Jump to content

Mach1 rullande projekt


Anders Lindström

Recommended Posts

Se där ja! Motorn är som vi själva. Kan vi inte andas ordentligt känns det inte bra. Även vi måste ha ett balanserat intag av "bränsle" och luft för att ge full effekt.:D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lycka till, du kan även lura förgasaren att bli lite större genom att sätta dit mellanplatta prova 1tum och sedan 2tum, jämför lambdavärden du kommer bli förvånad :)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag monterat en en tums mellanplatta men har inte hunnit testa speciellt mycket men första intrycket är att afr värdet ökade något.

Kanske för att plenumet blev lite större?

post-7033-144839635629_thumb.jpg

Hmm... nu när jag ändå har gått igenom huven så torde jag rymma en lustgasplatta eller...?... :rolleyes:

Har avfettat å högtryckat garaget idag så mustangerna fick ut på grönbete trots duggregn

post-7033-144839635382_thumb.jpg

Har fått på de bredare fälgarna nu då jag å Johan tyvärr inte hann "låna" Backmans fantastiska fälgar när vi stod grannar på Power Big Meet... :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nya stolar som räddar ryggen har funnit sin väg till Mach1an.

Fick köpa stolar från en Mustang GT av sen modell från en mycket trevlig CMC på forumet som bytt till riktiga racestolar från Recaro.

När jag tog ut orginalstolarna å provade lyfta in de nya så var underredet alldeles för högt så stolarna gick i taket.

post-7033-144839643918_thumb.jpg

Så det blev att plocka bort underredet å vips fanns det plåt att fästa orginalfästena i för fram-bak förflyttning.

post-7033-144839643934_thumb.jpg

Jag är riktigt nöjd med resultatet. Komforten är grym och de svarta stolarna med vit rand passar, enligt mig, bättre än de "vita" med gråa fällt.

post-7033-144839643947_thumb.jpg

post-7033-144839643964_thumb.jpg

Med underredet försvann elektisk reglering av svank m m men lutningen av stolen blev ett nytt option då de gamla var icke justerbara i ryggen...

Detta tog en dag och jag har nog kört 200 mil efter besiktningen så nu njuter jag extremt mycket av Mach 1an. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hej govänner! 

Long time no see... :)

Jag har haft lite Mustang timeout men nu är jag igång igen.

Turbinen och flexplattan var inte överens med vridmomentet och hissade nödflagg så nu blir det friskare bitar :)

Har köps en Danielsson turbin som ska klara 1 000 + lb och som stallar ca  3 000 med nuvarande effekt. 

En  Meziere True Billet Flexplate FP312 får ersätta den tunna svajiga jag hittills använt . .. 

Ska bli kul att testa detta :)

 

 

DSC_0525.JPG

DSC_0526.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...