Magnus Hansson Posted May 22, 2012 Report Share Posted May 22, 2012 HallojBesiktade pärlan idag, fick då reda på att det var för mycket glapp i armen mot styrsnäckan, och det läckte servo-olja.Har kollat runt lite på forumet, har väl skrapat ihop lite information. Frågar ändå, är detta det som kallas "pitmanarm"? och är det lönt att införskaffa ett renoveringskitt?, går läckaget att täta? det borde ju sitta en o-ring, allternativt packbox som tätning! Glappet vet jag ej vad det beror på.....MVHMagnus HanssonKungsbackaRide-on... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny-57 CMC1544 Posted May 22, 2012 Report Share Posted May 22, 2012 Hej! Armen mot styrsnäckan heter pitmanarm, är det där glappet är kan du kanske justera lite ovanpå styrsnäckan.Det sitter en justerskruv med en mutter på lossa muttern och dra åt skruven lite och se om det hjälper.Annars är det glapp i dom där gamla cykelpumpservorna ifrån början.Jag själv satte dit kuggstånsstyning ifrån opel vectra.Nu har jag en cheva med muskelservo funkar kanon.Mvh.Johnny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Hansson Posted May 22, 2012 Author Report Share Posted May 22, 2012 Hej JohnnyTack för svaret, vet ej om jag blandar ihop delarna, blev osäker. Styrsnäckan är det den del som är monterad innanför "skärmen" i motorutrymmet? Den del jag menar är den funktionen i andra "änden" sitter dessutom en smörjkopp undertill. Glappet är i den bult som förbinder pitmanarmen monterad i andra änden, där läcker den också ut servo-olja. Sitter väl någon form av tätning runt bulten...MVHMagnus HanssonKungsbackaRide-on... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny-57 CMC1544 Posted May 22, 2012 Report Share Posted May 22, 2012 Hej! ja styrsnäckan sitter i motorrummet,rattstången går till den.Föresten vad är pärlan för modell? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Hansson Posted May 22, 2012 Author Report Share Posted May 22, 2012 Pärlan är en 66:a cabbe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny-57 CMC1544 Posted May 22, 2012 Report Share Posted May 22, 2012 Jag höll på och grejade med min servo ett litet glapp ska det väl vara när motorn är avstängd har jag för mig.Det finns nog lite packningar och o-ringar som går att byta.Sök här på forumet det har skrivits mycket i ämnet.Mvh.Johnny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Hansson Posted May 22, 2012 Author Report Share Posted May 22, 2012 Japp, Tack Johnny för all info.... VP-Autoparts har tydligen renoveringssatser, så också Tony´s Mustang, säkert många fler. MVHMagnus HanssonKungsbackaRide-on... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Hansson Posted May 22, 2012 Author Report Share Posted May 22, 2012 Bulten som glappar är iform av en kulbult med gänga och mutter som är monterad ovanifrån i någon form av tryckcylinder/ventil...Råkade nämna slavcylinder förut, numera raderat och glömt... har väl med kopplingen och göra...MVHMagnus HanssonKungsbacka Ride-on... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted May 22, 2012 Report Share Posted May 22, 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NackaBosse Posted May 23, 2012 Report Share Posted May 23, 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Hansson Posted May 23, 2012 Author Report Share Posted May 23, 2012 Återigen, kanooners, tack för all hjälp...MVHMagnus HanssonKungsbackaRide-on... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.