Jump to content

Hjälp med val av bil !


Pex

Recommended Posts

Har nu kommit till en punkt i livet när frugan tillåtit mej att hämta hem en jänkare från tyskland.... Har starka funderingar på en mustang Cab men som familjeförsörjare så är ekonomin begränsad och då kan man inte köra omkring med en bil som drar flera liter milen.

Vad jag är nyfiken på är vilken bensinförbrukning / körglädje som dom olika motor alternativen ger.

Att 4.6 liters V8 (GT) står högst på önskelistan är ju självklart men vad dricker en sådan igentligen vid blandad körning?

Alternativet är ju en V6 men där finns vad jag sett 2 modeller (ca 200Hp resp. 144Hp), 144 hästar med automat och AC låter som en ganska trött bil. Ev finns det något sätt att få ner bensinförbrukningen på V8:an (chip-trim el. dyl.) så att man kan sedan återställa motorn när andan faller på ?

Link to comment
Share on other sites

Tjena Pex!

Jag tor inte du skall oroa dig så mycket om vad bilen drar. Försäkringen brukar vara det största bekymret. Man kör ju ändå inte så många hundra mil med mustangen/år så vad gör det om bilen är lite törstigare än din "volvo"?

Min bil drog 1,25L/mil (GT -95)

V6 motor uppgraderades till 195 hk -99

Link to comment
Share on other sites

Tycker mustangen inte drar så mycket .. när jag plockade hem min från Tyskland hade jag exakt 50 mil hem. tankade den full där jag köpte den och när jag var hemma hade jag ledigt en kvarts tank kvar. Räkanr med vid mjuk körning landsväg 0.85-1l /mil, stadskörning 1.25-1,4. helt ok!

Mycket är beroende på hur bilen är servad, om du har nya filter, oljor, tänddelar m.m Min gamla 740 tog 1,5 - 2 liter milen :(

Link to comment
Share on other sites

köpte min bil i Tyskland och tankade när jag kom hem 0,89L per mil. Inte så illa men det var landsväg, dock var bilen lastad med sprit/öl....

tror den ligger en bit över 1L per mil, inte så farligt men den drar mera än min förra bil som låg på 0,6. Men man kan ju inte jämföra liten bil med en Mustang.

Link to comment
Share on other sites

Hej ....

Jeg har den gamle 5.0 i min GT Cab fra -95 ...

Jeg kørte sidste sommer to gange fra Lund til Älmhult or retur ... (naturligvis) .. :-)

Tankede op ved en bestemt bensinstander før og efter turen for at checke forbruget ..

Resultatet var noget overraskende .... under 1 lit / mil ... Bevares .. mest landevejskørsel, men også lidt hård kørsel oppe i Älmhult ... Mine danske venner jeg besøgte skulle jo lige se hvad man får af motor i Sverige sammenlignet med priserne i Danmark .... 8)8)

MVH Jan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...