Ingemar Nilsson February 22, 2015 Report February 22, 2015 Köpte en Mustang -65 cab i somras. Kalifornienbil som kommit till Sverige för några år sedan med en journalist som jobbat i USA och köpt bilen där. Bilen är i originalskick och rostfri. I gott bruksskick enligt besiktningsmannen från MHRF. Nyrenoverad 289 cuin V8, färg ljusblå (Arcadian Blue). Rally pack, AC, Ponyklädsel m m. Citera
turbo57 February 22, 2015 Report February 22, 2015 Hej Ingemar, välkommen , härligt en gammal cab till, ta gärna ett par bilder och lägg ut till oss andra/Leif Citera
Ingemar Nilsson February 22, 2015 Author Report February 22, 2015 Här är några foton jag tog för veteranbilsförsäkringen! Citera
turbo57 February 22, 2015 Report February 22, 2015 Tjusigt Ingemar , tack roligt att se fina bilar:thumbup:/Leif Citera
fast66 February 22, 2015 Report February 22, 2015 Härlig bil! Jag snackade med säljaren om den där bilen, lät som ganska original men omlackad och lite småfix...Hur ser Pony inläggen ut i ryggstöden? Är de mörkare än övrig blå vinyl eller samma nyans? Bild?mvhClaes Citera
Ingemar Nilsson February 23, 2015 Author Report February 23, 2015 Härlig bil! Jag snackade med säljaren om den där bilen, lät som ganska original men omlackad och lite småfix...Hur ser Pony inläggen ut i ryggstöden? Är de mörkare än övrig blå vinyl eller samma nyans? Bild?mvhClaesPonyinläggen är exakt samma nyans som den övriga blå vinylen. Det är ingen tvekan att klädseln är original. Jag funderar faktiskt på att byta den. De vita partierna har gulnat en hel del. Citera
fast66 February 23, 2015 Report February 23, 2015 Sen ser ju väldigt fin ut för att vara original så fundera på det... jag har en ny blå-vit hemma till min 66 Fastack och det vita är ganska "gult" där också. Min klädsel är fråm TMI (köpt på NPD) så kanske att Distinctive Products har en vitare vinyl? Värt att kolla kanske.Din matta - verkar den också vara original? HAr en dialog med olika mattleverantörer om vilken nyans av blå det ska vara till 65/66 code 62 inredningen...mvhClaes Citera
Ingemar Nilsson February 23, 2015 Author Report February 23, 2015 Svårt att säga men den ser så osliten ut att jag tvivlar på att den är original. Den blå nyansen verkar passa rätt bra till den blå vinylen och instrumentbrädans överdel. Citera
diskus February 25, 2015 Report February 25, 2015 Hej Ingemar o grattis till den fina bilen Jag köpte en -67 cab i höstas och bor i grannbyn Skellefteå /Olov Citera
Ingemar Nilsson February 25, 2015 Author Report February 25, 2015 Din fråga har fått mig att fundera på det här med att köpa ny klädsel. Är det risk att den nya klädseln inte stämmer med originalet beträffande nyanser i färg m m Citera
Ingemar Nilsson February 25, 2015 Author Report February 25, 2015 Din fråga har fått mig att fundera på det här med att köpa ny klädsel. Är det risk att den nya klädseln inte stämmer med originalet beträffande nyanser i färg m m? Citera
fast66 February 25, 2015 Report February 25, 2015 Stor risk IMHO! Men jag kan fota min TMI inredning - kan va svårt med färger på dator, men vi kan ju försöka.../Cps det är bara original en gång! Man kan ju vilja ha det "som nytt" men tänk efter två ggr jm2c ds Citera
Ingemar Nilsson February 26, 2015 Author Report February 26, 2015 Stor risk IMHO! Men jag kan fota min TMI inredning - kan va svårt med färger på dator, men vi kan ju försöka.../Cps det är bara original en gång! Man kan ju vilja ha det "som nytt" men tänk efter två ggr jm2c dsVad står IMHO respektive TMI för? Citera
fast66 February 26, 2015 Report February 26, 2015 In My Humble Opinion, och TMI är en firma som gör klädseln - Distinctive Industries är den andra firman. Citera
LEIF L March 2, 2015 Report March 2, 2015 Köp både fram o baksäte om du börjar handla så är chansen störst att du får samma färg Citera
Recommended Posts