1970ht October 5, 2012 Report Share October 5, 2012 hej har ett jobbigt problem så fort min mustang stått lite över ett dygn får man mala ur hela batteriet typ för att få igång den.köpte ett bensinfilter med backventil i o satte innan orginal bränslepumpen på ledningen från tanken, testade idag, ingen skillnad.någon som vet vad det kan va för fel?bensinledningen ser nästan ny ut och ingen synlig läcka... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ October 5, 2012 Report Share October 5, 2012 Byt bränslepump, det sitter membran i den som torkar med tiden. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
KENI October 8, 2012 Report Share October 8, 2012 HejHar svårt för att tänka mig att bränslet som finns i flottörhuset skulle kunna rinna uppåt och baklänges ut genom bränsleventilen och ner till pumpen och tillbaks till tanken, det är nog snarare så att bränslet som finns i flottörhuset (när du stänger av motorn) avdunstar tills nästa gång du skall starta. Detta kan ju bero på fler saker som ex förgasaren blir för varm eller för låg flottörnivå eller att förgasaren läcker. Jag hade problem med läckage och det syntes på insugningsröret som missfärgades under förgasarenMVHKent Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools October 8, 2012 Report Share October 8, 2012 Kolla så inte luftningen till tanken är tät. Då blir det ett "baksug" som suger tillbakabensinen till tanken. Jag vet inte hur det funkar på Mussen, men jag hade det problemetpå frugans Escort. Den tanken imploderade. Bränslepumpen sög bensinen ur tanken meningen luft kom in i stället, så tanken sögs ihop och blev platt.Mvh.P-O Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
1970ht October 8, 2012 Author Report Share October 8, 2012 ska kolla upp det,,, Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ October 8, 2012 Report Share October 8, 2012 Lossa bensinslangen vid förgasaren och sätt den i en glasburk, dra några varv på starten. Är pumpen frisk fyller det på rejält bara på några varv på starten. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
1970ht October 8, 2012 Author Report Share October 8, 2012 hej var o kollade i motorrrummet nu, den är lite vässad kan tilläggas så det är ett edelbrockinsug med en 4 potare på, kan inte hitta någon betäckning på förgasare, men tror förre ägaren sa att det var en rochester. Kan inte se något som tyder på läckage, däremot så är det en väldigt tunn packning mellan förg och insug, typ 2mm, kan det va att det behövs en större sån bakelitplatta som det sitter på många andra bilar? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund October 9, 2012 Report Share October 9, 2012 Förutom det som Janne och Pools så riktigt påpekar så är även motorn i sig ett problem.Ett aluminium insug som du nu har leder mycket snabbt upp värme till förgasaren varvid bensinen snabbt dunstar när du stänger av motorn.Att få ner temperaturen som du är inne på med en distansplatta i plastliknande material är bra!Special plywood går också och isolerar ännu bättre men det finns risk att det sväller och knäcker förgasaren.Dessutom har motorn headers som inte är isolerade så har du även där en stor bov! Det höjer temperaturen i motorutrymmet enormt! Headers skall alltid lindas om bilen ska användas normalt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ducati October 9, 2012 Report Share October 9, 2012 Dessutom har motorn headers som inte är isolerade så har du även där en stor bov! Det höjer temperaturen i motorutrymmet enormt! Headers skall alltid lindas om bilen ska användas normaltNja, inte om man ska följa leverantörens rekommendationer och vill ha garantin kvar: QUESTION Should I use exhaust wrap on my Hooker Headers? ANSWER If your vehicle is being run on the street or for extended periods of time, you should never wrap headers. We never recommend exhaust wraps because it insulates the exhaust too much and retains moisture. This causes the exhaust temperature to be raised to a level that fatigues the header material causing cracks and can also cause rusting and pitting due to the moisture retained. .If you choose to use an exhaust wrap, the warranty will be void. If under hood temperatures are an issue, we recommend using Hooker’s Metallic Ceramic Thermal Barrier Coating. Our coating is applied inside and out. It is corrosion and heat resistant up to 1600°F. It also reduces underhood temperatures and has a polished high luster finish. Holding exhaust temperatures inside the header increases the exhaust gas velocity producing more horsepower. You can purchase any Hooker header with our Metallic Ceramic Thermal Barrier Coating by adding a -1 to the end of the part number. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund October 9, 2012 Report Share October 9, 2012 Nja, inte om man ska följa leverantörens rekommendationer och vill ha garantin kvar:QUESTION Should I use exhaust wrap on my Hooker Headers? ANSWER If your vehicle is being run on the street or for extended periods of time, you should never wrap headers. We never recommend exhaust wraps because it insulates the exhaust too much and retains moisture. This causes the exhaust temperature to be raised to a level that fatigues the header material causing cracks and can also cause rusting and pitting due to the moisture retained. .If you choose to use an exhaust wrap, the warranty will be void. If under hood temperatures are an issue, we recommend using Hooker’s Metallic Ceramic Thermal Barrier Coating. Our coating is applied inside and out. It is corrosion and heat resistant up to 1600°F. It also reduces underhood temperatures and has a polished high luster finish. Holding exhaust temperatures inside the header increases the exhaust gas velocity producing more horsepower. You can purchase any Hooker header with our Metallic Ceramic Thermal Barrier Coating by adding a -1 to the end of the part number.Ja det där har jag hört flera gånger men aldrig sett.Kört lindade headers i mer än 15år enbart på gata och inte en tillstymelse till att de går sönder..Ett flertal olika motorer dessutomJag sprayade alltid mina med avgasfärg innan jag monterade på bandaget så det är ju ett extra skyddFöresten föredrar jag nog att grenrören går sönder efter ett par år och istället har en bil som fungerar under tiden.Keramisk beläggning skulle jag självklart välja om jag köpte nytt! Bättre och totalt billigare.Förr var ju det tokdyrt men idag överkommligtMen som sagt det går ypperligt köra med lindade grenrör även på gata. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis October 11, 2012 Report Share October 11, 2012 Hade ett liknande bekymmer några år sedan. Acc-pumpens membran hade småspruckigt. Läckte sakta ut soppa. Sedan brast den och då rann det bara ut. Svårtstartad då det inte kom någon soppa när man pumpade lite på pedalen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
1970ht October 18, 2012 Author Report Share October 18, 2012 ok jag har kollat min bensintillförsel nu, det kom riktligt med bensin efter några varv på startmotorn, har beställt en 8,5mms mellanplatta och fick därmed beställa ett lägre luftfilter, hade bara ca 10mm frigång till huv, törs inte riksera att luftrenaren går i huven,,, Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.