid bara väntar på att få släppas loss. Citera
Johan HT-66 June 28, 2013 Report June 28, 2013 Ser mkt bra ut, kul att du hitta på nått annorlunda som blir bra! Det där med träpall känner jag igen...Bra jobbat!!/ Johan Citera
turbo57 June 28, 2013 Report June 28, 2013 Jag säjer till dig Johan som jag brukar säga till Anders "Tänk på hornen":evil:/Leif Citera
Recommended Posts