GTSuperCar February 22, 2013 Report February 22, 2013 Hej.Jag tänkte höra lite med er erfarna här hemma om vem som är bäst i landet på att mappa/finjustera våra motorer vid trimning.Nu e det så att jag har inte en Mustang men en GT och skulle vilja höra vilka erfareheter ni har med trimmare i Sverige.Håkan Prytz ska montera de nya delarna åt mig men sen så ska jag utföra en "Remote" TUNE via en av kanske världens bästa motor programmerare Torrie McPhail men behöver en som har en Dynojet bänk, kunning med våra ECUs och gärna med ett gott rykte.Tusen tack på förhand. Citera
Tbird February 22, 2013 Report February 22, 2013 Hej,Först och främst jag har inte använt mig av remote tuning.Jag gör det själv.Den bästa Dynon som finns är landsvägarna.Det finns en hel del bra tunare i staterna som är bra på remote tuning.De jag vet som är bra på remote tuning är. Erik Brooks http://www.brooksspeed.com/Justin http://www.vmptuning.com/Har för mig att de bara använder sig av SCT tuner (vilken är den bästa om man har en US Ford)De brukar göra en tune som start coh skicka med en fil med PID för loggning.Sedan skickar man logger filen till dem och de gör justeringar.Detta kan bli några gånger då man endast ska göra vad de efterfrågar (kanske inte fullgas i första vändan).Dock måste man ha en bredband oxygensensor (lambda sond).Denna är bra NGK NFX http://www.summitracing.com/parts/ngk-91101Checka gärna på webben om dessa tuners, jag har inte sett något negativt om dem. Citera
FastMagnus February 22, 2013 Report February 22, 2013 Hej.Jag tänkte höra lite med er erfarna här hemma om vem som är bäst i landet på att mappa/finjustera våra motorer vid trimning.Nu e det så att jag har inte en Mustang men en GT och skulle vilja höra vilka erfareheter ni har med trimmare i Sverige.Håkan Prytz ska montera de nya delarna åt mig men sen så ska jag utföra en "Remote" TUNE via en av kanske världens bästa motor programmerare Torrie McPhail men behöver en som har en Dynojet bänk, kunning med våra ECUs och gärna med ett gott rykte.Tusen tack på förhand.BSR Malmö räcker så Citera
Tbird February 22, 2013 Report February 22, 2013 Först och främst, vad är det för bil???Ford Mustang GT eller Ford GT?Om det är Ford GT (väldigt ovanlig bil), fortsätt då och läs.Tror inte det...Detta är INTE en mustang.....Mycket ovanlig bil...Tänk på att Ford GT ändast tillverkast 2005-2006 i små serier, mao. inte ingen dussin bil.Tror fortfarande att någon av dessa som jag rekomenderade tidigare kan hjälpa dig.Defenitivt ingen i Sverige. Citera
GTSuperCar February 22, 2013 Author Report February 22, 2013 Hej igen.Jag har varit i kontakt med BSR i Malmö men absolut inget hugg från dom.Har läst att dom ska vara jäkla bra på Ford Mustanger eller modular motorerna rent generellt men som sagt jag gillar inte o tjata på någon.Detta handlar alltså om en GT, dvs erkättaren till GT40.Årsmodell 2006.Jag har en SCT programmer med 19 och 21 PSI filer klara i den men jag menar sen tidigare trimmade bilaratt en sista finjustering av AFR gör att bilen kommer gå rent och perfekt.Hennessey ( som jag köpt kittet av ) menar precis som Heffner att T. McPhail e den bästa, men som sagt behöver en landsvägs bänk med en erfarenprogrammerare.Ska absolut läsa länkarna .Tack Citera
Tbird February 22, 2013 Report February 22, 2013 Hej igen,Härligt, du har en av mina drömbilar Ford GT 2005-2006.Själv har jag 2003 Cobra plus en del andra US Ford bilar.Har tunat Ford US bilar de senaste 15 åren, och jag vet att vissa är en utmaning, som din.Nu är min Cobra motor in för en renovering /uppgradering förväntar mig att motor ska ge 700 RWP, men ska klara mekaniskt 900-1000RWP.Men som vanligt man får se...Uppgradering till E85 (brukar ge +40RWP pga mer syre i bränslet....) om man har höga 500 RWP innan bytet ( min hade 580..)Tydligen har du hittat den bästa för att tuna en Ford GT 2006.Håll till dig till denna tuner...Många "toooners" kallar sig tuners men kan bara läggga in "canned" tunes.De är mycket vanliga...och väldigt dåliga, inga krav eller frågor om loggar.När du tycker bilen funkar bra.Då är det dax för en körning i dyno.... för att få ett mått.... Citera
GTSuperCar February 22, 2013 Author Report February 22, 2013 Absolut. Jag håller med dig helt.En korrent tune e super viktigt.Jag fick mitt paket i måndags och det innehåller:Whipple 4.0LAccufab Monoblade TBLong Tube Headers rear exit ceramic coatedMAFia maf sensorKenne Bell BAP16 st 52lb/h spridareTransaxel kylare ( allt för o få ner temp )Liknande paket installerades på en GT i Schwiez i höstas medresultat på 808 rwhp men utan spridare och long tube headers.Längtar till våren !!! Citera
Daniel Linde February 22, 2013 Report February 22, 2013 Kanske kan No Fear Motorsport hjälpa dig?http://www.nofear-motorsport.seOch en bild eller film vill vi ha sen // Danne Citera
lasse.carina February 23, 2013 Report February 23, 2013 Kolla hos http://auto-depan.jetshop.se/ i Hässleholm dom har utrustningen//Lasse Citera
GTSuperCar February 23, 2013 Author Report February 23, 2013 Försöker o ladda upp en bild men det går inte.Har inte min mac med mig men den finns på garaget.garaget.org/scuderia_lusso Citera
mhdin February 23, 2013 Report February 23, 2013 Lägger in en bild från garaget, trevlig bil förresten. Citera
GTSuperCar February 23, 2013 Author Report February 23, 2013 Ja nu har jag lite o gå på ialf.Tack för hjälpen. Citera
GTSuperCar April 2, 2013 Author Report April 2, 2013 DÅ E BILEN KLAR.Resultatet e 891hk och maxvrid på 1011nmDynoJet 813whp 917wnmMustang Dynamometer 735whp 830wnmJag monterade allt själv med hjälp av super noga Mikael Boström från Motala.Bänkning och mappning gjordes av Tony på AG:s i Norrköping. Kan starkt rekommendera dem. Han höll på i 11 timmar med min bil, gav aldrig upp !!!Resultatet e en användbar, super sick/insane monster med ett ljud som kan starta ett världskrig.Tack för era tips och hjälp men jag valde att göra allt själv, känns väldigt bra nu i efterhand. Citera
SAN April 3, 2013 Report April 3, 2013 Grym bil! Står en ljusblå till salu hos Autoropa i Malmö www.autoropa.se om ni är sugna på att vara lite unika. Förvånansvärt billig också (humor!).... i jämförelse med en lätt begagnade Ängelholmare. Rekommenderar starkt ett besök där. Man blir glad av att bara få titta på lite fina Ferrari, Maserati, Königsegg och allt annat trots att det mest är spagetti-racers. Dom är väldigt svaga på jänkare med redigt gjutjärn. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.