Jump to content

Obama eller Romney


Per Berglund

Rösta vem du vill ha vidare som president  

12 members have voted

  1. 1. Rösta vem du vill ha vidare som president



Recommended Posts

Visst ska jag titta på og visst har jag synpunkter, men......

Jag tycker at et Mustang forum ska få va just det ;-)

Nær jag er i USA så frågar ju venner vad jag tycker om si og så, men jag vil ej tycke om deres politik. Det er lett att en blir osams.

Bare mitt tycke ;-)

Mvh

JohnB

Link to comment
Share on other sites

Hoppas verkligen att Obama för fyra år till och att världen inte får en ny "Bush" i vita huset. Såg dokument utifrån i går söndag om Romney och han verkar vara en person som vänder kappan efter vinden för att nå sitt mål som president. Den republikan som jag tyckte var ok var Ronald Reagen som gjorde slut på kalla kriget mellan USA och Sovjetunionen i slutet av 80 talet.

Link to comment
Share on other sites

Jag hoppas verkligen på Obama.

Såg ett program om Romney sedan han var liten tills idag. Skrämmande. Han har en "hidden agenda" som har med mormonerna att göra.

Och han kommer att fortsätta fladdra med vinden. Inte i en enda fråga har han ett svar på vad han verkligen ska göra - eller hur det ska göras.

Kommer att följa valet på CNN

Gun

Link to comment
Share on other sites

Alltid lika kul att läsa när svenskar får tycka till om amerikansk politik. Är man det minsta intresserad så läser man flera amerikanska nyhetskällor för att få en hyfsad bra bild av vad som händer (och då inser man hur vinklad och enögd den svenska rapporteringen är).

Link to comment
Share on other sites

och då inser man hur vinklad och enögd den svenska rapporteringen är).

Månne det inte är så, att rapporteringen i hela Norden är aningen vinklad, inte bara vad gäller valet, utan även annars.

Journalisternas /mediernas integritet och oberoende har försvunnit helt, numera vill man köra fram sina egna vinklingar. Att vara flerspråkig är till fördel, man får en annan bild än den som tvångsmatas lokalt.

I USA gäller den slitna sloganen: "Every vote counts".

Man kan kanske tillägga: Speciellt om rösten ges av en domare i Högsta domstolen.

Bush (den du....) förlåt, den senare, vann ju där med rösterna 5-4....Man får väl hoppas att folket får avgöra denna gång.

Man sade ibland att Adlai Stevenson var USA:s klokaste man.

En anhängare av denne sade, att Stevenson får alla tänkande amerikaners röst.

Adlai lär ha svarat: "Tack så mycket, men jag behöver majoriteten av rösterna".

Det blev ingen majoritet för Adlai...

Link to comment
Share on other sites

Jag röstade på Romney eftersom Obama tillsammans med Carter är den sämste president vi haft. Hans policies

har misslyckats kapitalt och antalet fattiga på matkuponger har ökat med 50% på 4 år. Antalet arbetslösa eller

folk som tvingas att jobba deltid är 23 miljoner. Obama har spätt på vår skuld med 6 biljarder (trillion) dollar.

Han ljög det amerikanska folket rakt upp i ansiktet om Benghazi och har gjort en otrolig cover up. Värre än Watergate

men ingen ställer honom till svars. Skulle tvingas avgå eller bli impeached. Media här och ändå mer i Sverige är så

otroligt korrupt att det är skrattretande. Tyvärr röstar de som lever på stöd i någon form på dem som ger dem detta

och då spelar det ingen roll om man inte söker jobb. Enligt min mening är staten aldrig din vän utan din fiende eftersom

du ger bort din frihet mot en chimär trygghet. Ni svenskar måste nog leva här i åtminstone 10 år för att lära er hur detta land fungerar.

Titta på de stater som leds av Obamas partivänner, t.ex CA och NY. De är alla i enorm ekonomisk kris medan t.ex. Texas

är i stort sett lika välmående som före krisen 2008. Massor av folk och företag flyttar hit från de två stater jag nämnde.

En annan sak som svenskar inte förstår är vår konstitution. Den ger Feds i princip två ansvarsområden, försvar och inter state commerce.

Tyvärr har demokraterna sedan 30 talet skitit i den och infört Social Security (FDR) snart bankrutt!, Medicare/Medicaid (LBJ) snart bankrutt,

samt Obamacare som förstört vår sjukvård och ekonomi. Obama lovade att arbetslösheten skulle vara 5.2 % nu istället för 7.9%

statskulden skulle ha halverats med är nästan dubbelt så stor.

Det hemska är att de fattiga och medelklassen är de som lider mest under Obama eftersom de rika alltid klarar sig. Tyvärr fattar de inte

att jobb är bättre för kropp och själ än free stuff from the government. Det senare gjorde att de röstade på honom.

Det som är bra är att 4 år går fort.

Mvh Bosse CMC 342

Link to comment
Share on other sites

Clinton kanske men jag tror mer på Marco Rubio från Florida än Jeb Bush. Han skulle ha varit Romneys VP kandidat

men tyvärr valde Romney Paul Ryan istället. 71% av Hispanics röstade på Obama medan Kerry 2004

bara fick 56%. Detta gjorde skillnaden plus alla fackföreningars stöd. De bussade medlemmarna till vallokalerna i t.ex. Ohio.

Undrar vad media sagt om företag hade gjort likadant med sina anställda med en uppmaning att rösta på Romney.

Rubio är son till immgrater från Cuba och skulle hjälpt med Hispanic röster.

Mvh Bosse CMC 342

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...