Jump to content

Recommended Posts

Sitter här på nattkröken och funderar. :idea: Var ju medlem ett par år på 90-talet. :P Var i USA på 35-års firandet osv. 8) Men tappade sedan tråden och gick ur. :? Vad ligger medlemsavgiften på och vad får man för den? :mrgreen:

Hej.

Medlemsavgiften för 2004 är 300.-, höjning till 400.-

nästa år (2005). :oops:

För den inbetalda medlemsavgiften så får man bla

tillgång till reducerad försäkringskostnad genom

MHRF eller Bilsport MC. 8)

Du får också våran klubbtidning Mustang Forum som

idag är i klass med alla stora motortidningar, du får

hemskickat info om träffar mm. :shock:

Sedan skall vi inte glömma alla medlemar och deras

Mustanger som du får större chans att se och träffa. 8)

Efter som det var ett tag sedan du var med så kan vi

också meddela att vi vuxit till över 1500 medlemmar.

Du är förstås mycket välkommen till oss igen, tråkigt

med den förlorade tiden men den tar du säckert igen :wink:

  • 2 weeks later...

Okej, värst vad medlemspriset rusat.

Hyr klubben banor etc? Hur ofta kommer tidningen ut?

Kan man spana in klubbens bokslut någonstans? In/utgifter etc?

(sorry, lite miljöskadad av det övrig klubbverksamhet jag e med i)

Okej, värst vad medlemspriset rusat.

Hyr klubben banor etc? Hur ofta kommer tidningen ut?

Kan man spana in klubbens bokslut någonstans? In/utgifter etc?

(sorry, lite miljöskadad av det övrig klubbverksamhet jag e med i)

Du bara tidningen är nästan värd 400 spänn. Superfin!! :lol:

Jag tror medlemsavgiften är i nivå med många övriga klubbar.

Corvette och Cadilac är mycket dyrare

Men varför höjs medlemsavgiften när man säger att ekonomin är så god i föreningen?

Vi har ju så god ekonomi att det inte ens behövs intäkter på annat sätt?

Vår ekonomi är förnärvarande så god att vi inte behöver få in extrapengar genom klubbmaterialet ( det ger heller nästan ingen vinst ) utan det får

ses som något som vi gör för att ge klubbmedlemmarna en gemensam identitet.

Tycker det verkar lite konstigt när man ena stunden har jättebra ekonomi och sen måste man höja medlemsavgiften med över 30%.

Det känns som det har ändrat sig över en natt. Har det hänt något? Det finns säkert en bra förklaring. Bara man visste vad.

För er som redan glömt bort så var det 400kr förut!

Sänkningen var för 2004 som en present för Mustang 40år tror jag men det kan säkert Lars O svara på eller Göran

Hej alla som undrar :roll:

2002 var medlemsavgiften 400.- men efter som att

pengarna från denna avgift 2002 gjort att ekonomin

blivit stabil så beslutade Styrelsen att avgiften skulle

sänkas för att medlemarna skulle få något tillbaka. :)

I första hand sänktes avgiften för att FORD HUNDRA

ÅR 2003, styrelsen ville också att medlemmarna skulle

få sänkt avgift för 2004 då för att MUSTANGEN fyller

40år. :D

Vårt största problem innan vi höjde avgiften till 400.-

var att klubben gick back på en del av vår evenemang.

Ni måste alla förstå att det kostar en del Svenska

rubel för att få låna (hyra) Bromma, Gälleråsen,

Mantorp mm. :cry:

NYTT i Inlägg.

Klubben har inte bara kostnader runt träffar, tidningen

kostar en hel del att trycka packa skicka, även så

kostar det en del att ta fram kläder mm.

Pokaler till priser kostar också en del att köpa in och

det är många under ett år.

Det kostar också en del att driva alla sektioner som

nu finns i klubben. :shock:

År 2005 måste vi reparera lite i ekonomin igen så att

vi kan fortsätta att boka plats för våra evenemang

alltså tillbaka till 400.- nivå. 8)

Klubben hoppas också att ni skall förstå varför, man kan

säga så här för att alla skall förstå.

