Jump to content

Vad bör/skall man kolla innan inköp


Mussegubben

Recommended Posts

Hej!!

Jag har varit och kikat på min första Musse, en GT cabbe 04 och har nu några frågor som nybörjare:confused:

Jag tror visserligen att bilen är mycket ärlig men man kan aldrig vara för noggran.

- Vad bör man kolla upp innan köp?

Har läst några timmar på forumet och känner mig lite vilsen.

- Bilen är intagen som flyttgods, vad innebär det för mig som ägare (possitivt :clap:eller negativt)?

Link to comment
Share on other sites

Hej!!

Jag har varit och kikat på min första Musse, en GT cabbe 04 och har nu några frågor som nybörjare:confused:

Jag tror visserligen att bilen är mycket ärlig men man kan aldrig vara för noggran.

- Vad bör man kolla upp innan köp?

Har läst några timmar på forumet och känner mig lite vilsen.

- Bilen är intagen som flyttgods, vad innebär det för mig som ägare (possitivt :clap:eller negativt)?

Flyttgods - Bara positivt!

* Inga inborrade blinkers på sidorna.

* original bakljus behöver inte blinka orange.

* Lättare avgaskrav (i princip "inga alls")

Kolla Carfax, så den inte är krockad.

Jag har säkert glömt nått men då fyller nog någon annan på :)

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Carfax är väll bara 1 nivå resten är nog om man vill se fler bilar

Rätt att du lyssnar på förnuftet för även om någon verkar ärlig så betyder det inte ett skvatt.

När du tittar på den åk till till ett ställe med billyft så du kan inspektera under om du vill vara noggrann.

Titta efter deformationer, bulor eller annat som inte verkar vara original.

Ett problem som börjat komma är att många bilar varit dränkta efter de naturkatastrofer som varit i USA. Typ Katrina

Lätta på mattan och titta efter spår från eventuell fukt.

Är du själv inte så tekniskt bevandrad ta med dig en kunnig vän! :)

Link to comment
Share on other sites

OK...

Jag läste inte så noga, börjar nog bli senil kanske:silent:.

En fråga till (om ni orkar med mig)!!

Jag märkte att cabben inte gick helt synkat mellan sidorna när den skulle fällas upp, just när den startade ur utgångsläget. är det nått att fästa sig vid:confused::confused:.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Skulle väl säga att det inte har någon betydelse egentligen... Det kan ju tyda på att en av cylindrarna kanske inte går lika lätt, har ett inre läckage eller så men jag skulle säga att så länge caben går upp snyggt och prydligt, att den går fint i lås mot rutramen och inte läcker någonstans så är allt ok...

Men, jag kan ha fel!! :-)

Och om Carfax, en anmärkning kan betyda att den bara är servad eller att någon köpt en del till just den bilen. Men det står i rapporten. I övrigt får du använda känslan och kolla bilen ordentligt!

Lycka till!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...