Jump to content

Glapp i styrningen

Recommended Posts

Halloj

Besiktade pärlan idag, fick då reda på att det var för mycket glapp i armen mot styrsnäckan, och det läckte servo-olja.

Har kollat runt lite på forumet, har väl skrapat ihop lite information. Frågar ändå, är detta det som kallas "pitmanarm"? och är det lönt att införskaffa ett renoveringskitt?, går läckaget att täta? det borde ju sitta en o-ring, allternativt packbox som tätning! Glappet vet jag ej vad det beror på.....

MVH

Magnus Hansson

Kungsbacka

Ride-on...

Hej! Armen mot styrsnäckan heter pitmanarm, är det där glappet är kan du kanske justera lite ovanpå styrsnäckan.Det sitter en justerskruv med en mutter på lossa muttern och dra åt skruven lite och se om det hjälper.Annars är det glapp i dom där gamla cykelpumpservorna ifrån början.Jag själv satte dit kuggstånsstyning ifrån opel vectra.Nu har jag en cheva med muskelservo funkar kanon.Mvh.Johnny

Hej Johnny

Tack för svaret, vet ej om jag blandar ihop delarna, blev osäker. Styrsnäckan är det den del som är monterad innanför "skärmen" i motorutrymmet? Den del jag menar är den funktionen i andra "änden" sitter dessutom en smörjkopp undertill. Glappet är i den bult som förbinder pitmanarmen monterad i andra änden, där läcker den också ut servo-olja. Sitter väl någon form av tätning runt bulten...

MVH

Magnus Hansson

Kungsbacka

Ride-on...