NackaBosse July 6, 2015 Report July 6, 2015 Se där ja! Motorn är som vi själva. Kan vi inte andas ordentligt känns det inte bra. Även vi måste ha ett balanserat intag av "bränsle" och luft för att ge full effekt. Citera
Andrew July 6, 2015 Report July 6, 2015 Lycka till, du kan även lura förgasaren att bli lite större genom att sätta dit mellanplatta prova 1tum och sedan 2tum, jämför lambdavärden du kommer bli förvånad Citera
Anders Lindström July 9, 2015 Author Report July 9, 2015 Nu har jag monterat en en tums mellanplatta men har inte hunnit testa speciellt mycket men första intrycket är att afr värdet ökade något.Kanske för att plenumet blev lite större?Hmm... nu när jag ändå har gått igenom huven så torde jag rymma en lustgasplatta eller...?... Har avfettat å högtryckat garaget idag så mustangerna fick ut på grönbete trots duggregn Har fått på de bredare fälgarna nu då jag å Johan tyvärr inte hann "låna" Backmans fantastiska fälgar när vi stod grannar på Power Big Meet... Citera
Anders Lindström July 26, 2015 Author Report July 26, 2015 Nya stolar som räddar ryggen har funnit sin väg till Mach1an. Fick köpa stolar från en Mustang GT av sen modell från en mycket trevlig CMC på forumet som bytt till riktiga racestolar från Recaro. När jag tog ut orginalstolarna å provade lyfta in de nya så var underredet alldeles för högt så stolarna gick i taket.Så det blev att plocka bort underredet å vips fanns det plåt att fästa orginalfästena i för fram-bak förflyttning.Jag är riktigt nöjd med resultatet. Komforten är grym och de svarta stolarna med vit rand passar, enligt mig, bättre än de "vita" med gråa fällt.Med underredet försvann elektisk reglering av svank m m men lutningen av stolen blev ett nytt option då de gamla var icke justerbara i ryggen...Detta tog en dag och jag har nog kört 200 mil efter besiktningen så nu njuter jag extremt mycket av Mach 1an. Citera
Anders Lindström July 26, 2015 Author Report July 26, 2015 Snyggt!!Tack Martin!Det blev en helt ny och förbättrad körupplevelse med skålade stolar med komfort Citera
Jonasm July 26, 2015 Report July 26, 2015 Snyggt man blir ju lite avundsjuk.Själv så har jag ett par 9-3 stolar. Men dom är ju inte lika snyggt som dina Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
Anders Lindström April 22, 2017 Author Report April 22, 2017 Hej govänner! Long time no see... :) Jag har haft lite Mustang timeout men nu är jag igång igen. Turbinen och flexplattan var inte överens med vridmomentet och hissade nödflagg så nu blir det friskare bitar :) Har köps en Danielsson turbin som ska klara 1 000 + lb och som stallar ca 3 000 med nuvarande effekt. En Meziere True Billet Flexplate FP312 får ersätta den tunna svajiga jag hittills använt . .. Ska bli kul att testa detta :) Citera
Recommended Posts