Jump to content

Hur gör ni över vintern för att stilla ert Mustang behov??


Tobbe1977

Recommended Posts

Hej alla.

Första vintern för mig som Mustang ägare. Undrar hur ni gör för att inte tappa intresset för er Mustang?

Är iofs bara December och dröjer minst 4 månader till innan man tar bilen i trafik. Man saknar ju redan det härliga V8 ljudet. :-)

Så hur gör ni för att stilla hungern?

Ser ni på någon speciell film eller klipp, ja berätta gör vad ni gör och kan tipsa en annan om.

Link to comment
Share on other sites

Kan man tappa intresset? Blir abstinensen alltför stor får jag väl starta upp och varmköra bara för ljudets skull. Visserligen är Musse upphissad men det går väl att cabba ner och sätta sig bakom ratten och drömma sig tillbaka till Sälen:lol:/Leif (verkligheten kommer snart ikapp en och jag har en hel del kvar att fixa innan våren)

Link to comment
Share on other sites

Nja starta upp den är jag inte så sugen på då jag hört att det gynnar inte kärran direkt. Jag brukar kolla igenom lite Youtube klipp och så kollar jag på bilen så gott som varje dag. :)

Kommer dock att vänta att polera upp den till våren då den annars bara kommer stå o dra till sig massa damm. Plus att då min är tectyl behandlad har dem varit flitiga med att spruta precis överallt. Så skall skrapa bort den i hjulhusen och spraya dem orangea.

Men det blir nog till att drömma sig bort till alla youtube klipp, brukar lyssna på denna några gånger i veckan. :)

Link to comment
Share on other sites

Vi byggde om det ena sovrummet och satte in garageportar samt slog ner en mellanvägg, så nu samsas

Mustangen med två mc inne i den goa värmen.

Så när det blir för dåligt på tv:n är det bara att öppna dörren och umgås lite tillsammans med en burk vax.

Link to comment
Share on other sites

Min bil är "klar" och sover nu sin törnrosasömn i väntan på våren. Kanske det blir att lätta på täckningen och krypa in i kupén, slå på retrostereon och tillsammans med ett glas vin avnjuta lite skön musik......

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Men herre gud låt inte vädret stoppa er!

Är bilen i funktion och isfritt ut och kör!

Har nog kört nästan vartannat år iallafall....nyttigt för både kropp och bil! :)

Ja det var inte mycket till fäste du hade när du väl gasade lite. :)

Vad är det för en Mustang du har?

Härligt med dubbel garage också förstår jag, har själv också ett dubbel på 56 kvm. Ibland känns det som om man spenderar mer tid där än i huset. :)

Link to comment
Share on other sites

Härligt ljud å ett mycket vackert landskap! Får nog ta räven en vända imorgon ;)

God fortsättning å mullra på :thumbup:

God Fortsättning Anders och övriga! :wave:

En solig vinterdag är aldrig fel ta en tur!

Hemma hos mig börjar de sanda våra lokala asfaltvägar redan i början på november "i förebyggande syfte". Så min Musse får nog sova vidare.

Grus ingen höjdare men nog är det fint rulla ut på Värmdövägen! :)

Fast suga på karamellen gör det extra kul att rulla ut på våren

Ja det var inte mycket till fäste du hade när du väl gasade lite. :)

Vad är det för en Mustang du har?

Härligt med dubbel garage också förstår jag, har själv också ett dubbel på 56 kvm. Ibland känns det som om man spenderar mer tid där än i huset.

En 69a

Gammla amerikanare kräver dubbelgarage så alla trasiga och nya delar får plats!! :wave:

Klart en piruett på sommaren är trevligare än göra det i vintermörkret!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...