May 26, 201212 yr comment_115727 Bilen har krånglat stort sätt alltid litegranna när den bli varm. Är jätte lätt startad vid kall maskin och går kanon ca 15-20min vid landsvägskörning. Men helt plötsligt utan förvarning så börjar den blöddra och tveka på gasen. Detta slutar inte förrens man stängt av bilen och väntar på att den blir riktigt kall igen.Fördelaren är bytt.Sitter även en 4-portars holly på.Någon ide?Förgasar inställning?
May 26, 201212 yr comment_115732 När den börjar blöddra.... häng på en tändningslampa (strobe) och kolla så du får gnista som det ska vara.... då ser du om det är tändning eller bränsleproblem...
May 26, 201212 yr comment_115733 Hade samma symptom och det var tändspolen som inte tålde värme längre.Mvh Bosse CMC 342
May 26, 201212 yr Author comment_115735 Tackar för tipset. Blir till att handla ny tändspole och prova. Kan ju testa med en biltemaspole först..
May 26, 201212 yr comment_115736 Biltemas spolar funkar på Amazoner - köp en riktig spole. Hade en ny Biltemas "högeffektspole" på min båt när jag bytt motor i den - kom 3 sjömil innan den började bjuddra. Köpte en Flamethrower på Hansenoch har inte haft problem sedan dess.mvhClasse
May 27, 201212 yr Author comment_115741 Får titta på en sådan.. Den var ju inte specielt dyr.Denna du menar?http://www.hansenkatalogen.se/sv-SE/Hansenracing/ProductDetails.aspx?articleNo=PTX40611&ReturnUrl=/sv-SE/Hansenracing/StartSida.aspx_H_/car/freetext/flamethrower
May 27, 201212 yr comment_115744 Om du har 289:a så ska du ha till V8:a dom är dessutom billigare.http://www.hansenkatalogen.se/sv-SE/Hansenracing/StartSida.aspx#/car/code/dd1/13/537/36/782/ICA065/class3300http://www.websitefolder.net/vpautoparts2/Sok.asp?searchFor=t%E4ndspole Ändrade %s av %s (%s) länkar
May 27, 201212 yr comment_115746 Passa på och flytta på spolen så slipper den nya bli för varm. Själv hade jag jättekrångel med detta. Bytte tillslut till en HEI fördelare för 800:- med inbyggd spole. Har inte haft några problem sen dess. ( min flamethrower blev överhettad även den!!)
May 27, 201212 yr comment_115749 Flamethrower in min 67:a med 289 HP gav problem när jag senast körde sommaren 2010. Motorn dog efter att ha pluttrat ett tag. Kommer inte till Sverige i år men nästa år blir det tillbaka till den gamla FoMoCo/Autolite spolen.Mvh Bosse CMC 342
May 27, 201212 yr Author comment_115752 Passa på och flytta på spolen så slipper den nya bli för varm. Själv hade jag jättekrångel med detta. Bytte tillslut till en HEI fördelare för 800:- med inbyggd spole. Har inte haft några problem sen dess. ( min flamethrower blev överhettad även den!!)Var kan man beställa den?
May 27, 201212 yr comment_115754 Jag köpte tydligen min till "mässpris" på Power meet , V-ås förra året. Men de är ju inte jättedyra ändå.http://www.x-parts.se/ford-289-302w/29095-0
May 28, 201212 yr Author comment_115796 Då är det bara till att beställa... Synd att det pecis köptes en ny orginal fördelare...
May 29, 201212 yr comment_115835 Mycket troligt att det är kondensatorn om du har brytare, klassiskt fel
May 29, 201212 yr comment_115839 OBS! Hei fördelaren är stor! Kan krocka med original luftburk. Jag köpte en liten 9tums burk, men med nån hempulad spacer går det säkert med originalburken också.
May 29, 201212 yr Author comment_115851 Mycket troligt att det är kondensatorn om du har brytare, klassiskt felSitter inte kondensatorn i fördelaren?För den är precis bytt och felet kvarstår.
May 29, 201212 yr Author comment_115852 OBS! Hei fördelaren är stor! Kan krocka med original luftburk. Jag köpte en liten 9tums burk, men med nån hempulad spacer går det säkert med originalburken också.Ok.Ska kolla måttet på burken som sitter på, är inte orginal iaf.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.