Jump to content

Featured Replies

comment_126687

Hej på er

Jag har en mustang gt 05 med kenny bell kompressor

Jag har haft lite problem med bes pga avgasväredena men har nu haft bilen hos en verkstad som löst de hela, de bytte kattar, dom va tomma innan, han satte dit firetti kattar sen hade han bytt tändstift till några med 0,7 mm .

Men bilen är nu stor skillnad på, den känns kvävd tycker jag, dålig ork till 3700 varv då sparkar det till och kompressorn börjar jobba, innan det känns som den inte jobbar alls.

Innan jag va på verkstad hade jag ett jämnare drag och det hände en del även på låga varv.

Jag har funderat en del om jag skulle ta väck hela och sätta raka rör för att få fritt blås ut och bättre ljud eller man kanske behöver någon dämpare?

Någon som har tipps.

comment_126719

Kör du KenneBell så är den med på banan direkt om allt är som det ska.

Tänk på att du måste ha kattar som flödar mer än vad din standard 4.6a gör.... Med kompressorn trycker du ju mer luft genom motorn.... så dimensionera därefter... race-kattar med bra flöde så märker du ingen skillnad.

  • 4 weeks later...
comment_127744
Jag har en lika gt med kennebell! org kattarna blåstes ur, sitter nu racekattar sedan några år.

avgasvärden fina....men det är värre med besiktningen!

kan du besikta med kompressorn? hur har du då gjort ?

Undrar jag med ! För då kan jag importerar min Roush 427R !

  • 4 weeks later...
  • Author
comment_128499
Jag har en lika gt med kennebell! org kattarna blåstes ur, sitter nu racekattar sedan några år.

avgasvärden fina....men det är värre med besiktningen!

kan du besikta med kompressorn? hur har du då gjort ?

Jag kanske bara haft tur, för de har inte sagt något om de:)

Nu går den bättre med, har tagit bort kattarna och ljuddämparna så nu är det fritt blås, känns som den går ännu bättre pga ljudet;)

comment_128509
Hej på er

Jag har en mustang gt 05 med kenny bell kompressor

Jag har haft lite problem med bes pga avgasväredena men har nu haft bilen hos en verkstad som löst de hela, de bytte kattar, dom va tomma innan, han satte dit firetti kattar sen hade han bytt tändstift till några med 0,7 mm .

Men bilen är nu stor skillnad på, den känns kvävd tycker jag, dålig ork till 3700 varv då sparkar det till och kompressorn börjar jobba, innan det känns som den inte jobbar alls.

Innan jag va på verkstad hade jag ett jämnare drag och det hände en del även på låga varv.

Jag har funderat en del om jag skulle ta väck hela och sätta raka rör för att få fritt blås ut och bättre ljud eller man kanske behöver någon dämpare?

Någon som har tipps.

kostade 30tkr för mig i Göteborg demontering bes och återmontering bara att gratulera antar jag

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...