Jump to content

Ingemar Nilsson Piteå


Recommended Posts

Köpte en Mustang -65 cab i somras. Kalifornienbil som kommit till Sverige för några år sedan med en journalist som jobbat i USA och köpt bilen där. Bilen är i originalskick och rostfri. I gott bruksskick enligt besiktningsmannen från MHRF. Nyrenoverad 289 cuin V8, färg ljusblå (Arcadian Blue). Rally pack, AC, Ponyklädsel m m.

Link to comment
Share on other sites

Härlig bil! Jag snackade med säljaren om den där bilen, lät som ganska original men omlackad och lite småfix...

Hur ser Pony inläggen ut i ryggstöden? Är de mörkare än övrig blå vinyl eller samma nyans? Bild?

mvh

Claes

Link to comment
Share on other sites

Härlig bil! Jag snackade med säljaren om den där bilen, lät som ganska original men omlackad och lite småfix...

Hur ser Pony inläggen ut i ryggstöden? Är de mörkare än övrig blå vinyl eller samma nyans? Bild?

mvh

Claes

Ponyinläggen är exakt samma nyans som den övriga blå vinylen. Det är ingen tvekan att klädseln är original. Jag funderar faktiskt på att byta den. De vita partierna har gulnat en hel del.

Link to comment
Share on other sites

Sen ser ju väldigt fin ut för att vara original så fundera på det... jag har en ny blå-vit hemma till min 66 Fastack och det vita är ganska "gult" där också. Min klädsel är fråm TMI (köpt på NPD) så kanske att Distinctive Products har en vitare vinyl? Värt att kolla kanske.

Din matta - verkar den också vara original? HAr en dialog med olika mattleverantörer om vilken nyans av blå det ska vara till 65/66 code 62 inredningen...

mvh

Claes

Link to comment
Share on other sites

Stor risk IMHO! Men jag kan fota min TMI inredning - kan va svårt med färger på dator, men vi kan ju försöka.../C

ps det är bara original en gång! Man kan ju vilja ha det "som nytt" men tänk efter två ggr jm2c ds

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...