Jump to content

Hur många Boss 302 -12 och -13 i Sverige?


Sam

Recommended Posts

Välkommen! Trevligt val, kommer du testa den på bana?

Är det tvärtom på denna bil, automatiskt red key laddad och klar, sen betalar man för att nedgradera standardnyckeln till den vanliga läget😉-

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

On 2020-01-31 at 18:01, Richy said:

Välkommen! Trevligt val, kommer du testa den på bana?

Är det tvärtom på denna bil, automatiskt red key laddad och klar, sen betalar man för att nedgradera standardnyckeln till den vanliga läget😉-

Nej vi var tvungna att uppgradera den röda nyckeln på Seca'n

Link to comment
Share on other sites

On 2020-01-29 at 16:14, Ruolf said:

Har kollat på American muscle och såvitt jag kan se levererar de inte utomlands sedan 2018. ”NOTE: We are not accepting any new international orders after 12/12/2018. If you have already placed an order before this date and have questions, please see the contact info below.”

Jodå har som tur är bägge nycklarna. 🙂

 

Annars kan du använda tjänsten shopusa.com eller jetcarrier. Så får du en adress i hamnen i usa. Så sköter de resten hem till dig 🙂 Har använt det vissa gånger när jag har beställt från usa 🙂

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset. Håller just på och kollar på möjligheten att beställa via Shopusa och firman Cj ponyparts. Dock är det inte bara att beställa ”Ford Performance TracKey Calibration With K&N Air Filter/ProCal Tuner Boss 302 2012-2013” Detta då ”Please Note: This kit is shipped with a voucher that must be completed and returned to Ford Performance. Once they receive your voucher, Ford Performance will then ship the Pro Cal device to you with the proper calibration already installed” Till detta kommer att en person som var bosatt i europa ställde frågan om han själva kunde installera red track keyn eller om han behövde vara i kontakt med ford handlare. Svaret från Cj ponyparts var ” This Powertrain calibration is developed and supported for U.S. and Canadian vehicles ONLY.” 

Med andra ord, knepigt läge 🙂

Link to comment
Share on other sites

16 timmar sedan, Ruolf said:

Tack för tipset. Håller just på och kollar på möjligheten att beställa via Shopusa och firman Cj ponyparts. Dock är det inte bara att beställa ”Ford Performance TracKey Calibration With K&N Air Filter/ProCal Tuner Boss 302 2012-2013” Detta då ”Please Note: This kit is shipped with a voucher that must be completed and returned to Ford Performance. Once they receive your voucher, Ford Performance will then ship the Pro Cal device to you with the proper calibration already installed” Till detta kommer att en person som var bosatt i europa ställde frågan om han själva kunde installera red track keyn eller om han behövde vara i kontakt med ford handlare. Svaret från Cj ponyparts var ” This Powertrain calibration is developed and supported for U.S. and Canadian vehicles ONLY.” 

Med andra ord, knepigt läge 🙂

Men bilen är US så det är lugnt, vi har inga Europa Mussar förrän 2015+

Link to comment
Share on other sites

Track key är en läcker finess men rätta mig om jag har fel, det är inte bara att stoppa i nyckeln och köra utan i princip samma förfarande som att ladda ner en ny tune med en SCT box, d.v.s man gör lite val, accepterar, startar processen, väntar (alldeles för länge) m.m. Man slipper visserligen stoppa i dosan i odb uttaget men det tar sin lilla tid.

Sannolikt kan man kan få samma nytta och mer val och mer knuff med en SCT tuner om man även gör andra moddar som Cai, Avgas, m.m.

 Vad jag menar är att det är cool grej och självklart ska den finnas för bästa andrahandsvärde på en välvårdad originalbil, ..... eventuellt, någon gång i framtiden när dom flesta är skrotade och dom kvarvarande okörda och orörda blivit samlarvärde. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Bommade visst att lägga in min bil här när jag köpte den i Augusti förra året.

Boss 302 2012 #2628

Race Red

Rullat ca 2400 mil

Sitter Airade CAI, Magnaflow axleback, Eibach Pro Lowering Kit, BMR Pro Panhard Bar och Camberbultar. (Grabben har lekt med lite filter)

Vet inte om det är tillåtet att dela men jag har gjort et eget Instagramkonto #swedishboss302 och en Youtubekanal Swedish Boss 302

 

 

20200411_191247.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
On 2015-01-10 at 10:36, Sam said:

Hej,

Jag tänkte kolla intresset för att samla ihop svenska Bossar i den här tråden. Det är inte så vanligt att man ser dem på forumen. En del har synts till på Blocket och en del har man bara hört talas om. Någon enstaka finns på Garaget.

Min bil:

2012 Boss 302 #0233

Färg: Yellow Blaze Metallic

Plats: Borås

mvh,

Sam

Sent from my iPad using Tapatalk

Hej!

Det var ett tag sen du skrev detta men jag slänger in en kommentar ändå.

Köpte mig en Boss förra året, bilen före din #0232 i Competion Orange. Finns det två gula 2012:or i Sverige, vet du? Det ska finnas gul i Enskede. JAg har förslkt mig på att knpåa ihop en lista över de bilar som finns i Sverige.

Hälsningar Patrik Iversen  Glanshammar

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Kan du fixa en sån lista hur våra bilar är färgade vore det kul.

Vet inte själv hur de 2012-2013 som vi i Sverige har med färgen.

Själv har jag kona blue som bara finns i -12 års modell, var tveksam till en början, men bara mer och mer nöjd med den färgen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...