Jump to content

Avgassystem Mustang 2008


bebbe

Recommended Posts

Funderar på några andra ljuddämpare till min GT från 2008. Men har hört en del ljuddämpare som inte har det rätta ljudet.

Vilka skall man välja för att får "rätt" ljud. Vill inte att det skall bli för högt och ha rätt tjoff på tomgång. Någon som har tips?

Skickas från min iPhone via DX8

Link to comment
Share on other sites

Detdär FR systemet sitter högt upp på listan. Iaf som det verkar nu.

Låter verkligen lovande om man verkar slippa resonansljud. Det hade jag inte klarat av!

Skickas från min iPhone via DX8

Link to comment
Share on other sites

FR500S har jag och inget resonansljud i bilen när man kör.

Samma här, ingen resonans överhuvudtaget och ett grymt ljud. Hade magnaflow innan och var tvungen att plocka av det pga olidligt resonansljud..

Link to comment
Share on other sites

I höstas var jag och hälsade på en kille som har en Roush steg 3. Vi startade upp den och där var ett riktigt härligt muller.

Den hörs nog något mer än din ( detta var innan han visste att jag inte körde original ). När jag sedan startade min med FR500s sade han direkt: den hörs himla gott den också. :-)

Så satsa absolut på ett FR500s, jag var som sagt tveksam först beroende på priset men nu ångrar jag mig inte en sekund. Plus att besiktningen har inga problem med det alls..

Link to comment
Share on other sites

I höstas var jag och hälsade på en kille som har en Roush steg 3. Vi startade upp den och där var ett riktigt härligt muller.

Den hörs nog något mer än din ( detta var innan han visste att jag inte körde original ). När jag sedan startade min med FR500s sade han direkt: den hörs himla gott den också. :-)

Så satsa absolut på ett FR500s, jag var som sagt tveksam först beroende på priset men nu ångrar jag mig inte en sekund. Plus att besiktningen har inga problem med det alls..

FR500s är riktigt bra dämpare. Vissa vill ha mer ljud men preferensen är ju olika, FR med långa grenrör och fullflödeskatalysatorer så står håret på armarna på en.

Nästa vecka kommer dina grejor från American Muscle Tobbe. Det blev riktigt mycket prylar vilket gynnar dig då frakten blir mindre.

FR500s köper ni här. Vi erbjuder både faktura och delbetalning

http://badmanners.se/index.php?route=product/product&path=66_86_93&product_id=239

Link to comment
Share on other sites

FR500s köper ni här. Vi erbjuder både faktura och delbetalning

http://badmanners.se/index.php?route=product/product&path=66_86_93&product_id=239

Vad bra. Om frakten inte är dyr är ju priset tom skäligt! Ser att systemet på eBay kostar runt 5k. Frakten blir runt 1k. Det ger 6k totalpris. Sedan tull säg runt 1k till eller ev lite mer. Då är vi uppe på 7k. Så ditt pris på 8k är helt ok.

Vad kostar frakten :)

Skickas från min iPhone via DX8

Link to comment
Share on other sites

Jag kollade faktiskt e-bay. 7800 blir det om du köper det där med tull, förtullningsavgift och moms

Mitt pris är inklusive frakt

Klockrent!

Räkna med en beställning :)

Skickas från min iPhone via DX8

Link to comment
Share on other sites

FR500s är riktigt bra dämpare. Vissa vill ha mer ljud men preferensen är ju olika, FR med långa grenrör och fullflödeskatalysatorer så står håret på armarna på en.

Nästa vecka kommer dina grejor från American Muscle Tobbe. Det blev riktigt mycket prylar vilket gynnar dig då frakten blir mindre.

FR500s köper ni här. Vi erbjuder både faktura och delbetalning

http://badmanners.se/index.php?route=product/product&path=66_86_93&product_id=239

Låter kanon Bruno.

Jag slår dig en signal och bokar in när jag hälsar på dig. :-)

@ Bebbe

Du kommer som sagt inte att ångra dig. När du sedan står där och har monterat dämparna och skall starta kärran för första gången. Den känslan är ungefär somungarna inför en lördag när det är godis dax. :-)

Du har säkert redan sett massa videos på youtube om FR500s, men vill du kan jag spela in en liten snutt och skicka till dig då jag tänkte starta upp min nästa vecka.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Har nu monterat ett FR500 och är verkligen supernöjd! Bilen låter som en dröm!

Skickas från min iPhone via DX8

Då var det ett bra tips vi gav dig. ;-)

Nu kommer brudarna flockas runt dig som aldrig förr..

Link to comment
Share on other sites

Då var det ett bra tips vi gav dig. ;-)

Nu kommer brudarna flockas runt dig som aldrig förr..

Jag trodde det var vi grabbar som gillade vrååålet och dööönet från bilarna! Eftersom det är de som vänder sig om mest när man kör förbi! :)

Link to comment
Share on other sites

Jag trodde det var vi grabbar som gillade vrååålet och dööönet från bilarna! Eftersom det är de som vänder sig om mest när man kör förbi! :)

Haha. Ja det har du rätt i. Tur att man inte är gay då.. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Haha. Ja det har du rätt i. Tur att man inte är gay då.. ;-)

Skämt åsido! Du har rätt, det är många fruntimmer som kollar in när man glider förbi eller man står parkerad! De kan också uppskatta skönhet. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Måste bara säga att oavsett om grabbar eller brudar gillar ljudet gillar jag det skarpt!!

Var på kalas hos min svåger idag. En totalt inbiten cheva fantast som inte ger många cent för en Ford. Men tom han berättade (efter rätt många bärs) hur jäkla gött mustangen låter med dom rören :)

Skickas från min iPhone via DX8

Link to comment
Share on other sites

Jag har också beställt ett par från Badmanners. Dom kommer på måndag eller tisdag. Nu sitter det ett par Flowmaster på som är upprostade invändigt så det dånar en hel del. Ska bli intressant att byta :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...