Lennart GT 2006 February 16, 2015 Report February 16, 2015 Jag är ny medlem i forumet och heter Lennart Hammarstedt och bor i Uppsala. Våren 2014 köpte jag äntligen en GT Cab 2006 V8 och känner mig mycket nöjd med denna förutom en sak. När jag kör på motorväg med caben uppe så blir det ett högt ljud av vinddraget som uppstår mellan caben och vindrutan. Drar jag ned caben med ”handtaget” så minskar ljudet betydligt. Är det någon som har en lösning på hur jag får bort eller i alla fall kan minska ”missljudet” så att jag slipper sitta och dra ned caben med handen. Citera
RoTe February 20, 2015 Report February 20, 2015 Välkommen! Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med problemet, men det är säkert någon annan som kan. :-) Har du varit till våra träffar vid slottet i Uppsala? :-) Citera
Daniel Linde February 20, 2015 Report February 20, 2015 Hej och välkommen!Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med ditt problem, men jag flyttar tråden till 2005 sektionen så kanske du får hjälp lättare.MvhDaniel Citera
Lennart GT 2006 February 23, 2015 Author Report February 23, 2015 Välkommen! Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med problemet, men det är säkert någon annan som kan. :-) Har du varit till våra träffar vid slottet i Uppsala? :-)HejDet blev inte tillfälle förra säsongen, men jag tänker ta mig dit i år. /Lennart Citera
RoTe February 24, 2015 Report February 24, 2015 HejDet blev inte tillfälle förra säsongen, men jag tänker ta mig dit i år. /LennartDu är hjärtligt välkommen! :-) Citera
Robin Takolander February 25, 2015 Report February 25, 2015 Nu har jag ingen cab själv men jag hade samma problem med min gamla Miata (fin bil fast inte Mustang ändå). Nåja, hursomhelst var det visserligen en manuell cab men på själva spännena för framrutan fanns det justeringsmöjligheter. Man kunde alltså ställa in finliret så att cabben satt tajtare mot framrutan. Hoppas du kan hitta nåt i den vägen på din cab.ELLER VÄNTA PÅ SVAR FRÅN NÅGON SOM VERKLIGEN VET Citera
Lennart GT 2006 February 25, 2015 Author Report February 25, 2015 Nu har jag ingen cab själv men jag hade samma problem med min gamla Miata (fin bil fast inte Mustang ändå). Nåja, hursomhelst var det visserligen en manuell cab men på själva spännena för framrutan fanns det justeringsmöjligheter. Man kunde alltså ställa in finliret så att cabben satt tajtare mot framrutan. Hoppas du kan hitta nåt i den vägen på din cab.ELLER VÄNTA PÅ SVAR FRÅN NÅGON SOM VERKLIGEN VET Tack för tipset. Jag skall se om det finns någon möjlighet att justera på den här caben.Fler tips mottages tacksamt. Citera
Corvette February 26, 2015 Report February 26, 2015 finns inget i Ford's Technical att den ska finnas justeringsmöjligheter på cabben Citera
Lennart GT 2006 February 26, 2015 Author Report February 26, 2015 finns inget i Ford's Technical att den ska finnas justeringsmöjligheter på cabbenOK. Jag funderar på att provat att lägga en extra gummilist mitt på vindrutan för att få bort vinddraget? Är det någon som har provat det eller någon annat? Citera
Milner March 11, 2015 Report March 11, 2015 Jag har en -08 GT cab och har aldrig hört något vinbrus i den, inte i normala hastigheter i alla fall. Citera
Lennart GT 2006 March 16, 2015 Author Report March 16, 2015 Jag har en -08 GT cab och har aldrig hört något vinbrus i den, inte i normala hastigheter i alla fall.OK. Problemet uppstår när jag kör i ca 110 km eller fortare. Men det kanske är något jag får leva med när jag har en cab. Citera
Milner March 16, 2015 Report March 16, 2015 Det jag menade är när det börjar närma sig 200 som det kanske låter lite inte annars. Citera
Lennart GT 2006 April 29, 2015 Author Report April 29, 2015 Nu har jag tagit ut Mussen ur vinterdvalan och lagt i en extra gummilist i överkant på vindrutan. Nu hör jag inget vinddrag förrän jag kommer upp i 160-170 km så jag tycker problemet är löst. Tack för alla svar. Citera
Recommended Posts