Jump to content

Efter Midnight Sun Run...


Ronis

Recommended Posts

Tänkte vi kunde samla allt eftersnack i denna tråd.

Tack alla som var med och ni som ordnade denna

trevliga träff. Sitter just nu på ett hotell i Sundsvall

och skriver på mobilen och påbörjar snart den sista

delen av hemresan. Återkommer när jag får tag på

ett riktigt tangentbord... :)

Mvh/ Ronis

Link to comment
Share on other sites

Det var riktigt kul att få äta lunch med er i Jörn och sen köra till Arvidsjaur i kortege..tyvärr så kunde jag inte följa med till Arjeplog..men men... nästa gång

Link to comment
Share on other sites

Jahapp - du är man hemma med hela ekipaget minus några microgram färg som skavdes bort från

spoilern vid en grop utanför en av Shellmackarna i Uppsala:(.

För våran del fick vi mata Mussen med 201,24L för att den skulle ta oss de 2266 kilometrarna som

denna resa till slut blev. 0,89 L/mil blev snittförbrukningen, nåt som jag tycker är mycket imponerande.

Körde på farthållaren ställd på mellan 90-100km/h så det var ju inte nån vansinnesfärd, men ändå.

Bästa förbrukningen landade på 0,84.

Vill åter igen tacka alla som ordnade med denna träff. Trots vädret tycker jag det blev riktigt lyckat.

Detta var våran första och definitivt inte sista Mustangträff. Och tänk vad trevliga människor man träffar:D !

post-5810-144839204132_thumb.jpg

Hoppas på ett snart återseende på vägarna eller på nån bilträff.

mvh/ Lasse & Annica

post-5810-144839204191_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tack alla ni som kom till denna supertrevliga träff!!!

Jag tror alla hade trevligt. Vädret kunde ju ha varit bättre, men vad spelar det för

roll att vädret inte var med oss. Vi är ju ett härligt gäng, och att bara vara tillsammans

och sitta och snacka med likasinnade, gör ju resan värd allt. Såg ni hur byborna fotade

när vi cruisade genom byn på måndag kväll? Folk stod på balkonger, i fönstren och på

gatorna och filmade och fotade. Det var kul att se.

Ha nu en fortsatt bra sommar, så ses vi vid nästa stora träff, 2014. Om inte förr.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Hej alla glada Mustangvänner.

Jag vill bara säga ojj va roligt vi har haft i Arjeplog, att träffa alla dessa goa likasinnade människor som har samma intresse. Vädret var väl ingen höjdare men vad gör väl det. Jag hoppas verkligen att vi gör om detta igen och snart!!! Ha det gott alla Mustang älskare och en riktigt trevlig sommar!

Hälsningar Mustang tanten.

Link to comment
Share on other sites

Vill passa på att tacka alla för trevliga dagar i Arjeplog. Detta var vårt första stora meeting men inte det sista utan ser fram emot nästa stora träff. Är nu på väg till power big meet i Västerås innan hemfärd till Umeå.

Trevlig sommar!

Link to comment
Share on other sites

Vill bara instämma med föregående skrivare. Jättefint arrangemang och vädret rår man ju inte på. Själva tog vi det ganska lungt hemåt, via Östersund, Mora och idag hemma. Igår strax norr om Orsa råkade vi in i ett slagregn utan dess like. Full koncentration för att överhuvudtaget se de vita vägmarkeringarna i c:a 10km/tim. Det var som om någon stod och hällde hinkar med vatten över bilen. Detta pågick i c:a 15 minuter, sen var det över.

Idag sken solen så det blev nedcabbat hela vägen från Mora till Stockholm/Nacka.

Resultat efter 200 mils körning:

Minsta bränsleförbrukning: 1,27 l/mil

Oljeförbrukning: 1 liter

Kylarvätska: ½ liter

Högsta hastighet: 110 km/tim, 2.700 varv/min

Den gamla 302:an har sjungit sin härliga sång klockrent hela vägen.

Link to comment
Share on other sites

Tack alla klubbvärdar och medhjälpare för en härlig träff. Regnet har de flesta redan glömt, men umgänget med alla härliga Mussemänniskor bär vi med oss länge.

Vårt problem med kokande batteri löstes snabbt och smidigt. Tack för all hjälp. 248 mil blev det. 1.04 l/mil drog bilen, och hela vägen hem gick den perfekt.

Hoppas vi ses snart igen.

Fick tips om ett reportage i Arjeplognytt

http://arjeplognytt.se/Arjeplognytt/modules.php?name=Content&op=showcontent&id=1691

Gun och Roine

Link to comment
Share on other sites

Även Focusen tog sig hem ordentligt - med ett snitt på 0.56 l/mil som bäst ;) Killarna uppskattade verkligen resan och att ni var så många som tog sig tid för dem och även lät dom sitta i bilarna (tusen tack - speciellt Danne!!!). Mammans bil är ju inte på långa vägar så snygg! Men ElBrummo och jag satsar på 2014 om allt går väl...räkna inte med det bara...

Alexandra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...