April 2, 201213 yr comment_113446 Framvagnsinställningen på min -68 är för tillfället +0°39´ camber, (och +0°45´caster). Jag håller på med sänkning av övre bärarmen, vilket kommer att resultera i mer positiv camber. För att få lite bättre styrrespons och väggrepp i kurvor vill jag ställa cambern till 0°. Problemet är att nedre bärarmen är justerad så långt ut den går med excenterbrickan. Dvs jag få ingen mer negativ camber med den. Hur göra? Nån som har nån bra idé?
April 2, 201213 yr comment_113448 Försök hellre komma under 0Typ -0.5 gradLåter konstigt att du inte får ner vinkeln mer än +0.39 med excenterbrickan??När du sänker övre bärarmen borde det bli ännu lättare att få ner vinkeln
April 2, 201213 yr Author comment_113453 Låter konstigt att du inte får ner vinkeln mer än +0.39 med excenterbrickan??När du sänker övre bärarmen borde det bli ännu lättare att få ner vinkelnJo jag vet det, men så är det nu. Jag satte nya undre bärarmar då jag köpte bilen, undrar om toleranserna kan vara så stora...Då man sänker övre bärarmen så flyttas den aningen utåt, vilket ger mer positiv camber.
April 2, 201213 yr comment_113455 Ja det stämmer nog beror ju lite på vilken typ av sänk fjäder man har.Undre bärarmar har jag sett skiljer något hemsk mycket på.Faktiskt 1 gång slängde jag 1 par helt nya då det var helt fel. (Mustangsplus)Även olika grovlekar har jag fått trots samma artikelnummerLängden har jag aldrig sett skillja men ändå intressant att ta ett kontrollmått på undre bärarm från centrum fettnippel till centrum infästning ram.Hade min upphissad och mätte mig fram till 412mm långCentrum inre fäste ---> Undre fettnippel Nu kan ju kanske höjden på själva kulbultarna diffa men den kan man ju också enkelt kolla Ändrade %s av %s (%s)
April 2, 201213 yr comment_113456 Jag skulle försöka hitta exakt vad det är som gör att du inte kan fä negativ camber med excentern, någonting är uppenbart galet. Att istället hitta på någon annan lösning för att få negativ camber känns som en omväg.
April 8, 201213 yr Author comment_113665 Felet är relaterat till en gammal reparerad plåtskada i höger framhörn, då troligtvis balken har flyttat på sig. Man har svetsat balken på två ställen. Jobbet i sig själv är bra gjort men man har tydligen inte kollat placeringen i sidled tillräckligt noga. Så det verkar nog bara finnas två sätt att göra. Dra ut balken, eller flytta på fästet. Mera jobb.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.