INGET BLIR BILLIGARE. :wink:

skillnaden mellan 300kr och 400kronor är bara estetisk, ingen som har råd att åka mustang tycker egentligen att det är någon skillnad...

2½ ciggpaket, en halvtimmes bilkörning, 7 skogaholmslimpor, en chipspåse+dricka och en videofilm, 2 öl på krogen....

:)

egentligen är man väl medlem för att man vill vara med i en gemenskap, träffa folk som bär samma intressen...

Inte pengarna i sig, OM de nu inte handlar om oskäliga summor...

(Kolla bara ute på golfbanorna runt om i Sverige, det fullkomligt fockas dom varenda helg under sommaren, och så vitt jag har hört, så är deras medlemsavgifter hutlöst dyra...inte ens alla är välkomna där)

:)

Trevligt! Har ni två/tre banträffar per år?

Att det kostar skjortan att hya bana är nått jag är medveten om. Men smakar det så kostar det. Har kört på Mantorp, Gelleråsen, Kinnekulle, Knutstorp och Rudskogen. Mycket fina banor. De två sist nämnda bäst.

Klart bättre att betala 400:- i medlemsavgift än att vid var banträff tvingas betala en avgift för att komma in! Antar att det är så det fungerar?

Jag väntar lite å gå med så jag får med 2005 trots allt... :wink:

Personligen tycker jag att medlemsvgifterna ska täcka sånt som alla medlemmar kan ta del av.

Jag är inte så sugen på att betala banhyror i "gälleråsen" då jag bor i umeå.

Nej, banhyror och träffar ska betala sig genom inträden. Här i norr

kan vi inte ta del av träffar och banraing i södra sverige.

Vem kör sin 40 åriga bil 150 - 250 mil till en träff i södra sverige ?

Det är klart att om man bara är med i en klubb så bryr man sig inte om medlemsavgiften men jag är med i flera och det tycks vara populärt att höja den. :(

MEN...det var inte priset jag ifrågasatte i första hand utan mest de signaler jag har fått innan om väldigt god ekonomi mm. Självklart ska man höja avgiften om det verkligen behövs.

Jag har full förståelse för "errorflynn cmc353", jag är totalt ointresserad av banåkning och vill inte lägga ett enda öre på det trots att jag bor betydligt närmare.

Men å andra sidan är jag mycket intresserad av 201m race. Och är det så att klubben lägger lika mycket krut på det, som tex. att köpa in tidtagningsutrustning, hyra strip mm,

då försöker man ju ta lika mycket hänsyn till allas intressen vilket är bra. :)

Sen återstår alla de som inte vill hålla på med något av de ovan nämda alternativen...

Det ska nog tilläggas i diskutionen att på dom träffar som vi haft på Gelleråsen och Mantorp så har den som ville köra på banan fått betala en avgift för detta, banhyran har alltså betalats av dom som var där och inte av samtliga medlemmar.

Det ska nog tilläggas i diskutionen att på dom träffar som vi haft på Gelleråsen och Mantorp så har den som ville köra på banan fått betala en avgift för detta, banhyran har alltså betalats av dom som var där och inte av samtliga medlemmar.

Hur hög avgift är då brukligt?

Mantorp är ju DYR bana att hyra med!

Dock väldans trevlig.

Hej vänner.

Är medlem i en båt-klubb, som har gått dåligt i flera år. Då känndes det naturligt att man ställde upp för klubben. Nu går klubben bra, efter vissa omställningar, och då drabbas man av höjningar, som ej är vedertagna, i alla fall inte förklarade, till varför. Då känner man sig sviken, på något sätt. Vist, när firman går bra, vill man ta ut det mästa möjliga, men när konjekturen svänger, kräver man mer eller mindre att medlemmarna ställer upp.Hur tacklar man detta problem. Detta kan facktiskt drabba oss. Båt klubben heter SSS. i Stockholm. Vill inte hymmla om detta. Mitt medlemskap i Mustang-clubben handlar om att känna kamratskap med likasinnade, och att vårda och bevara Mustangerna, samt försöka stödja varandra till besta resultat, Om vissa vill rejsa och utföra andra lustar med mussarngerna vill jag att dom står själva för dessa extra kostnader. Inget konsigt i det.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...