Tobbe1977 December 3, 2014 Report December 3, 2014 Hej alla.Första vintern för mig som Mustang ägare. Undrar hur ni gör för att inte tappa intresset för er Mustang?Är iofs bara December och dröjer minst 4 månader till innan man tar bilen i trafik. Man saknar ju redan det härliga V8 ljudet. :-)Så hur gör ni för att stilla hungern?Ser ni på någon speciell film eller klipp, ja berätta gör vad ni gör och kan tipsa en annan om. Citera
TheyLive December 3, 2014 Report December 3, 2014 Jag återgår till gamla synder.....gammal volvo med laddtryck. Inget V8 alls över vinter. Då blir det desto goare till våren när man startar upp mussen för första gången. Citera
turbo57 December 3, 2014 Report December 3, 2014 Kan man tappa intresset? Blir abstinensen alltför stor får jag väl starta upp och varmköra bara för ljudets skull. Visserligen är Musse upphissad men det går väl att cabba ner och sätta sig bakom ratten och drömma sig tillbaka till Sälen:lol:/Leif (verkligheten kommer snart ikapp en och jag har en hel del kvar att fixa innan våren) Citera
Gtttggg December 3, 2014 Report December 3, 2014 Jag brukar köpa biltidningar och/eller köpa årets film som heter Summer on wheels och den kom med posten idag. Det lilla jag har sett hittills, har vår klubb filmats. Perfekt underhållning och bra ljud på V8.orna om man har bioanläggning. Dessutom kollar jag till min bil regelbundet.http://summeronwheels.com/index.php?_a=product&product_id=136 Citera
Tobbe1977 December 3, 2014 Author Report December 3, 2014 Nja starta upp den är jag inte så sugen på då jag hört att det gynnar inte kärran direkt. Jag brukar kolla igenom lite Youtube klipp och så kollar jag på bilen så gott som varje dag. Kommer dock att vänta att polera upp den till våren då den annars bara kommer stå o dra till sig massa damm. Plus att då min är tectyl behandlad har dem varit flitiga med att spruta precis överallt. Så skall skrapa bort den i hjulhusen och spraya dem orangea. Men det blir nog till att drömma sig bort till alla youtube klipp, brukar lyssna på denna några gånger i veckan. Citera
lasse.carina December 3, 2014 Report December 3, 2014 Vi byggde om det ena sovrummet och satte in garageportar samt slog ner en mellanvägg, så nu samsas Mustangen med två mc inne i den goa värmen.Så när det blir för dåligt på tv:n är det bara att öppna dörren och umgås lite tillsammans med en burk vax. Citera
laxkungen December 6, 2014 Report December 6, 2014 Vi har byggt ut vårt garage så vi får ha alla bilarna hemma på vintern. Citera
Roffe62 December 8, 2014 Report December 8, 2014 Köper en mustang till o har som vinterbil Det gjorde jag. En 07'a med 6'an i. Citera
mhdin December 8, 2014 Report December 8, 2014 Köper en mustang till o har som vinterbil Trycker på gilla knappen. Sen kan man ju dra en repa också. Citera
martin.a December 12, 2014 Report December 12, 2014 Bygger man inte om och snyggar till bilen under vintern??? Citera
Patrik Mustang67 December 14, 2014 Report December 14, 2014 Instämmer. Det är en del av nöjet med att äga en klassisk mustang. Citera
Tobbe1977 December 14, 2014 Author Report December 14, 2014 Jo är sant det ni säger. Jag kollar efter nya 20" varje dag. :-)Skall även ta och lacka bromsoken orangea, vet bara inte hur än? :-) Citera
turbo57 December 15, 2014 Report December 15, 2014 Abstinensen stillades lite efter att ha tittat på filmen från Sälen som kom idag, härligt drömma sig tillbaka dit med alla fina bilar och trevliga Mustangvänner:--/leif Citera
NackaBosse December 15, 2014 Report December 15, 2014 Min bil är "klar" och sover nu sin törnrosasömn i väntan på våren. Kanske det blir att lätta på täckningen och krypa in i kupén, slå på retrostereon och tillsammans med ett glas vin avnjuta lite skön musik...... Citera
Tobbe1977 January 2, 2015 Author Report January 2, 2015 +7 grader ute och torra vägbanor. Det gör att man blir riktigt sugen att köra V8.Tyvärr vet man att det dröjer ca 3 månader till innan Mustangen får se dagsljuset. Citera
Per Berglund January 2, 2015 Report January 2, 2015 (redigerad) Men herre gud låt inte vädret stoppa er! Är bilen i funktion och isfritt ut och kör!Har nog kört nästan vartannat år iallafall....nyttigt för både kropp och bil! Ändrade %s av %s (%s) Citera
Tobbe1977 January 2, 2015 Author Report January 2, 2015 Men herre gud låt inte vädret stoppa er! Är bilen i funktion och isfritt ut och kör!Har nog kört nästan vartannat år iallafall....nyttigt för både kropp och bil! Ja det var inte mycket till fäste du hade när du väl gasade lite. Vad är det för en Mustang du har?Härligt med dubbel garage också förstår jag, har själv också ett dubbel på 56 kvm. Ibland känns det som om man spenderar mer tid där än i huset. Citera
Anders Lindström January 2, 2015 Report January 2, 2015 Det var en uppiggande film Per!Härligt ljud å ett mycket vackert landskap! Får nog ta räven en vända imorgon God fortsättning å mullra på Citera
NackaBosse January 2, 2015 Report January 2, 2015 Hemma hos mig börjar de sanda våra lokala asfaltvägar redan i början på november "i förebyggande syfte". Så min Musse får nog sova vidare. Citera
Roffe62 January 2, 2015 Report January 2, 2015 Eller så tar man ut den på en promenad i solen. Citera
Per Berglund January 2, 2015 Report January 2, 2015 Härligt ljud å ett mycket vackert landskap! Får nog ta räven en vända imorgon God fortsättning å mullra på God Fortsättning Anders och övriga! En solig vinterdag är aldrig fel ta en tur!Hemma hos mig börjar de sanda våra lokala asfaltvägar redan i början på november "i förebyggande syfte". Så min Musse får nog sova vidare. Grus ingen höjdare men nog är det fint rulla ut på Värmdövägen! Fast suga på karamellen gör det extra kul att rulla ut på vårenJa det var inte mycket till fäste du hade när du väl gasade lite. Vad är det för en Mustang du har?Härligt med dubbel garage också förstår jag, har själv också ett dubbel på 56 kvm. Ibland känns det som om man spenderar mer tid där än i huset. En 69aGammla amerikanare kräver dubbelgarage så alla trasiga och nya delar får plats!! Klart en piruett på sommaren är trevligare än göra det i vintermörkret! Citera
Tobbe1977 January 2, 2015 Author Report January 2, 2015 Härligt Per. Har du inte lite fler filmer som man kan titta på nu under vintern?Denna sista sitter jag o små skrattar lite år när du öppnar dörren o hostar, måste blivit rätt så rökigt i kupen. Citera
1096 January 3, 2015 Report January 3, 2015 Skönt med vinter... kan man passa på att städa upp lite... Mvh, Citera
Recommended Posts