MrTurbo_1645 July 16, 2004 Report July 16, 2004 Sitter här på nattkröken och funderar. Var ju medlem ett par år på 90-talet. Var i USA på 35-års firandet osv. Men tappade sedan tråden och gick ur. Vad ligger medlemsavgiften på och vad får man för den? :mrgreen: Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 19, 2004 Report July 19, 2004 Hej.Medlemsavgiften för 2004 är 300.-, höjning till 400.-nästa år (2005). För den inbetalda medlemsavgiften så får man blatillgång till reducerad försäkringskostnad genom MHRF eller Bilsport MC. Du får också våran klubbtidning Mustang Forum somidag är i klass med alla stora motortidningar, du fårhemskickat info om träffar mm. Sedan skall vi inte glömma alla medlemar och derasMustanger som du får större chans att se och träffa. Efter som det var ett tag sedan du var med så kan viockså meddela att vi vuxit till över 1500 medlemmar.Du är förstås mycket välkommen till oss igen, tråkigtmed den förlorade tiden men den tar du säckert igen :wink: Citera
MrTurbo_1645 July 30, 2004 Author Report July 30, 2004 Okej, värst vad medlemspriset rusat.Hyr klubben banor etc? Hur ofta kommer tidningen ut?Kan man spana in klubbens bokslut någonstans? In/utgifter etc?(sorry, lite miljöskadad av det övrig klubbverksamhet jag e med i) Citera
Gäst July 31, 2004 Report July 31, 2004 Okej, värst vad medlemspriset rusat.Hyr klubben banor etc? Hur ofta kommer tidningen ut?Kan man spana in klubbens bokslut någonstans? In/utgifter etc?(sorry, lite miljöskadad av det övrig klubbverksamhet jag e med i)Du bara tidningen är nästan värd 400 spänn. Superfin!! Jag tror medlemsavgiften är i nivå med många övriga klubbar.Corvette och Cadilac är mycket dyrare Citera
ht67 cmc 1502 July 31, 2004 Report July 31, 2004 Men varför höjs medlemsavgiften när man säger att ekonomin är så god i föreningen? Vi har ju så god ekonomi att det inte ens behövs intäkter på annat sätt?Vår ekonomi är förnärvarande så god att vi inte behöver få in extrapengar genom klubbmaterialet ( det ger heller nästan ingen vinst ) utan det får ses som något som vi gör för att ge klubbmedlemmarna en gemensam identitet. Tycker det verkar lite konstigt när man ena stunden har jättebra ekonomi och sen måste man höja medlemsavgiften med över 30%. Det känns som det har ändrat sig över en natt. Har det hänt något? Det finns säkert en bra förklaring. Bara man visste vad. Citera
Gäst July 31, 2004 Report July 31, 2004 För er som redan glömt bort så var det 400kr förut!Sänkningen var för 2004 som en present för Mustang 40år tror jag men det kan säkert Lars O svara på eller Göran Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 1, 2004 Report August 1, 2004 Hej alla som undrar 2002 var medlemsavgiften 400.- men efter som att pengarna från denna avgift 2002 gjort att ekonomin blivit stabil så beslutade Styrelsen att avgiften skulle sänkas för att medlemarna skulle få något tillbaka. I första hand sänktes avgiften för att FORD HUNDRA ÅR 2003, styrelsen ville också att medlemmarna skulle få sänkt avgift för 2004 då för att MUSTANGEN fyller 40år. Vårt största problem innan vi höjde avgiften till 400.-var att klubben gick back på en del av vår evenemang.Ni måste alla förstå att det kostar en del Svenskarubel för att få låna (hyra) Bromma, Gälleråsen,Mantorp mm. NYTT i Inlägg.Klubben har inte bara kostnader runt träffar, tidningenkostar en hel del att trycka packa skicka, även så kostar det en del att ta fram kläder mm.Pokaler till priser kostar också en del att köpa in ochdet är många under ett år. Det kostar också en del att driva alla sektioner somnu finns i klubben. År 2005 måste vi reparera lite i ekonomin igen så att vi kan fortsätta att boka plats för våra evenemang alltså tillbaka till 400.- nivå. Klubben hoppas också att ni skall förstå varför, man kansäga så här för att alla skall förstå. INGET BLIR BILLIGARE. :wink: Citera
