Jump to content

Problem vid varm motor 64½ 289:a


David_A

Recommended Posts

Bilen har krånglat stort sätt alltid litegranna när den bli varm. Är jätte lätt startad vid kall maskin och går kanon ca 15-20min vid landsvägskörning. Men helt plötsligt utan förvarning så börjar den blöddra och tveka på gasen. Detta slutar inte förrens man stängt av bilen och väntar på att den blir riktigt kall igen.

Fördelaren är bytt.

Sitter även en 4-portars holly på.

Någon ide?

Förgasar inställning?

Link to comment
Share on other sites

När den börjar blöddra.... häng på en tändningslampa (strobe) och kolla så du får gnista som det ska vara.... då ser du om det är tändning eller bränsleproblem...

Link to comment
Share on other sites

Biltemas spolar funkar på Amazoner - köp en riktig spole. Hade en ny Biltemas "högeffektspole" på min båt när jag bytt motor i den - kom 3 sjömil innan den började bjuddra. Köpte en Flamethrower på Hansenoch har inte haft problem sedan dess.

mvh

Classe

Link to comment
Share on other sites

Passa på och flytta på spolen så slipper den nya bli för varm. Själv hade jag jättekrångel med detta. Bytte tillslut till en HEI fördelare för 800:- med inbyggd spole. Har inte haft några problem sen dess. ( min flamethrower blev överhettad även den!!)

Link to comment
Share on other sites

Flamethrower in min 67:a med 289 HP gav problem när jag senast körde sommaren 2010. Motorn dog efter att ha

pluttrat ett tag. Kommer inte till Sverige i år men nästa år blir det tillbaka till den gamla FoMoCo/Autolite spolen.

Mvh Bosse CMC 342

Link to comment
Share on other sites

Passa på och flytta på spolen så slipper den nya bli för varm. Själv hade jag jättekrångel med detta. Bytte tillslut till en HEI fördelare för 800:- med inbyggd spole. Har inte haft några problem sen dess. ( min flamethrower blev överhettad även den!!)

Var kan man beställa den?

Link to comment
Share on other sites

OBS! Hei fördelaren är stor! Kan krocka med original luftburk. Jag köpte en liten 9tums burk, men med nån hempulad spacer går det säkert med originalburken också.

Ok.

Ska kolla måttet på burken som sitter på, är inte orginal iaf.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...