June 3, 200420 yr comment_6876 Hej!bytte huvudbromscyl. pga att den gått läck och oljan gått in i servoklockan och vidare in genom insuget. Bytte cyl. och gjorde rent klockan så gått det gick genom lilla hålet för cyl. Allt var frid och fröjd 2-3 bromsningar sen gick tydligen bälgen i klockan åt skogen för bromsverkan blev kass och det pyste vacum vid inbromsning och motorn gick kass. Går det att byta enbart bälgen med klockan på plats? Det sitter ett spännförband mitt på klockan så det verkar troligt. I så fall var köper man den? Jag har inte lyckats hitta i mina kataloger. Det är en -68 med skivor fram.Mvh"Darne" CMC 1080
June 3, 200420 yr comment_6877 Hej.Går ej att laga på plats, om du är duktig på attmeka så är det nytt som är det enda rätta.Nya original delar finns att köpa då främsti USA, men kolla med återförsäljare i Sverige.Det finns andra broms delar som passar frånandra bilmärken men då måste man kollabult mönster för huvudcylinder mm.Ring Inge Ellburg och prata bromsar, hanhar konverterat från anndra märken. :wink: 08/744 47 64.
June 4, 200420 yr comment_6880 Varför konvertera till något annat, när det finns delar? Det finns delar att köpa i Sverige, hos en medlem i Fordklubben. Vet att han brukar annonsera Ford delar i Power magazine. Han tog hem för egen del + några till. Du bör nog ta bort servoklockan för demontering, tror att det blir svårare annars....Får du bort den så är det inget komplicerat att ta isär och byta delar.
June 4, 200420 yr Author comment_6891 Tack för tipsen!Du Sam jag har letat igenom flera Power men inte hittat något. Du har inte mer information om Fordkillen?Mvh"Darne"
June 5, 200420 yr comment_6893 Det finns en kille som heter Leif Lidberg som har mycket forddelar vet jag, han brukar annonsera så det kanske är han som Sam tänker på?Han bor i trakten av Örebro nånstans, slå han en signal för han har ganska mycket.Fairlane/Torinoregistret Kontaktperson: Leif Lidberg Telefon: 0582-15023 (17-23) arb 019-300300 Email:
June 13, 200420 yr comment_7088 Har han "membranet" så att säga?min pyser, och tappar verkan, plus den suger in bromsvätska i motorn och rycker VITT! utgår från att membranet läcker, har inte råd eller tid att beställa en helt ny booster..
June 13, 200420 yr comment_7122 eller? sorry att jag stressar men ska reg besiktiga i början på nästa vecka.
June 14, 200420 yr comment_7129 tyvär är det inget allternativ då bromsträckan blir enormt lång..jag har testat...tur att det var en lång raka
June 14, 200420 yr Author comment_7156 Hej!Troligtvis är huvudbromscyl. kass eftersom motorn suger på sig olja. Du har nog dessutom en trasig bälg som sitter i klockan direkt innanför cyl. (annars skulle oljan nog inte komma in till motorn) Eftersom det pyser är nog ett av dom 2 membranen som ytterligare sitter i klockan trasig också. Leif Lidberg har den bälgen som vanligtvis går sönder. Tel. hem 0582-15023 jobb 019-300300. i annat fall kan du prova att bota eller limma med ett lim som heter Kiwi Sport Athletic shoe and Boot Patch (köpt hos en skomakare). Det verkar mycket bra.Det hela förutsätter ju dock att du har den typen av klocka som är delbar på mitten."Darne"
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.