Jump to content

Dags för 383 Oscarsson att ställa en fråga, Service hos vem.


Lars Oscarsson cmc383

Recommended Posts

Jätteskönt att för en gång skull få fråga, som ni nu vet så har jag hamnat i 2005- träsket också, därför

har jag också lite frågor till er som redan satt in foten i ämnet.:confused:

Givetvis är det så när man har en nyare Mustang att man måste till viss del göra som fabrikanten

vill att man gör, servar rätt.:lolno:

Frågan är ganska enkel, var servar ni era nya Mustanger runt Stockholm, frågan är främst för

att jag skall få lite info som ny ägare av en modernare vagn.:)

Kanske kan vara på sin plats att nämna att ni gör många en tjänst om ni fyller på listan

med förslag till serviceställen, så kanske andra kan få lite hjälp.:thumbup:

post-20-144839344359_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej igen pojkar, tack för dom som ni rekommenderar, dom ställena är ju kända för dom som har nya Mustanger

och haft sådana ett tag.

Jag har intresse att veta om man serva på tex MECA, Mekonomen eller liknade, dom finns ju alltid runt

knuten.

Frågan är alltså, har någon servat på nån av dessa och vilket resultat blev det i sådant fall och har dom elektroniken att återställa service intervall mm:roll:.

Link to comment
Share on other sites

Finns det någon service intervall att återställa? Har ej sett någon.

Går väl bra att serva bilen helt själv om inga Varningslampor lyser, inte konstigare än att serva volvon.

Sen har man inga garantier på de,

De Flesta Ford verkstäder har utrustning för de felkoder som kan dyka upp.

Link to comment
Share on other sites

nej finns inga serviceintervall att nolla på 05 - 09

sedan kom det 2010 men det går enkelt att nolla utan utrustning

många tror att service lampan (service engine soon alt check egine) är en lampa för service, vilket är ett fel på bilen som den indikerar

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har du någon verkstad som mekar alla bilmärken och som du litar på så skulle jag kört på den. Dessa bilar är väldigt enkla att skruva så inga specialkunskaper eller specialutrustning krävs. Men de som kan få tag på delar är ju redan nämnda här i tråden.

Link to comment
Share on other sites

Du kan göra så här: välj generell bil i obd II läsaren. Check engine, då får du upp div data bl.a. Hur långt bilen gått sen m.i.l lampa har tänts väljer du rensa fel coder där även om det inte finns Ngr så nollställer du det räkne verket. Och då kan du lätt logga in där igen och se hur långt du kört sen senate servicen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...