lencar January 31, 2012 Report January 31, 2012 Hej på er,jag har ett läckande värmepkt. tror jag! Blöt matta som smakar glykol!Tacksamt för instruktioner på hur man går tillväga ? Jag har börjat med att lossa de 4 skruvar som sitter runt fläkmotorn ute i motorrummet !Trodde att det kanske räckte med dem? Är det någon därute som kanske kan tala om hur man lättast går tillväga!Mvh Lennart C KÄRNA X Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 31, 2012 Report January 31, 2012 Hej.Insidan är mer att skruva bort, de fyra muttrarna äregentligen bara fläktmotor, men dom skall bort också.Skruva bort hanskfakslucka, ta bort själva facket i pap,när detta är borta så så ser du fästet under instrument-bräda till höger.Här ser du vajrar och el som skall lossas, var försiktigmed utblåsdelen som är gjord av pressad pap när du skruvat loss det som håller hela värme paketet.Du måste också innan du börjar lossa slangar till värme-paket på motorn, dessa skall dras in igenom hålendom kommer ut genom, allternativ är att skära avoch montera nya när du instalerar nytt värmepaket,tänk på att slangarna skall monteras innan och att dom skall stickas ut genom hålen vid montering.Alltså måste kylarvättska släppas ut, det räcker meddet som rinner ur slangar när du lossat dessa frånmotor.Finns mer att beskriva, men börja med att kolla ochskruva med detta först, hör av dig när du bestämt dig för att jobba vidare;). Citera
lencar February 1, 2012 Author Report February 1, 2012 Tack Lars,började faktiskt att lossa hanskfacket, men det verkade så trångt och jag trodde att jag skulle fördärva det !Men jag får väl påt igen som nån sa !Tyvärr blir det inget skruvande i kväll, kanske hör av mig igen om jag stöter på patrull.mvh Lennart C Citera
mnilsson February 1, 2012 Report February 1, 2012 Hej,det ÄR trångt, man tror inte att det skall gå att få ut (eller in). Men f-n den som ger sig.//Mats Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 1, 2012 Report February 1, 2012 Hej.Själva insatsen, hanskfaket går att vika, sidorna viks in på mittenså att lådan går ihop, sedan går det att ta ur den från sin plats. Citera
bosewallius February 2, 2012 Report February 2, 2012 Ett råd jag kan ge är att ta bort åtminstone den högra framstolen så att du får mer plats. Gjorde detta för ca två år sedan påmin 65:a. Satte tillbaka originalpaketet som har datummärkning och tog bort båda framstolarna och mattan.Lätt som en plätt.Mvh Bosse CMC342 Citera
65 rangoon red February 2, 2012 Report February 2, 2012 Man måste ta ut handskfacket först som det har sagts tidigare. Vid första anblick verkar det "omöjligt" trångt. Men det är faktiskt inte så farligt när man väl går på det. Att ta bort stolar och mattor är inte nödvändigt. Det här klarar du lätt som en plätt. :-)MvhUlf Citera
Dirty Dick April 15, 2012 Report April 15, 2012 HallåTror att även jag har problem med läckande värme paket.Upptäckte igår att höger matta fram var dyngblöt.Fråga, måste man investera i nytt, är det en dyr affär, var köper man en sån ???Går det att renovera den jag har ?MVH Dick Citera
JanneJ April 15, 2012 Report April 15, 2012 HallåTror att även jag har problem med läckande värme paket.Upptäckte igår att höger matta fram var dyngblöt.Fråga, måste man investera i nytt, är det en dyr affär, var köper man en sån ???Går det att renovera den jag har ?MVH DickJag bytte just i en 67:a, kostade 450:- hos VP. Passa på att byta alla tätningar samtidigt. 67:a som jag bytte på blev som ny, inga skramlande luckor, inga reglage som går trögt och luften går dit du har ställt in. Citera
mhdin April 15, 2012 Report April 15, 2012 http://www.websitefolder.net/vpautoparts2/Varme_och_friskluftsanlaggning.asp Citera
Dirty Dick April 15, 2012 Report April 15, 2012 Snabba sköna svarTack för det.En fråga till, tätningar sa du, känns som det lätt kan bli fel när jag skall beställa dem.Hur vet jag vilka det skall va ? Finns dom med på listen där på VP ?Tack på förhand Citera
JanneJ April 15, 2012 Report April 15, 2012 Det finns färdiga satser med packningar:http://www.websitefolder.net/vpautoparts2/art-1.asp?id=246&iPageID=68 Citera
björn andersson April 15, 2012 Report April 15, 2012 Jag har också bytt alla tätningarna och värmepaket och det blev väldigt bra inget skrammel längre samt att när man justerar med spakarna känns det mjukt och bra. Man kan koppla förbi värmepaketet tillfälligt med en rör bit eller liknande det fungerar hyfsat men motorn går lite varmare det gjorde i alla fall min. När man har ner värmepaketet glöm inte att kolla fläkthjulet och elmotorn också den kan behöva lite översyn. Citera
Dirty Dick April 15, 2012 Report April 15, 2012 Bara att buga o tacka för era svarSen undrar jag vad den gula färgen heter på din bil du har på bilden Björn ?Är det springtime yellow, tycker den ser mörkare ut i tonen än om det skullevara springtime, men kanske ljuset i garage som gör det så...?Den ser jävligt snygg ut iallafall Citera
Dirty Dick April 17, 2012 Report April 17, 2012 Hej igenHar nu plockat ner hela värme paketet o satt o stirrade på det när det låg som ett lik över mina knän. Det var trång o jävligt att få loss det.Jag har ett A/c system som gjorde det väldigt svårt o trångt, vad händer om jag plockar bort det när jag skall skruva i det nya värme paketet ? Kommer det läcka freon då ?Sen var den främre kåpan (främre om man sitter i stolen) i mkt dåligt skick, nån som har en till salu ?Tack på förhand/D Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.