Jump to content

Vilken bil ska man välja?


Stefan Ryen

Recommended Posts

Hej på er Mustanglovers out there!

Vet att här på forumet/CMC Sweden så finns det entusiaster och kunnigt folk som vet vad som gäller. :)

Jag har en undran. Har kollat in två tänkbara Mustanger 99 och 00 på nätet, men vet inte riktigt vilken som kan/är den bästa. Det skiljer sig på årsmodell, miltal, cab, cupé, automat vs manuell osv.

Kolla gärna in dessa på länkarna nedan och sen är ni mer än välkomna att ge mig tips! :) Och framför allt, vilken är den mest prisvärda bilen?

//Stefan

http://www.blocket.se/skaraborg/Ford_Mustang_GT_V8_Manuell_Coupe_35th_Anniver_56347176.htm?ca=15&w=3

http://www.blocket.se/hassleholm/Ford_Mustang_GT_CAB___12300MIL___260HK_56820591.htm?ca=15&w=3

Link to comment
Share on other sites

Du har valt två fina bilar men inian så kan du börja ock kolla carfax samt fundera på om du vill ha cab eller hardtop. Kan tycka att första bilen har ett något högt pris. Kolla också på grufmans bil där de har tips på vad du skall tänka på vid köp av denna modellserie.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Tycker att din carfax ser ok ut. Om du känner för den blå så skall du gå på den. Kolla även det övriga som har påtalats för dig på forumet. Ring gärna till tidigare ägare samt kolla runt vad motsvarande bil kostar. Att köpa på firma brukar innebära 10-15 000 dyrare bil. Hör av dig om du har några funderingar. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag tror det var denna bilen som jag var på väg att byta min cabbe med i somras, om det är den så var förra ägaren väldigt noga med den. Flyttgods var det, har jag förr mig och den var underredsbehandlad, varannat år sedan den kom till Sverige, försök få tag i förra ägaren. Han bytte in bilen när han köpte en nyare mustang cabbe... tror han bara fick 79.000 kr i inbyte (och då köpte han en mustang i 200 000 kr klassen) så prutmån borde finnas...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

GISSA VAD?!!! :) Jag är nybliven Mustangägare!!! :) Yepp!

Var i Götene igår och blev med Mustang! :) En Mustang coupé -99:a manuell V8. Den är göööööörfin! Bilder kommer under veckan.

Så räkna med att vi kommer synas på vägarna i sommar!

Tack än en gång ALLA för era tips. :)

Kram på er där ute!

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
(redigerad)
grattis, kul att västkusten får ytterligare en Musse :)

Det är en mycket trevlig bilträff i Uddevalla på torsdagar, med många Mustanger som jag kan rekomendera

Tackar! Ja jag är supernöjd! Ska bara få till en fungerande radio också så. Ja jag/vi kommer absolut att besöka dessa träffar i sommar. :) Åh snart är det dags för vårmönstring i Trollhättan! :)

Ändrade %s av %s (%s)
fel stad... :)
Link to comment
Share on other sites

GISSA VAD?!!! :) Jag är nybliven Mustangägare!!! :) Yepp!

Var i Götene igår och blev med Mustang! :) En Mustang coupé -99:a manuell V8. Den är göööööörfin! Bilder kommer under veckan.

Så räkna med att vi kommer synas på vägarna i sommar!

Tack än en gång ALLA för era tips. :)

Kram på er där ute!

:)

GRATTIS Stefan......

vi lär säkert stöta på varandra i sommar då

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...