Jump to content

Gummilister jag inte ens visste att de fanns


NackaBosse

Recommended Posts

Om jag fattat det hela rätt och om inte minnet sviker mig så var listen vid torpeden standard (i alla fall på 64,5 - 66) och den som sitter på kylarplåten fanns på vissa modeller.

Kan säkert finnas fler på forumet som kan verifiera eller dementera detta.

Link to comment
Share on other sites

Gummilist på kylarram 69/70 er for biler med AC i orginal. Finns i et par utførande. 1 med stift. Då finns det ofta lite små hål i kylarramen som stiften att i. 2. Med klips. Då var listen ditsatt med några stålklips.

Sen fanns det lite olika utførende på monteringen. Några det det var 1 lång list og några der det va en lång list og 2 korta.

Mvh

JohnB

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Den bakre listen, alltså den ovan torped är original på alla modeller 64½-73, den främre är ett option

för modeller 65-70, monterades i första hand på bilar med 6a original och som tillbehör för bilar

med större motorer, för att göra kylningen eller rättare sagt styra kylluft effektivare genom kylare.

Listen limades aldrig utan sattes fast med klammer, de bilar (Mustanger) som har parborrade hål

i denna kant har originalmonterad list, alla andra är eftermonterade på något sätt.

post-20-144839214329_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Den bakre listen, alltså den ovan torped är original på alla modeller 64½-73, den främre är ett option

för modeller 65-70, monterades i första hand på bilar med 6a original och som tillbehör för bilar

med större motorer, för att göra kylningen eller rättare sagt styra kylluft effektivare genom kylare.

Listen limades aldrig utan sattes fast med klammer, de bilar (Mustanger) som har parborrade hål

i denna kant har originalmonterad list, alla andra är eftermonterade på något sätt.

Eftermonterad...Nja, troligvis inte.

Finns orginalt med skruv, clips eller stift.

Lite info her;

http://www.428cobrajet.org/forum/index.php/topic,8132.0/all.html

http://www.428cobrajet.org/forum/index.php/topic,16821.0/all.html

http://www.428cobrajet.org/forum/index.php/topic,12524.0/all.html

http://www.428cobrajet.org/forum/index.php/topic,14626.msg94674.html#msg94674

Tror det beror på vilken fabrik som bilen blev monterad på.

Mvh

JohnB

Link to comment
Share on other sites

Lasse, du verkar vara en outtömlig källa till kunskap för oss med gamla mustanger.

Tack för det!

Kanske du även har en förklaring till detta? Alltså sambandet med varvräknaren (Eftermonterad) Se mitt senaste inägg.

http://mustangclubsweden.org/showthread.php/14644-Motorn-går-ej-att-stänga-av

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...