Jump to content

Nu Jäklar har Oscarsson blivit knäpp


Lars Oscarsson cmc383

Recommended Posts

Hej.

Nu är det så, är man Mustang freak så är man, jag har köpt mig en till för att åka till

och från jobbet året runt, sålde Volvon och köpte en Mustang 4,2 V6 2008.

Man vill ju åka ståndsmässigt även på vintern, Mussen kommer från Texas och

har första inreg i Sverige Juni 2013.

En ägare före mig som köpte den 2007 september.

Ja Ja en bild kan ni väll få , utbytta bilder 28/8.

post-20-144839343874_thumb.jpg

post-20-14483934391_thumb.jpg

post-20-144839343936_thumb.jpg

post-20-144839343959_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag vet inte om det är bara på Canada bilar listen sitter, Mussen har bara varit i Texas under sitt korta liv, den har

också varit med om en påkörning höger bak innan lev till Sverige, den är lagad här och hellackerad:).

Listen kanske är ett s.k. option som ägaren valt att montera hos återförsäljare.:confused:

Skönt att det är några som inte idiotförklarat mig ännu.:lolno:

Jag kan erkänna att jag åkt många USA bilar även på vintern:thumbup:.

T-Bird LX 93

Fox Musse 93

Mercury 76

Link to comment
Share on other sites

Kan bar instämma med övriga, Grattis! Det kommer att bli en jättebra vinterbil

i dina trakter. Bra också att du tänker fixa rostskyddet själv, då vet du att det

blir ordentligt gjort! :D

Lycka till med nya bilen!

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Var på Arlandaträffen idag och pratade med en mustangkille från Hedemora, som varit i branschen och påstod att sågkedjeolja skulle vara bra att rostskydda med.:confused: Hjulhusen kräver dock lite starkare grejor.

Link to comment
Share on other sites

Var på Arlandaträffen idag och pratade med en mustangkille från Hedemora, som varit i branschen och påstod att sågkedjeolja skulle vara bra att rostskydda med.:confused: Hjulhusen kräver dock lite starkare grejor.

Om en bil har vax rost skydd så rostar den fortare om man håller på sån skit för då löser man upp vaxet så sånt ska man passa sig för

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej.

Efter en tids åkande med min nya Mustang så kan jag bara säga att man blir uttittad, jag har tydligen

gjort rätt val gällande färg och klädsel massor som kommer fram och kollar och frågar;).

Sen vill jag fråga undrande, vem i helskotta kan påstå att det är dåligt tryck i V6a, den klart helt ok, fler borde köpa

denna ratade variant och bli överraskad:eh:.

Ett lätt påstående är, köp åk njut.:cool:

Link to comment
Share on other sites

Jag har hört samma sak av de som varit i USA och hyrt en Mustang. Det verkar som de flesta hyrfirmor bara har 6or till uthyrning. De vart lite besvikna ända tills de satte sig bakom ratten och tryckte på gasen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hej.

Jag förstår hur dom gör, samtidigt som det är helt oförståeligt, jag har bla haft

T-Bird 93 LX med 3.8 l 6a, i ärlighetens namn var det en fantastiskt bekväm bil men

också konstigt nog rätt så slö.:eh:

Idag gör man motorer med ungefär samma volym, som går bättre och då också

har mer hk, det är utvekling och teknik på hög nivå.:)

Jag förstår inte att fler åker 6a, dom låter ganska trevligt med dubbelsystem när

nog samma ljud som modern 8a lite ärtbössa, jämnfört med den klassiska gjutjärns 8an

som mer har det tyngre soundet.

Axet på en modern Mustang 6a är helt i stilen vad man kan tänkas vilja ha, det känns

och gör en gas glad.:cool:

Jag är skitnöjd med mitt köp av 08 Mussen, den går jätte bra att åka med, även på

vintern.;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...