Jump to content

1968 Fastback Gt 390 Bullitt


TheBullitt

Recommended Posts

Ingen kan säga ett värde om du inte visar objektet.

Ford gjorde rätt många med 390 eftersom den var vanlig i GT Equipment group

Tyvärr har jag inga siffror men enbart Fastback GT med 390 skulle jag tippa på en 20.000st bara 1968....Säkert fler 1967

Få till salu för det är en "keeper" :)

390 är ingen "performer" i sammanhanget utan den kronan hålls av samma bil med 428an som är den riktiga kungen och den slår 390n med minst dubbla pengen....

Pris på 390 är det nog rejäla spann på!!

Ett OK objekt så börjar det nog på 200.000kr men det beror så mycket på vilken modell och utrustning

En GT skulle jag tippa på börjar där är min gissning

En fin kärra med "rätt" utrustning springer priset säker iväg över 400.000 och är det pedant renoverat på rätt sätt vågar jag inte ens gissa!

Så det finns inget universalvärde om du inte vet skicket på bilen du ska köpa?

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Tack för svar!.Det kan jag tänka mig måste vara svårt att hitta ett bra exemplar. Jag tror du ligger åt rätt håll när det gäller priset för jag såg ett fint objekt en Bullitt replika 1968 för 395000 och då var det 390 på den och manuell låda. Ja bara kikar runt lite på 68:or, min absoluta drömbil är just en GT med 390 motor och lackad som en Bullitt!. Många gör ju felet att bygga en 67:a till en Bullitt men det är ändå inte så stor skillnad, dock om man är extra petig ska det vara en 68:a tycker jag! :)

Link to comment
Share on other sites

Är du sugen på en Replik så undvik 390 motorn helt!

Den är en trött historia och riktigt dyrt att både hålla i liv och driva.

390 passar dessutom körmässigt illa i den lätta Mustangen och ger dig mer problem än glädje

Det är mer för originalrenoverarna

Vill du bygga en Bullit så är det enklare med en vanlig 68 Fastback med en 347 stroker.

Riktigt rolig blir bilen och dessutom enklare för plånboken

5-växlat får man dessutom! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jaha okej! något att tänka på i framtiden, läste på en sida att man kan göra både en 302 samt en 289 till en 347,vilken hade varit mest lämpligast att uppgradera, sen om det ska vara en GT var det bara 390:n som var valet eller vilken slags 8:a var standard till just GTn? :)

Link to comment
Share on other sites

289,302,390 och 428 fanns för GT.

Alla V8 alltså

428an är hetast och dyrast så priset för en sådan räcker till en fabriksny 347a.

En 302 eller senare 5.0 är bäst och enklast att uppgradera

Det går bra med 289a också men det börjar bli brist på dom så bäst spara de som finns kvar till dom som vill original renovera!

Finns många vägar att välja på i motorval så egentligen handlar det bara om din egen plånbok och hur teknik tokig du är!

En Bullit replik är hur som helst bland det coolaste och snyggaste byggen av en Musse... Den får aldrig något bäst före datum! ;)

Link to comment
Share on other sites

Varför inte en strokad 351 till 408 så får man lite mer big block vrid. Dessa är också lite kraftigare i blocket och håller bättre om man tar ut samma hästar som en 347.:lol:

Jajjemensan det är det roligaste alternativet!

Tar mer av ekonomin bara eftersom både transmissionen och slutväxel måste biffas upp!

Men det är mitt val också- :)

Skickas från min iPad via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...