Jump to content

69 Fastback


Leif Erik

Recommended Posts

Hej

Tycker att det är trevligt att följa andras projekt så jag tänkte dela med mej av mitt Köpte bilen som ett projekt (min första totalrenovering) Bilen behöver inga större plåtbyten endast bakom bakhjul samt under batteriet Motorn är en 302 vet ingenting om i vilket skick den är det blir ett senare bekymmer Sätter in mera bilder senare är tyvärr inte så slängd i det här med dator

Leif Erik

post-7420-14483935621_thumb.jpg

post-7420-144839356201_thumb.jpg

post-7420-144839356169_thumb.jpg

post-7420-144839356176_thumb.jpg

post-7420-144839356186_thumb.jpg

post-7420-144839356193_thumb.jpg

post-7420-14483935622_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Demonteringen fortsätter[ATTACH=CONFIG]27883[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27884[/ATTACH] Efteråt väntar sodablästring[ATTACH=CONFIG]27885[/ATTACH] Vilket visade sig att spara mig mycket silpjobb[ATTACH=CONFIG]27886[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27887[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27888[/ATTACH] Sodan var inte så bra på ytrosten så det blev att ta till sand på undersidan Resultatet är en plåtren kaross att fortsätta med

Leif Erik

snyggt jobbat!!!!! Men man ska akta sig för att blästra för mycket för man slår bort kolet i plåten som gör det naturliga rostskyddet men det vet du säkert redan

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Absolut kommer jag över när jag har den klar har planerat att ha den klar till våren 2015 Förresten så var jag senaste helg över och skaffade mig en 351W årsmodell 1969 Trevligt att det var samma årsmodell som bilen

Leif Erik

Link to comment
Share on other sites

Hej Leif Erik!

Vilket enormt jobb du har gett dej in på! Det ser jättebra ut! Vi gillar att följa såna

projekt! Vi har följt Backmans projekt från början och det blev ju hur bra som helst.

Han besöker oss varje sommar under Wheels Norr. Vi hoppas att du också kommer

över när du har ditt projekt klart. Om några år?

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Backman

Har följt din renovering här på forumet och sett din bil live några gånger riktigt imponerande får hoppas att jag klarar att fullfölja :)

Pools

Kommer garanterat över med Mustangen när den är klar Jag var på plats senaste sommar otroligt mycket fina bilar där

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...