Jump to content

Featured Replies

comment_7025

Hej,

Måste det finnas en "startspärr" som gör att det bara går att starta motorn på växelläge P och N om man vill komma igenom besiktningen utan tvåa???

Och om isåfall, gör besiktningsmännen undantag för Mustanger med gammal årgång? :wink:

//Niklas

comment_7031

Hej!

Det räcker med startspärr i parkeringsläget för att det ska godkännas. :)

Bilprovningen testade min nyligen och hade inget att anmärka.

Då jag inte hade någon fungerande startspärr gjorde jag en egen.

Men ska du ha original så är det en annan sak...orignalstartspärr är tydligen inte billig. :shock:

Kolla in den här tråden...

http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2859&highlight=startsp%E4rr

comment_7040
Per B skrev:

Jag köpte en microkontakt på som fick plats i växelväljaren.

Startar enbart i P-läget nu.

Har ni sett vad Hansen Racing tar för en neutralkontakt till FMX!!!!

3600kr!!!! *stön*

Jag tänkte närmast på det Per skrev. Men finns det kontakter för 300 kr så är väl inte det hela världen.

Den lösning jag valde på problemet är dock billigast, i princip gratis...:wink:

comment_7041

Jag har kollat på både Niklas 65:a (han som frågar) och på min 66:a och det finns inte ens något spår efter någon brytare som skulle ha med växel spaken och göra.

Konstruktionen är ju inte så svår att överblicka för den är ju rätt okompliserad.

comment_7043

På era bilar sitter kontakten enbart på växellådans kropp.

Vänster sida.

Ser ut så här.

Bara att köpa nytt för de är så billiga.

00091lg.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...