NackaBosse Posted August 17, 2012 Report Share Posted August 17, 2012 Hej!Har hittat några gummilister till motorutrymmet, som jag inte ens visste fanns. Nu sitter de där i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted August 17, 2012 Report Share Posted August 17, 2012 Va??? Har SET glömt listerna?Skojjar bara... kan det va så att vissa modeller hade dom här listerna och andra inte?Mvh.P-O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bj0rne Posted August 17, 2012 Report Share Posted August 17, 2012 Om jag fattat det hela rätt och om inte minnet sviker mig så var listen vid torpeden standard (i alla fall på 64,5 - 66) och den som sitter på kylarplåten fanns på vissa modeller.Kan säkert finnas fler på forumet som kan verifiera eller dementera detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast66 Posted August 17, 2012 Report Share Posted August 17, 2012 gummilist på kylarramen fanns på bilarna med sexa på årsmodellerna 65/66. Vet inte hur det var senare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
COCS Posted August 17, 2012 Report Share Posted August 17, 2012 På min 66:a cab V8 satt det 'rester' av gummilisten vid torpeden (som bilden visar) och är utbytt till nytt.Gummilist på kylarramen har jag aldrig sett förrän nu, men jag har bara 'studerat' årsmodeller 1965-1968. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB Posted August 17, 2012 Report Share Posted August 17, 2012 Gummilist på kylarram 69/70 er for biler med AC i orginal. Finns i et par utførande. 1 med stift. Då finns det ofta lite små hål i kylarramen som stiften att i. 2. Med klips. Då var listen ditsatt med några stålklips.Sen fanns det lite olika utførende på monteringen. Några det det var 1 lång list og några der det va en lång list og 2 korta.MvhJohnB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NackaBosse Posted August 18, 2012 Author Report Share Posted August 18, 2012 Till listen vid kylarramen följde det med stift av typ kraftiga häftklammer. Listen har en läpp, som kläms fast om inre kanten på ramen, så jag bedömde det så att inga stift behövdes, den verkar sitta bra ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stickan ht-68 Posted August 18, 2012 Report Share Posted August 18, 2012 det fanns en list på torpeden på min 68. Den tog jag bort, mest för att få bort genomströmmningen av värmen från motorn och hedders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vilseipannkakan Posted August 19, 2012 Report Share Posted August 19, 2012 På min 67:a sitter en sån list på kylarramen eftersom den är sprucken så har jag försök få tag på en ny men dom försäljare man har pratat med ser mest oförstående ut ska inte finnas nåt sånt på Mustang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted August 19, 2012 Report Share Posted August 19, 2012 Hej.Den bakre listen, alltså den ovan torped är original på alla modeller 64½-73, den främre är ett optionför modeller 65-70, monterades i första hand på bilar med 6a original och som tillbehör för bilarmed större motorer, för att göra kylningen eller rättare sagt styra kylluft effektivare genom kylare.Listen limades aldrig utan sattes fast med klammer, de bilar (Mustanger) som har parborrade håli denna kant har originalmonterad list, alla andra är eftermonterade på något sätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB Posted August 19, 2012 Report Share Posted August 19, 2012 Hej.Den bakre listen, alltså den ovan torped är original på alla modeller 64½-73, den främre är ett optionför modeller 65-70, monterades i första hand på bilar med 6a original och som tillbehör för bilarmed större motorer, för att göra kylningen eller rättare sagt styra kylluft effektivare genom kylare.Listen limades aldrig utan sattes fast med klammer, de bilar (Mustanger) som har parborrade håli denna kant har originalmonterad list, alla andra är eftermonterade på något sätt.Eftermonterad...Nja, troligvis inte. Finns orginalt med skruv, clips eller stift.Lite info her;http://www.428cobrajet.org/forum/index.php/topic,8132.0/all.htmlhttp://www.428cobrajet.org/forum/index.php/topic,16821.0/all.htmlhttp://www.428cobrajet.org/forum/index.php/topic,12524.0/all.htmlhttp://www.428cobrajet.org/forum/index.php/topic,14626.msg94674.html#msg94674Tror det beror på vilken fabrik som bilen blev monterad på.MvhJohnB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NackaBosse Posted August 19, 2012 Author Report Share Posted August 19, 2012 Lasse, du verkar vara en outtömlig källa till kunskap för oss med gamla mustanger.Tack för det!Kanske du även har en förklaring till detta? Alltså sambandet med varvräknaren (Eftermonterad) Se mitt senaste inägg.http://mustangclubsweden.org/showthread.php/14644-Motorn-går-ej-att-stänga-av Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.