MustangDriver August 3, 2013 Report August 3, 2013 Skall blinkerspaken gå tillbaka av sig själv av rattrörelsen ?På min -66:a gör den inte detta åt ngt håll Citera
Snorre70 August 4, 2013 Report August 4, 2013 Jo det borde den göra, den gör det på min Mustang 1968 med original ratten på men ej med Grants ratten tyvärr, måste vara något jag missat hihihi Citera
mhdin August 4, 2013 Report August 4, 2013 Nej, den går inte tillbaka!!!Det är manuell återgång. Citera
RoTe August 4, 2013 Report August 4, 2013 Återgång tycker jag är sak samma, men ljudindikator för blinkersen är ett måste. Annars glöms den på. Fanns detta på dessa bilar? Citera
Roffe62 August 4, 2013 Report August 4, 2013 Skall blinkerspaken gå tillbaka av sig själv av rattrörelsen ?På min -66:a gör den inte detta åt ngt hållDen går tillbaka av sig själv när jag svänger vänster men inte höger.....Kör också 66'a.... Citera
CMC-49 August 4, 2013 Report August 4, 2013 Skall gå tillbaka av sig själv på alla årsmodeller. Citera
NackaBosse August 4, 2013 Report August 4, 2013 Återgång tycker jag är sak samma, men ljudindikator för blinkersen är ett måste. Annars glöms den på. Fanns detta på dessa bilar?På äldre bilar var blinkersreläet mekaniskt, så det var automatiskt ett klickljud när blinkersen var på. Nya bilar har elektroniskt relä. Det är ljudlöst. Man har löst det genom att framställa klickljudet artificiellt. Citera
MustangDriver August 4, 2013 Author Report August 4, 2013 OK ! Tack för infoDå har jag ngt fel med detta på min bil. Har originalratten Men blinkersindikering i instrumentet och tydligt ljud hörs så man glömmer den ej på i alla fall Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 4, 2013 Report August 4, 2013 Hej.På 65-66 är det en extra stålklämma på rattnavet under ratten, (troligen fler årsmodeller som har denna klämma).En del av klämman sticker ned och tar i plastkammen vid vridning av ratten på insidan under ratten där blinkerspaken sitter, den sköter återgång av spaken.Delen har troligen förkommit eller så ligger den kvar någonstans bland överblivna delar.Grantratten har i sitt navkitt två små stålpinnar som allt för många glömmer att montera, därför fungerar inteåtergången när dessa inte är monterade.Alla blinkerspakar skall återgå till neutralt läge efter att varit tillslagen för blinkfunktion, om inte funktionen med att spaken återgår, brukar normalt ogillas av bilprovningen. Citera
Recommended Posts