Jump to content

Min Marti Report


Recommended Posts

Fick min Marti report (pdf ) idag :) . Jag är väl inte hundra på hur jag tyder den men är rätt detaljerad. Statistiken känns lite svår att tolka (mycket sol idag...) . Jag vet inte hur jag ska göra för att publicera PDF.. Jag provade att klippa in en skärmdump i paint för att få jpeg format men den blev pytte liten... Nån som kan tala om hur jag ska göra?

post-7033-144839213499_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

"Manufactured for export only"

Kom den till Sverige redan 1973?

Jo så verkar det vara. Mitt i energikrisen så därför kanske den blev oregad fram till 7406 som du skriver John?

Så vitt jag förstår så exporterades 331 bilar 1973. Hur många som kom till Sverige vet jag dock inte men om några månader ska en kompletterande rapport komma till mig brevledes så då kanske det klarnar.

Link to comment
Share on other sites

331 var till DSO 90 (eg. FSO - foreign special order) och det är nog inte bara Sverige utan möjligen/troligen Norden...

och "export only" blir det med säkerhet pga att leveransadressen är FORD MOTOR COMPANY FIGESO,

153 HALSEY ST, NEWARK NJ 07100...som var Fords export center för leveranser österut.

blir kul att se vad du får för ytterligare info!

/C

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
331 var till DSO 90 (eg. FSO - foreign special order) och det är nog inte bara Sverige utan möjligen/troligen Norden...

och "export only" blir det med säkerhet pga att leveransadressen är FORD MOTOR COMPANY FIGESO,

153 HALSEY ST, NEWARK NJ 07100...som var Fords export center för leveranser österut.

blir kul att se vad du får för ytterligare info!

/C

FIGESO = Ford International General Export Sales Office

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...