Jump to content

Tips på Axle back avgassystem!


Guztav

Recommended Posts

Hej!

Har skaffat en 2010 GT som skulle behöva få säga sin mening snart!

Det finns ju en hel del att välja på och även många smakprov att lyssna på, på tex youtube. Men hur är det med resonans och annat?

Vad jag iaf är ute efter är att det ska låta mer, men ändå inte låta för mycket så det blir jobbigt vid vanlig körning. Är inte så sugen på ett allt för skarpt ljud heller, lyssnar hellre på ett grovt ljud om man kan kalla det så.

Har ni några tips??

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte min bil med Flowmaster axle back system som var redan monterat. Det lät okej men lite för diskret ljud. Tyvärr var resonansen ganska hög på landsvägen så jag bytte till FR500S istället. Vilken skillnad det blev. Ljudet kommer ut därbak som det ska göra och ingen resonans alls i bilen. Vid vanlig körning, tycker jag att det låter snällt men ändå agressivt. Gasar man på, hörs det verkligen!! :D Naturligtvis blir bilen lite tystare när motorn har kommit upp i temperatur.

Jag kan rekommendera FR500S axle back. De är populära.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har mailat runt till några olika företag i Usa som säljer. Just nu ligger bästa priset inkl. frakt på 4800 (706,25 dollar). Grufman tar 7800...

Tillkommer väl någon liten tullavgift samt att det handlar om paypal överföring som även det kostar någon liten procent på priset, men detta företaget låter mig själv bestämma vilket värde som ska skrivas på kartongen. Så 25% på "värdet" behöver ju inte bli allt för mycket.

Link to comment
Share on other sites

Rekommenderar något helt annat..Pypes bomb.. Ångrar inte att jag monterade dessa..LJUDET.. Lite resonans vid 90 km annars tysta..

Link to comment
Share on other sites

Rekommenderar något helt annat..Pypes bomb.. Ångrar inte att jag monterade dessa..LJUDET.. Lite resonans vid 90 km annars tysta..

Jag håller med. Ska man inte göra något annat åt avgassystemet ska man skippa ljuddämparna helt! Det blir för tyst annars.

Link to comment
Share on other sites

Menar du att du har ett par men inte tänker montera dessa?

/MOS

Jag har ett par påväg hem från USA. Intresserad? :-p

Nu blev jag lite kluven... Jag vill ju det ska mullra, både på tomgång och vid gaspådrag... Kanske är Pypes bomb mer rätt för mig än Fr500SA...?

Ni med FR500SA, hjälp!!

Link to comment
Share on other sites

Om du vill ha överlägsen kvalitet så kan jag rekomendera Corsa axelback, inte billigt men det finns inte bättre, har det själv.

Mycket djupt och mulligt på tomgång, men när du öppnar spjället fullt så är det oslagbart!

Link to comment
Share on other sites

FR500SA är bra på alla sätt och vis, slipper resonansljud vid längre turer och mullrar lagom. vill du ha ett riktigt grymt och dovt ljud, köp till Hot Rod kammar - oslagbart ljud. enda problemet är att bilen vibbar lite på tomgång (härligt) samt att man aktiverar billarm när man åker i garage

Link to comment
Share on other sites

Har fått mina FR500SA och monterade dessa nu på förmiddagen. Det låter bra, men inte högt och dovt. Men som ni säger, noll resonans, inga störande ljud alls! Meeen... lite snällt kanske :-p

Link to comment
Share on other sites

Måste säga att det här systemet tar sig. Jag tyckte att det var lite snällt först men det är väldigt skönt att man knappt märker av det förrän man gasar på. Tror nog grannarna tycker att det lever om fullt tillräckligt vid kallstart ändå :-p

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...