TheBullitt January 22, 2015 Report January 22, 2015 Hej!Vet nån hur mycket en 68 fastback med 390 motor är värd idag på ett ungefär samt hur många som tillverkades ?? Citera
Per Berglund January 22, 2015 Report January 22, 2015 (redigerad) Ingen kan säga ett värde om du inte visar objektet.Ford gjorde rätt många med 390 eftersom den var vanlig i GT Equipment groupTyvärr har jag inga siffror men enbart Fastback GT med 390 skulle jag tippa på en 20.000st bara 1968....Säkert fler 1967Få till salu för det är en "keeper" 390 är ingen "performer" i sammanhanget utan den kronan hålls av samma bil med 428an som är den riktiga kungen och den slår 390n med minst dubbla pengen....Pris på 390 är det nog rejäla spann på!!Ett OK objekt så börjar det nog på 200.000kr men det beror så mycket på vilken modell och utrustningEn GT skulle jag tippa på börjar där är min gissningEn fin kärra med "rätt" utrustning springer priset säker iväg över 400.000 och är det pedant renoverat på rätt sätt vågar jag inte ens gissa! Så det finns inget universalvärde om du inte vet skicket på bilen du ska köpa? Ändrade %s av %s (%s) Citera
TheBullitt January 22, 2015 Author Report January 22, 2015 Tack för svar!.Det kan jag tänka mig måste vara svårt att hitta ett bra exemplar. Jag tror du ligger åt rätt håll när det gäller priset för jag såg ett fint objekt en Bullitt replika 1968 för 395000 och då var det 390 på den och manuell låda. Ja bara kikar runt lite på 68:or, min absoluta drömbil är just en GT med 390 motor och lackad som en Bullitt!. Många gör ju felet att bygga en 67:a till en Bullitt men det är ändå inte så stor skillnad, dock om man är extra petig ska det vara en 68:a tycker jag! Citera
Per Berglund January 22, 2015 Report January 22, 2015 Är du sugen på en Replik så undvik 390 motorn helt!Den är en trött historia och riktigt dyrt att både hålla i liv och driva.390 passar dessutom körmässigt illa i den lätta Mustangen och ger dig mer problem än glädjeDet är mer för originalrenoverarnaVill du bygga en Bullit så är det enklare med en vanlig 68 Fastback med en 347 stroker.Riktigt rolig blir bilen och dessutom enklare för plånboken5-växlat får man dessutom! Citera
TheBullitt January 22, 2015 Author Report January 22, 2015 Jaha okej! något att tänka på i framtiden, läste på en sida att man kan göra både en 302 samt en 289 till en 347,vilken hade varit mest lämpligast att uppgradera, sen om det ska vara en GT var det bara 390:n som var valet eller vilken slags 8:a var standard till just GTn? Citera
Per Berglund January 22, 2015 Report January 22, 2015 289,302,390 och 428 fanns för GT.Alla V8 alltså428an är hetast och dyrast så priset för en sådan räcker till en fabriksny 347a.En 302 eller senare 5.0 är bäst och enklast att uppgraderaDet går bra med 289a också men det börjar bli brist på dom så bäst spara de som finns kvar till dom som vill original renovera! Finns många vägar att välja på i motorval så egentligen handlar det bara om din egen plånbok och hur teknik tokig du är!En Bullit replik är hur som helst bland det coolaste och snyggaste byggen av en Musse... Den får aldrig något bäst före datum! Citera
Patrik Mustang67 January 22, 2015 Report January 22, 2015 Varför inte en strokad 351 till 408 så får man lite mer big block vrid. Dessa är också lite kraftigare i blocket och håller bättre om man tar ut samma hästar som en 347. Citera
Per Berglund January 22, 2015 Report January 22, 2015 Varför inte en strokad 351 till 408 så får man lite mer big block vrid. Dessa är också lite kraftigare i blocket och håller bättre om man tar ut samma hästar som en 347.Jajjemensan det är det roligaste alternativet!Tar mer av ekonomin bara eftersom både transmissionen och slutväxel måste biffas upp!Men det är mitt val också- Skickas från min iPad via Tapatalk Citera
Tomas olsson January 23, 2015 Report January 23, 2015 Kan finnas en fastback -68 GT clone med 390 till salu i Nynäshamn, om du vill kan jag kolla om jag hittar telefonnumret. Den är iof. svart och inte highland Green. Citera
TheBullitt January 23, 2015 Author Report January 23, 2015 Kul att läsa om olika motoralternativ i bilarna, det är bra Tomas det är just nu framtidsdrömmar äger liks ändå två mussar för tillfället! Citera
Tungelsta HT-67 February 13, 2015 Report February 13, 2015 Hagerty i USA listar bilar utöver det vanliga.1968_Ford_Mustang__GT.pdf Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.