Jump to content

Bromsar


salle123

Recommended Posts

Hej igen!

Har en mustang -65 som det suttit en sexa i förut men sitter numera en V8 (gjordes i USA) bakaxeln är bytt så det sitter 10" trummor bak (5 bult) men framtill sitter det 9" trummor (4 bult). Vad jag har fattat så skall det egentligen sitta 10" trummor (5 bult) även fram på en V8. Någon som har tipps på hur jag gör för att byta till större (10") fram (är inte intresserad av att sätta bromsskivor + bromsservo). Kanske någon som har ett par 10" frambromsar till salu

Link to comment
Share on other sites

Hej. Känns lite tråkigt att svara på din fråga, du bör faktiskt få tag i en komplett framvagn, dvs över under bärarmar och hela spindlar samt alla styrleder mm. Du bör också få tag i spiralfjädrar då dina om dom kommer från bil med sexa är lite för svaga, gäller alla delar i framvagn, smartast är nog att kolla med Osby eller liknade. Som jag skrev i början, så är detta inget kul svar, anledningen är att det kostar en del med alla delar. Det kan kanske vara på sin plats att tala om att jag har en Musse kompis som just gjort en sådan konvertering för att hans gamla 6a framvagn gav vika för påfrestningarna vi lite hårdkörning.. En sak som kan vara bra att veta, det går faktiskt att plocka delar från några olika år, men mest är det då spindlar samt bärarmar 65-67. Delarna för styrleder mm är det bäst att hålla sig till 65-66, du kan kanske ta en sak i taget för att längre fram ha samlat färdigt och sätta igång med bytet, alltså samla och meka i vinter som kommer, ännu en gång så vill jag bara säga, det finns inte någon genväg utan du behöver byta det mesta i framvagnen för att det skall bli så rätt det bara går.;)

Link to comment
Share on other sites

Tackar för era svar!

Ja jag börjar förstå att det blir att byta ut större delen av framvagnen, så finns det tipps exakt vad som måste bytas samt om någon har erfarenhet av detta byte så är jag tacksam för råd o tipps.

-Får börja samla på delar då!

"Det är aldrig så enkelt som man tror"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...