April 30, 200322 yr comment_672 Hej!Jag har en HT-67:a med 351C och FMX låda. Det läcker motorolja mellan motor och vxl-låda. Mest läcker det när motorn är igång och då är det ca 1 droppe var 10:e sekund som kommer. Jag har kollat vevhusventilationen och den är ok.Kan det vara bakre vevaxeltätningen som gett sig och vad måste göras i så fall? Måste jag riva ur motorn? Måste veven lossas?Tacksam för svar!/John
April 30, 200322 yr comment_681 John.I grund och botten,ja.Bakre tätningen på cleveland maskinen finns i två varianter.Dels som reptätning(vanligast),och dels som tvådelad packbox.Problemet är att reptätningen är stiftad i överfallet,och även om du får väck den i överfallet med maskin på plats så e det e rent helvete att ens försöka få ur repdelen som ligger kvar i blocket med veven fortfarande på plats.
April 30, 200322 yr Author comment_682 Tack för svaret! Nu är lyft av motor ett faktum. Bara att samla mod.../John
May 1, 200322 yr comment_691 Varsågod.Ett tips i sammanhanget e då att du hinkar reptätningen och slår ut det lilla stiftet i överfallet.Montera därefter packbox varianten istället.Reptätning funkar relativt bra,men problemet e att det i vissa fall(när repet suger i sig smuts över tid) repar tätytan på veven ngt förbannat.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.