Carnebrant June 10, 2012 Author Report June 10, 2012 Vill rikta ett stort tack till Janne Josefsson som hjälpte mig via telefon att justera förgasaren så att den nu går som en drömm!Precis som han trodde så var spjällen på undersidan helt åt helve** inställda och efter justering så går det nu att ändra tomgången på de 4 skruvarna på utsidan av förgasaren.. Så rent och fint som den mullrade på vägen hem efter verkstadsbesöket har den nog aldrig gjort. Luktade inte ens bensin i bilen..Skall ikväll ut och tanka upp bilen och sen dra en sträcka för att mäta hur mycket den nu drar.hoppas det hjälpte en del. Sen i morgon blir det ett besök till Mekonomen för att mäta Co på den.tack tack och åter tack!Återkommer med mer info efter mätning i morgon Citera
200 June 10, 2012 Report June 10, 2012 HejBrukar gå bra att mäta co halten hos bilprovningen om man bara sticker in huvet och frågar först,så gjorde jag och justerade på platsFör jag har för mig att co mätarna måste varit igång typ 1 timma innan mätningmvh björn Citera
Carnebrant June 11, 2012 Author Report June 11, 2012 Gjorde precis en provmätning på CO´n och den gick till 4,2 och då var motorn inte ens varmkörd. Har bara 1km till den verkstad vi mätte på.Verkar lovande. nu skall jag bara få vindrutetorkarna att funka samt få någon att koppla på ett Kickdown-stag till förgasaren sen blir det åka av!Tack återigen Janne Josefsson!!! Citera
JanneJ June 11, 2012 Report June 11, 2012 Skulle tro att om du skruvar in blandningsskruvarna 1/8 varv så är du nere under 3 i CO. Kul att det funkar bättre, hur känns bilen att köra nu? Citera
Mario June 11, 2012 Report June 11, 2012 Holley DP öppnar inte alla portar samtidigt, är man försiktig kan den "snålköras". Ett klipp ifrån Holleys hemsida: The opening rate of a mechanical secondary system is pre-determined by the linkage which is usually designed to allow the secondary throttle plates to begin opening once the primary throttle plates have rotated open about 40 degrees. Citera
Carnebrant June 12, 2012 Author Report June 12, 2012 Skulle tro att om du skruvar in blandningsskruvarna 1/8 varv så är du nere under 3 i CO. Kul att det funkar bättre, hur känns bilen att köra nu?Nu går den riktigt fint! Dock så funkar inte choken så när den är kall så får man parera lite på gasen när man står still med driven i... Skall prova att ställa ner den liiiiite till för när den blivit varm så går den lite högt istället.. =) Citera
Carnebrant June 12, 2012 Author Report June 12, 2012 Holley DP öppnar inte alla portar samtidigt, är man försiktig kan den "snålköras". Ett klipp ifrån Holleys hemsida: The opening rate of a mechanical secondary system is pre-determined by the linkage which is usually designed to allow the secondary throttle plates to begin opening once the primary throttle plates have rotated open about 40 degrees.Upptäckte det när jag vände på förgasaren, Vi var lite inne på att "avaktivera" de bakre spjällen men nu går den så fint så vi struntar i det.. Citera
Recommended Posts