Lars Oscarsson cmc383 Posted August 27, 2013 Report Share Posted August 27, 2013 Hej.Nu är det så, är man Mustang freak så är man, jag har köpt mig en till för att åka tilloch från jobbet året runt, sålde Volvon och köpte en Mustang 4,2 V6 2008.Man vill ju åka ståndsmässigt även på vintern, Mussen kommer från Texas ochhar första inreg i Sverige Juni 2013. En ägare före mig som köpte den 2007 september.Ja Ja en bild kan ni väll få , utbytta bilder 28/8. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast66 Posted August 27, 2013 Report Share Posted August 27, 2013 Helt rätt Oskar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lindström Posted August 27, 2013 Report Share Posted August 27, 2013 Grattis Lars!Ett klokt beslut som jag nog borde följa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tbird Posted August 28, 2013 Report Share Posted August 28, 2013 Helt rätt att ha som året runt bil.Själv håller jag endast med amerikanska V8 Ford/Lincoln i maskinparken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FastMagnus Posted August 28, 2013 Report Share Posted August 28, 2013 grattis till en kul vinter kärra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoTe Posted August 28, 2013 Report Share Posted August 28, 2013 Motorn är väl på 4,0L? Dom där listerna på dörrarna säger folk endast sitter på Canadabilar, stämmer det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted August 28, 2013 Author Report Share Posted August 28, 2013 Hej.Jag vet inte om det är bara på Canada bilar listen sitter, Mussen har bara varit i Texas under sitt korta liv, den harockså varit med om en påkörning höger bak innan lev till Sverige, den är lagad här och hellackerad:).Listen kanske är ett s.k. option som ägaren valt att montera hos återförsäljare.Skönt att det är några som inte idiotförklarat mig ännu.Jag kan erkänna att jag åkt många USA bilar även på vintern:thumbup:.T-Bird LX 93Fox Musse 93Mercury 76 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NackaBosse Posted August 29, 2013 Report Share Posted August 29, 2013 En ordentlig rostskyddsbehandling är nog ingen dum investering, samt stänklappar bakom hjulen både fram och bak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted August 29, 2013 Author Report Share Posted August 29, 2013 Har kollat priser på rostskydd, slutar med att jag gör det själv, priser runt 8000.-, stänklappar blir det nog inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg Posted August 30, 2013 Report Share Posted August 30, 2013 Grattis till den fina vinterbilen. Tack vare den ljusa nyansen syns inte smutsen tydligt + du kan även åka på vintercruisingar med bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted August 31, 2013 Report Share Posted August 31, 2013 Kan bar instämma med övriga, Grattis! Det kommer att bli en jättebra vinterbili dina trakter. Bra också att du tänker fixa rostskyddet själv, då vet du att detblir ordentligt gjort! Lycka till med nya bilen!Mvh.P-O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NackaBosse Posted August 31, 2013 Report Share Posted August 31, 2013 Var på Arlandaträffen idag och pratade med en mustangkille från Hedemora, som varit i branschen och påstod att sågkedjeolja skulle vara bra att rostskydda med. Hjulhusen kräver dock lite starkare grejor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roffe62 Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Sitter precis o tittar på samma lösning......Roligare köra en Musse , om än bara en 6'a, än en V40 på vintern..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FastMagnus Posted September 2, 2013 Report Share Posted September 2, 2013 Var på Arlandaträffen idag och pratade med en mustangkille från Hedemora, som varit i branschen och påstod att sågkedjeolja skulle vara bra att rostskydda med. Hjulhusen kräver dock lite starkare grejor.Om en bil har vax rost skydd så rostar den fortare om man håller på sån skit för då löser man upp vaxet så sånt ska man passa sig för Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted September 2, 2013 Author Report Share Posted September 2, 2013 Hej.Jag tror jag satsar på en hålrumsbehandling i första hand, alltså Dinitrol ML eller liknade, undersidan ser ut attkunna klara sig bara man håller efter den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted October 14, 2013 Author Report Share Posted October 14, 2013 Hej.Efter en tids åkande med min nya Mustang så kan jag bara säga att man blir uttittad, jag har tydligengjort rätt val gällande färg och klädsel massor som kommer fram och kollar och frågar;).Sen vill jag fråga undrande, vem i helskotta kan påstå att det är dåligt tryck i V6a, den klart helt ok, fler borde köpadenna ratade variant och bli överraskad:eh:.Ett lätt påstående är, köp åk njut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NackaBosse Posted October 15, 2013 Report Share Posted October 15, 2013 Jag har hört samma sak av de som varit i USA och hyrt en Mustang. Det verkar som de flesta hyrfirmor bara har 6or till uthyrning. De vart lite besvikna ända tills de satte sig bakom ratten och tryckte på gasen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roffe62 Posted February 13, 2014 Report Share Posted February 13, 2014 Sitter och väljer bland 2011 och framåt och den 6'an är ju ännu vassare :-) Skickat från min C6903 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted February 14, 2014 Author Report Share Posted February 14, 2014 Hej.Jag förstår hur dom gör, samtidigt som det är helt oförståeligt, jag har bla haft T-Bird 93 LX med 3.8 l 6a, i ärlighetens namn var det en fantastiskt bekväm bil men också konstigt nog rätt så slö.Idag gör man motorer med ungefär samma volym, som går bättre och då ocksåhar mer hk, det är utvekling och teknik på hög nivå.Jag förstår inte att fler åker 6a, dom låter ganska trevligt med dubbelsystem närnog samma ljud som modern 8a lite ärtbössa, jämnfört med den klassiska gjutjärns 8an som mer har det tyngre soundet. Axet på en modern Mustang 6a är helt i stilen vad man kan tänkas vilja ha, det kännsoch gör en gas glad.Jag är skitnöjd med mitt köp av 08 Mussen, den går jätte bra att åka med, även påvintern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.