Jump to content

Bromsservo booster


smen68

Recommended Posts

Hej jag har en 68 fastback som snart ska in på regbes,problemet är att bromsarna tar dåligt och det pyser när jag bromsar så jag tror att membranet i boostern är trasigt dom kollar väl inte bromsarna och så på regbes men den är inte rolig att köra med så kass bromsar.Jag har läst här på forumet att det ska finnas repsatser men kan inte hitta någonting,finns det nägon som har nåt tips eller kanske har nånting liggande eventuellt en hel booster så vore jag tacksam.Fabrikatet på boostern är Midland sägs det,den har ett spännband runt om och 4 ojämnt placerade bultar som går igenom torpedväggen och en bult från utsidan.Bilen är S kodad och har skivor fram.

Hälsningar Göran

Link to comment
Share on other sites

Hej

Bytte på en -68 för kanske 10 år sedan?

Kommer inte ihåg fabrikatet med det var spännband runt servot

Känner dock inte igen denna rep.sats På min var det ett helt annorlunda membran än som visas här

Darne

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset Lars men tyvärr,den repsatsen har inte det stora huvudmembranet som är trasigt i min booster,jag har hittat liknande nembran och dom kostar runt 100 dollar.Men dom tipsade mig om en firma som renoverar boosters så jag ska jobba på dom och försöka få tag på delar därifrån.

Annars får jag väl köpa en dyring men det tar emot att lägga upp 4-5000 för en sån här sak som man borde kunna renovera själv,då missar man ju poängen med att pyssla med gamla bilar.

darne1,fick du tag på membranet eller fick du byta hela paketet?

Göran

Link to comment
Share on other sites

Köpte ett löst membran av en kille som bodde söder om Örebro om jag inte minns fel.

kan kolla mer exakt om du vill men jag tror inte det är nån idé.

jag tipsade nämligen namnet till en annan kille som behövde membran för några år sen.

men han fick då beskedet att det inte gick att köpa lösa i USA längre

Link to comment
Share on other sites

En Midland är inte så svår att ta isär så varför inte försöka laga själv. Jag testade för ett antal år sedan att vulka ihop membranet med vanlig bit gummislang från en bil. Det blev tätt och höll även i längden. Anledningen var att det inte fanns repsatser att få tag i, utan enbart färdiga Boosters.

Link to comment
Share on other sites

Hej,jag hittade en firma i USA som säljer repsatser,dom heter midwestpowerbooster@ nånting och dom har nog det mesta.Jag hade kontakt med en kille som heter Rich Hlady.

Rockauto verkar ha hela boosters till bra pris men jag hittade ingen repsats där.

Mitt membran var trasigt precis vid infästningen så det hade nog inte gått att limma.

Göran

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...