Leif Erik Posted October 26, 2013 Report Share Posted October 26, 2013 Hej Tycker att det är trevligt att följa andras projekt så jag tänkte dela med mej av mitt Köpte bilen som ett projekt (min första totalrenovering) Bilen behöver inga större plåtbyten endast bakom bakhjul samt under batteriet Motorn är en 302 vet ingenting om i vilket skick den är det blir ett senare bekymmer Sätter in mera bilder senare är tyvärr inte så slängd i det här med datorLeif Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterF Posted October 26, 2013 Report Share Posted October 26, 2013 Sysselsatt ett tag framöver lycka till med inköpet. Sent from my GT-N7000 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 Posted October 27, 2013 Report Share Posted October 27, 2013 Kommer säkert att bli ett roligt projekt:thumbup:/Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Erik Posted October 29, 2013 Author Report Share Posted October 29, 2013 Jo Peter F meningen är nog att jag ska ha fritiden räddad framöver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hammar Posted October 29, 2013 Report Share Posted October 29, 2013 Ser riktigt bra ut skall bli kul att följa din framgång Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Erik Posted October 29, 2013 Author Report Share Posted October 29, 2013 Jadu Leif tycker själv att det är roligt ännu kommer väl säkert perioder då funderar vad man egentligen håller på med Har följt ditt jobb Vilket enormt jobb du gör med din Mustang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Erik Posted November 1, 2013 Author Report Share Posted November 1, 2013 Demonteringen fortsätter Sodan var inte så bra på ytrosten så det blev att ta till sand på undersidan Resultatet är en plåtren kaross att fortsätta medLeif Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FastMagnus Posted November 1, 2013 Report Share Posted November 1, 2013 Demonteringen fortsätter[ATTACH=CONFIG]27883[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27884[/ATTACH] Efteråt väntar sodablästring[ATTACH=CONFIG]27885[/ATTACH] Vilket visade sig att spara mig mycket silpjobb[ATTACH=CONFIG]27886[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27887[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27888[/ATTACH] Sodan var inte så bra på ytrosten så det blev att ta till sand på undersidan Resultatet är en plåtren kaross att fortsätta medLeif Eriksnyggt jobbat!!!!! Men man ska akta sig för att blästra för mycket för man slår bort kolet i plåten som gör det naturliga rostskyddet men det vet du säkert redan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tbird Posted November 2, 2013 Report Share Posted November 2, 2013 Detta blir en riktig grundlig renovering.Nu är det bara att jobba på..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingan75 Posted November 2, 2013 Report Share Posted November 2, 2013 Soda är perfekt att få bort färg med, påverkar inte plåten alls. Blir trevligt när den blir lackad. -69 FB är en förbannat snygg modell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Erik Posted November 15, 2013 Author Report Share Posted November 15, 2013 Magnus Det visste jag inte om men har nog varit försiktig med sandblästringen vill ju inte att plåten skall slå sig Men jag har varit noga med att få bort rosten vill ju inte måla på rostLeif Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Erik Posted November 15, 2013 Author Report Share Posted November 15, 2013 Lite mera bilder från projektet med att göra karossen färgfri +lite förstärkning Leif Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted November 16, 2013 Report Share Posted November 16, 2013 Mer plåtrent än så där kan det inte bli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 Posted November 16, 2013 Report Share Posted November 16, 2013 Urtjusigt:thumbup:/Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NackaBosse Posted November 16, 2013 Report Share Posted November 16, 2013 Måste vara härligt att ha en sån rymlig lokal att jobba i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FastMagnus Posted November 16, 2013 Report Share Posted November 16, 2013 WOOOW så snyggt; Vi får väl hoppas att du tar dig över sundet när du är klar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Erik Posted December 14, 2013 Author Report Share Posted December 14, 2013 Jo det är alltid bra att ha utrymme men har man stort utrymme vill även det bli fullt Nu är detta min sons verkstad som vi har inrett i ett gammalt växthus med stålstomme som du kanske ser på formen Leif Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Erik Posted December 14, 2013 Author Report Share Posted December 14, 2013 Absolut kommer jag över när jag har den klar har planerat att ha den klar till våren 2015 Förresten så var jag senaste helg över och skaffade mig en 351W årsmodell 1969 Trevligt att det var samma årsmodell som bilen Leif Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Erik Posted December 14, 2013 Author Report Share Posted December 14, 2013 Efter allt skrapande och slipande så blev det dags för epoxigrund +målning av motor rum och undersida det är väl ungefär så långt som projektet är nu Hoppas att man får lite tid nu över jul att fortsättaLeif Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Backman cmc 1152 Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 Blir fint det där. Kul med en till Österbottning här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 Hej Leif Erik!Vilket enormt jobb du har gett dej in på! Det ser jättebra ut! Vi gillar att följa sånaprojekt! Vi har följt Backmans projekt från början och det blev ju hur bra som helst.Han besöker oss varje sommar under Wheels Norr. Vi hoppas att du också kommeröver när du har ditt projekt klart. Om några år?Mvh.P-O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Erik Posted December 21, 2013 Author Report Share Posted December 21, 2013 BackmanHar följt din renovering här på forumet och sett din bil live några gånger riktigt imponerande får hoppas att jag klarar att fullfölja Pools Kommer garanterat över med Mustangen när den är klar Jag var på plats senaste sommar otroligt mycket fina bilar där Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Erik Posted January 29, 2014 Author Report Share Posted January 29, 2014 Någon som har tips om långa headers 1 3/4 tum som passar bra till 69a 351W C4 låda och servostyrningLeif Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Johansson Posted January 30, 2014 Report Share Posted January 30, 2014 FPA från USA. Ford powertrain association. Lite dyra men bästa passformen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivar Posted January 30, 2014 Report Share Posted January 30, 2014 Håller med om FPA (Ford Powertrain Association). En bekant har Tri-Y-headers på sin Cougar 1970, och de är fantastiskt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.