Jump to content

Resan planerad!


pools

Recommended Posts

  • 2 months later...

Ni som väljer Charlotte gör ett riktigt bra val. Charlotte är en av mina absoluta favoritstäder i USA och har blivit utsedd till City of the US flera gånger (låg brottslighet, bra sjukvård, infrastruktur, låg arbetslöshet mm) Att det sen är NASCARS mecka gör inte saken sämre. Efter ca 15 resor dit så vet jag vad jag talar om. Vill ni ha tips på bra boenden mm så ställ frågor.

Absoluta måsten i Charlotte är:

- NASCAR hall of fame i centrala charlotte http://www.nascarhall.com

- Roush/Fenway racing (NASCARteam)

- Hendricks Motorsport (NASCARteam) Att gå in på dessa team och kika i garagehallarna där dom bygger bilar är gratis.

- Grymma restauranger ligger på "Bruton Smith boulevard". Iron thunder grill, Hooters, Red Lobster, Texas steakhouse, On the boarder mm. Ligger utanför banan. Käka ribs på Quaker stake & Lube är ett måste!!!

- Kommer ni lite tidigare än jubileet passa på att se Dragracing http://www.charlottemotorspeedway.com/dragway/tickets/_nhra_four_wide_nationals/ (Ligger på samma område som ovalbanan)

- Sanslös shopping finner ni på Concord Mills (följ bara Bruton smith boulevard längre ner) Ett besök på Bass Pro shops är ett MÅSTE! (Jakt o fiske)

I övrigt massvis med genuint trevliga sydstatslocals som ser till att ni trivs.

Link to comment
Share on other sites

Tänkte bara kasta ut en fråga.

Jag har sett att mustangsacrossamerica ska köra sin "lilla cruising" från Los Angeles till Charlotte för 50-årsfirandet,

med avfärd från LA den 10/4. Eftersom jag och min fru är i LA den dagen så vore det kul att se när de far iväg.

Enl. mustangsacrossamerica.com så är plats och tid för avfärd från LA förbehållet deltagarna, vilket man kan förstå.

Men är det någon på forumet som sitter inne med den infon så skulle jag vara tacksam för ett svar.:):confused:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja då närmar det sej avresa till USA! På fredag lyfter planet mot New York! Blir några dagar där innan man kör till Charlotte den 16:e! Kommer bli awesome!!!!!! Hemma står stallet färdigt och väntar på två ponnies, som förhoppningsvis kommer strax efter man kommit hem igen i början på maj. :cool: Och så blir det självklart Sälen i augusti! Detta blir Mustangåret med stort M!!! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...