Pernolf cmc 558 August 1, 2004 Report August 1, 2004 skillnaden mellan 300kr och 400kronor är bara estetisk, ingen som har råd att åka mustang tycker egentligen att det är någon skillnad...2½ ciggpaket, en halvtimmes bilkörning, 7 skogaholmslimpor, en chipspåse+dricka och en videofilm, 2 öl på krogen....egentligen är man väl medlem för att man vill vara med i en gemenskap, träffa folk som bär samma intressen...Inte pengarna i sig, OM de nu inte handlar om oskäliga summor...(Kolla bara ute på golfbanorna runt om i Sverige, det fullkomligt fockas dom varenda helg under sommaren, och så vitt jag har hört, så är deras medlemsavgifter hutlöst dyra...inte ens alla är välkomna där) Citera
MrTurbo_1645 August 1, 2004 Author Report August 1, 2004 Trevligt! Har ni två/tre banträffar per år? Att det kostar skjortan att hya bana är nått jag är medveten om. Men smakar det så kostar det. Har kört på Mantorp, Gelleråsen, Kinnekulle, Knutstorp och Rudskogen. Mycket fina banor. De två sist nämnda bäst. Klart bättre att betala 400:- i medlemsavgift än att vid var banträff tvingas betala en avgift för att komma in! Antar att det är så det fungerar? Jag väntar lite å gå med så jag får med 2005 trots allt... :wink: Citera
errorflynn cmc353 August 2, 2004 Report August 2, 2004 Personligen tycker jag att medlemsvgifterna ska täcka sånt som alla medlemmar kan ta del av.Jag är inte så sugen på att betala banhyror i "gälleråsen" då jag bor i umeå.Nej, banhyror och träffar ska betala sig genom inträden. Här i norr kan vi inte ta del av träffar och banraing i södra sverige. Vem kör sin 40 åriga bil 150 - 250 mil till en träff i södra sverige ? Citera
ht67 cmc 1502 August 2, 2004 Report August 2, 2004 Det är klart att om man bara är med i en klubb så bryr man sig inte om medlemsavgiften men jag är med i flera och det tycks vara populärt att höja den. MEN...det var inte priset jag ifrågasatte i första hand utan mest de signaler jag har fått innan om väldigt god ekonomi mm. Självklart ska man höja avgiften om det verkligen behövs.Jag har full förståelse för "errorflynn cmc353", jag är totalt ointresserad av banåkning och vill inte lägga ett enda öre på det trots att jag bor betydligt närmare. Men å andra sidan är jag mycket intresserad av 201m race. Och är det så att klubben lägger lika mycket krut på det, som tex. att köpa in tidtagningsutrustning, hyra strip mm, då försöker man ju ta lika mycket hänsyn till allas intressen vilket är bra. Sen återstår alla de som inte vill hålla på med något av de ovan nämda alternativen... Citera
Leffe N cmc712 August 2, 2004 Report August 2, 2004 Det ska nog tilläggas i diskutionen att på dom träffar som vi haft på Gelleråsen och Mantorp så har den som ville köra på banan fått betala en avgift för detta, banhyran har alltså betalats av dom som var där och inte av samtliga medlemmar. Citera
MrTurbo_1645 August 2, 2004 Author Report August 2, 2004 Det ska nog tilläggas i diskutionen att på dom träffar som vi haft på Gelleråsen och Mantorp så har den som ville köra på banan fått betala en avgift för detta, banhyran har alltså betalats av dom som var där och inte av samtliga medlemmar.Hur hög avgift är då brukligt?Mantorp är ju DYR bana att hyra med!Dock väldans trevlig. Citera
Ronnie S August 3, 2004 Report August 3, 2004 Senaste gången på Mantorp Park (den 2 maj) kostade det 400 kr att köra på bana. Citera
Qenth August 3, 2004 Report August 3, 2004 Hej vänner.Är medlem i en båt-klubb, som har gått dåligt i flera år. Då känndes det naturligt att man ställde upp för klubben. Nu går klubben bra, efter vissa omställningar, och då drabbas man av höjningar, som ej är vedertagna, i alla fall inte förklarade, till varför. Då känner man sig sviken, på något sätt. Vist, när firman går bra, vill man ta ut det mästa möjliga, men när konjekturen svänger, kräver man mer eller mindre att medlemmarna ställer upp.Hur tacklar man detta problem. Detta kan facktiskt drabba oss. Båt klubben heter SSS. i Stockholm. Vill inte hymmla om detta. Mitt medlemskap i Mustang-clubben handlar om att känna kamratskap med likasinnade, och att vårda och bevara Mustangerna, samt försöka stödja varandra till besta resultat, Om vissa vill rejsa och utföra andra lustar med mussarngerna vill jag att dom står själva för dessa extra kostnader. Inget konsigt i det. Citera
Recommended Posts