Lars Oscarsson cmc383 September 7, 2013 Report September 7, 2013 Jätteskönt att för en gång skull få fråga, som ni nu vet så har jag hamnat i 2005- träsket också, därför har jag också lite frågor till er som redan satt in foten i ämnet.Givetvis är det så när man har en nyare Mustang att man måste till viss del göra som fabrikantenvill att man gör, servar rätt.Frågan är ganska enkel, var servar ni era nya Mustanger runt Stockholm, frågan är främst föratt jag skall få lite info som ny ägare av en modernare vagn.Kanske kan vara på sin plats att nämna att ni gör många en tjänst om ni fyller på listanmed förslag till serviceställen, så kanske andra kan få lite hjälp. Citera
NackaBosse September 7, 2013 Report September 7, 2013 Har ännu inte gått ner mig i 2000-träsket, men tänkte svara samma som Danne ovan.Här kommer en annan länk jag samlat på mig. Har ringen som helst erfarenhet av dem men kanske värt att höra sig för.http://www.us-car.se/ Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 7, 2013 Author Report September 7, 2013 Hej igen pojkar, tack för dom som ni rekommenderar, dom ställena är ju kända för dom som har nya Mustangeroch haft sådana ett tag. Jag har intresse att veta om man serva på tex MECA, Mekonomen eller liknade, dom finns ju alltid runtknuten. Frågan är alltså, har någon servat på nån av dessa och vilket resultat blev det i sådant fall och har dom elektroniken att återställa service intervall mm:roll:. Citera
CMC-49 September 7, 2013 Report September 7, 2013 Finns det någon service intervall att återställa? Har ej sett någon.Går väl bra att serva bilen helt själv om inga Varningslampor lyser, inte konstigare än att serva volvon.Sen har man inga garantier på de,De Flesta Ford verkstäder har utrustning för de felkoder som kan dyka upp. Citera
Corvette September 7, 2013 Report September 7, 2013 nej finns inga serviceintervall att nolla på 05 - 09sedan kom det 2010 men det går enkelt att nolla utan utrustningmånga tror att service lampan (service engine soon alt check egine) är en lampa för service, vilket är ett fel på bilen som den indikerar Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 8, 2013 Author Report September 8, 2013 Okej.Tack för att ni svarat på min fråga, jag är bortskämd med det jag jobbar med VAG, här talar nästan bilen om närnär man glömt att knyta skosnöret eller glömt borsta bort smuts från sätena eller att en lampa kan gå sönder imorgon kväll kl 20.00. Citera
RoTe September 20, 2013 Report September 20, 2013 Har du någon verkstad som mekar alla bilmärken och som du litar på så skulle jag kört på den. Dessa bilar är väldigt enkla att skruva så inga specialkunskaper eller specialutrustning krävs. Men de som kan få tag på delar är ju redan nämnda här i tråden. Citera
FastMagnus September 20, 2013 Report September 20, 2013 Du kan göra så här: välj generell bil i obd II läsaren. Check engine, då får du upp div data bl.a. Hur långt bilen gått sen m.i.l lampa har tänts väljer du rensa fel coder där även om det inte finns Ngr så nollställer du det räkne verket. Och då kan du lätt logga in där igen och se hur långt du kört sen senate servicen Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 20, 2013 Author Report September 20, 2013 Tack, det var bra att veta;). Citera
FastMagnus September 20, 2013 Report September 20, 2013 Tack, det var bra att veta;).Hängde du med? Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 20, 2013 Author Report September 20, 2013 Tror det, det är bara verktyget som saknas:rolleyes: Citera
Recommended Posts