Jump to content

Ford Mustang lanseras i Sverige


Enator

Recommended Posts

Introduceras i Sverige?

Vad jag kan se av artikeln, kommer den att introduceras i EUROPA. Betyder det

Sverige? Tror knappast det.:confused: Den kommer förmodligen bara att säljas i dom större

länderna i EU. Som Tyskland som är ett stort Mustangland vad jag har sett.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Introduceras i Sverige?

Vad jag kan se av artikeln, kommer den att introduceras i EUROPA. Betyder det

Sverige? Tror knappast det.:confused: Den kommer förmodligen bara att säljas i dom större

länderna i EU. Som Tyskland som är ett stort Mustangland vad jag har sett.

Mvh.

P-O

Enligt ford sverige på facebook så kommer den hit iaf :)

post-1-144839217812_thumb.jpg

Sent from my Apple iPhone 4S using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

så kommer den med en mysig 2,3l V4a mmmm de kallar jag muskelbil de ;)

Ja Peter, det är inte omöjligt.

Annars blir det nog svårt o sälja till den som vill ha en brukis :) så att säga.

Men vi får se, fint o köpa en svensksåld nästa gång iaf :) en 8:a!

Sent from my Apple iPhone 4S using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Synd bara att det är 50 år för sent! Dom nya ser inte ut som dom ska. 2005 till 2010

såg ju jättefina ut. Sen börjar det komma mer och mer bort från dom ursprungliga

linjerna och kurvorna. Men det är väl så utvecklingen ser ut.:( Jag har tur jag som

har en gammal bil med dom gamla formerna.:D (Du också Linde, som har mycket

gamla former i din bil.)

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Även om den "bara" kommer till EU länder som Tyskland så bör det bli lättare med garantier som annars försvinner när bilen lämnar U.S.A

Själv funderar jag på att byta min 2011 mot en 2013 om jag kan göra en bra affär. Dessutom blir det säkert ett rejält utbyte hos Fordhandlare

när det gäller beg. bilar. Jag ser fram emot en lansering i EU. Tror allt blir lite lättare för alla musse ägare.

Link to comment
Share on other sites

Som så många andra nybilar i Sverige börjar dom oftast sitt liv som tjänstebilar. Det är många som provar lite olika bilar i jobbet bara för att dom kan.

Dessa dyker ju sedan upp på begagnatmarknaden till mer rimliga priser. Hoppas bara Ford gör något åt rostskyddet... Annars lär inte Mustangerna överleva länge.

Link to comment
Share on other sites

Tror inte Ford kan satsa på Europa om dom inte anpassar sig till marnaden här, både när det gäller garantier och rostskydd. Nyare Mustanger har fem års rostskydd, men mot genomrostning.......Men det hjälper ju inte mig som importerat. Har någon här på forumet försökt få Ford E.U att göra garanti

åtaganden? Skulle vara kul att få veta.

Link to comment
Share on other sites

Kollade bums, ingen V8 men f-n det borde väl gå att få som "special" delivery om man snackar med sin Ford handlare. Skulle bilderna vara "riktiga"

så ser den ju väldigt cool ut. Hinner byta till en 2014 innan generationsbytet om inte annat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...