Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Jag har en HT-67:a med 351C och FMX låda. Det läcker motorolja mellan motor och vxl-låda. Mest läcker det när motorn är igång och då är det ca 1 droppe var 10:e sekund som kommer. Jag har kollat vevhusventilationen och den är ok.

Kan det vara bakre vevaxeltätningen som gett sig och vad måste göras i så fall? Måste jag riva ur motorn? Måste veven lossas?

Tacksam för svar!

/John

John.

I grund och botten,ja.

Bakre tätningen på cleveland maskinen finns i två varianter.

Dels som reptätning(vanligast),och dels som tvådelad packbox.

Problemet är att reptätningen är stiftad i överfallet,och även om du får väck den i överfallet med maskin på plats så e det e rent helvete att ens försöka få ur repdelen som ligger kvar i blocket med veven fortfarande på plats.

Varsågod.

Ett tips i sammanhanget e då att du hinkar reptätningen och slår ut det lilla stiftet i överfallet.

Montera därefter packbox varianten istället.

Reptätning funkar relativt bra,men problemet e att det i vissa fall(när repet suger i sig smuts över tid) repar tätytan på veven ngt förbannat.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...