Jump to content

Svårstartad


rotkilen

Recommended Posts

Har en 65-289-4port som är hopplöst tjurig vid kallstart.

Tillvägagångssätt: på med tändning trampar ner gasen 2 gånger halva choken utdragen hostar till lite efter ca 4 gånger startar han men skulle jag röra gasen så stannar motorn så jag får vara försiktig med gasen sedan får den gå lite innan jag kan åka iväg. När motorn är varm går den bra,har bytt tändstift,tändkablar,fördelare,rotor,fördelarlock.

Tacksam för support Med vänlig hälsning/:cool:Bosse

Link to comment
Share on other sites

Min Mach1 med 351 C, Edelbrock insug/förgasare är likadan, går finfint efter två min men det gäller att inte nudda gasen i början. Jag kör helt utan choke

skall tilläggas så jag skall inte klaga. Jag ser det inte som ett problem i sig och du har ju bytt de delar man kan byta så allt borde vara ok.

Jag har dessutom rätt mycket förtändning vilket också kan bidra till tjurigare kallstart. Om bilen går fint i övrigt så tror jag allt är ok och man får helt enkelt

ha tålamod med de gamla kärrorna;)

Magnus

Link to comment
Share on other sites

Man ska aldrig vara nöjd med en svår startad mustang. Har själv en 68 med 302 motor ( nyrenoverad ), som, utan Choke och utan att röra gasen, bara drar igång och går som en dröm. Kanske har du svaret i en renovering av förgasare och brytarlös tändning, om inte det redan är gjort? Eller varför inte kolla bränsle pumpen om den pumpar som den ska?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Har även gjort förgasarinställning och blandingen men problemet kvarstår tack för tipset, så nästa åtgärd blir att renovera förgasarna.:)/Bosse

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...