Jump to content

Den ultimata låglyften?


NackaBosse

Recommended Posts

Skulle vilja ha en liten, praktisk portabel låglyft. Något annat är inte aktuellt, då jag bara har drygt 2 meters takhöjd i garaget.

Har googlat lite på billyftar och hittade denna: http://www.ezcarlift.com/

Den är inte billig (2.000 USD), vilket blir väl det dubbla med frakt, moms och tull till Sverige.

Men den är ju så smidig och kan lätt ställas mot en vägg i garaget när den inte används.

Har inte hittat någon återförsäljare i Sverige.

Någon, som köpt den? Synpunkter?

Link to comment
Share on other sites

Har också kikat lite på en ev lyft då jag också har ganska lågt i tak. Runt 230cm, dessvärre hänger motorerna till garageports öppnarna ner lite grann så säg en frihöjd på 2meter ungefär. Finns det ingen låglyftande enpelar lyft, En sån tar ju väldigt lite plats.

/Peter

Link to comment
Share on other sites

Jag har då inte hittat nån. Pelarens höjd brukar ligga på c:a 3 meter. Dessutom ställer den krav på golvkonstruktionen då den måste bultas fast. Det blir ju en ordentlig hävstångseffekt med bara en pelare.

Link to comment
Share on other sites

Skulle vilja ha en liten, praktisk portabel låglyft. Något annat är inte aktuellt, då jag bara har drygt 2 meters takhöjd i garaget.

Har googlat lite på billyftar och hittade denna: http://www.ezcarlift.com/

Den är inte billig (2.000 USD), vilket blir väl det dubbla med frakt, moms och tull till Sverige.

Men den är ju så smidig och kan lätt ställas mot en vägg i garaget när den inte används.

Har inte hittat någon återförsäljare i Sverige.

Någon, som köpt den? Synpunkter?

Behövs någon ström?

Gun

Link to comment
Share on other sites

Här är en bild på en enpelarlyft. Den kräver samma höjd under golvet. (fanns i källaren)

Men den var skitbra, när jag lyfte motorn och renoverade motorrummet. :D

post-201-144839227304_thumb.jpg

Den andra bilen är en Cougar -71. Det är hans motor som hänger i motorlyften. En 351:a.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...