Tobbe1977 April 10, 2015 Report April 10, 2015 Jag har också beställt ett par från Badmanners. Dom kommer på måndag eller tisdag. Nu sitter det ett par Flowmaster på som är upprostade invändigt så det dånar en hel del. Ska bli intressant att byta Du kommer att bli lika nöjd som alla oss andra. :-) Citera
Gtttggg April 11, 2015 Report April 11, 2015 Jag har också beställt ett par från Badmanners. Dom kommer på måndag eller tisdag. Nu sitter det ett par Flowmaster på som är upprostade invändigt så det dånar en hel del. Ska bli intressant att byta Om dina Flowmaster är ovala, kan det hända att det är fullt med vatten för det var mina när jag bytte ut dem. Riktiga kondensvatten samlare med andra ord. Citera
SuKraMzE April 12, 2015 Report April 12, 2015 Har ett Ford Racing Axle Back avgassystem sitter på min med korta headers låter för jäkla gott Längtar till bättre väder nu:cool: Citera
Wallentin April 12, 2015 Report April 12, 2015 Jag kör med Borla stingers, tycker den låter riktigt fint Citera
Mallemia April 12, 2015 Report April 12, 2015 Jag kör med Pypes Violator Axle-Back. Tycker det låter gött.... [h=1][/h] Citera
Milner April 14, 2015 Report April 14, 2015 Nu har jag bytt. Det blev väldigt tyst. I alla fall inne i bilen... Citera
Mallemia April 15, 2015 Report April 15, 2015 Nu har jag bytt. Det blev väldigt tyst. I alla fall inne i bilen...Märker du någon skillnad i effekt? Eller är det samma? Citera
Milner April 15, 2015 Report April 15, 2015 Det tänkte jag inte på, men jag hade blivit förvånad om det var det. Citera
Gtttggg April 16, 2015 Report April 16, 2015 Jag märkte att min bil blev piggare i axet efter ha monterat FR500S. Citera
Mallemia April 16, 2015 Report April 16, 2015 Jag märkte att min bil blev piggare i axet efter ha monterat FR500S. Citera
Curre May 14, 2015 Report May 14, 2015 Hej jag måste fråga nu när man funderar på långa headers och race cattar med FR500S längst bak. Kan man besikta med ett sådant system på? Finns det plats för alla "sensorer" i headers m.m.??? Citera
FastMagnus May 14, 2015 Report May 14, 2015 Hej jag måste fråga nu när man funderar på långa headers och race cattar med FR500S längst bak. Kan man besikta med ett sådant system på? Finns det plats för alla "sensorer" i headers m.m.???brukar finnas uttag på rören; så behöver du ett kablage som förlänger sladdarna alt gå in med tuner boxen och stäng av bakre sonderna Citera
Curre May 14, 2015 Report May 14, 2015 Så det är inget krav av Besiktningen att de är inkopplade? Blir inte problem med utsläppen när man kopplar bort dem? Citera
FastMagnus May 14, 2015 Report May 14, 2015 bilp har inte utr att se om dom bakre är aktiva. klarar bilen avgasvärdena så brukar det inte bli ngr problem Citera
Quisten May 15, 2015 Report May 15, 2015 Jag har Ferrita system som ifs låter gööt med dånar rätt bra i kupen. Är det någon som har erfarenhet av Ferrita elleren Quick fix på problemet. Skulle vilja åka med dig Robban1 bara för att få höra skillnaden samt att du åker med mig en sväng för att jämnföraMed vänlig hälsning: Anders Citera
Gtttggg May 15, 2015 Report May 15, 2015 Jag har Ferrita system som ifs låter gööt med dånar rätt bra i kupen. Är det någon som har erfarenhet av Ferrita elleren Quick fix på problemet. Skulle vilja åka med dig Robban1 bara för att få höra skillnaden samt att du åker med mig en sväng för att jämnföraMed vänlig hälsning: AndersJag har ingen aning hur din bil låter eftersom jag hade rutorna stängda när vi sågs på vägen men du hade kanske rutorna öppna när jag passerade dig. Om din bil dånar i kupen, utgår jag ifrån att du har hög resonansljud vilket det kan vara störande vid längre turer. Vi kan åka en tur i våra bilar för höra skillnaderna mellan bilarna. Jag har ingen hög resonansljud i kupén nu efter bytet. Citera
Mathias78 May 15, 2015 Report May 15, 2015 Hej hej! Jag har fr500s och är mer än nöjd! Får ståfräs varje gång jag startar! Blir faktiskt förvånad när jag vrider på nyckeln och det vrålar till[emoji41] en gång när jag backat in på en parkering i centrum på det lilla samhället jag bor i, bakom bilen är det sittbänkar[emoji1] det satt två äldre damer, jag hoppar in vrider om nyckeln halvt och tittar i spegeln och såg damerna.. Kunde inte med att starta bilen[emoji1] väntade men de hade hela dagen på sig att snacka! Jag gick ut och frågade om de kunde flytta på sig en stund och det gjorde dom[emoji28] startade och vrålade och spotta lite kondens[emoji106] Citera
Gtttggg May 16, 2015 Report May 16, 2015 Hej hej! Jag har fr500s och är mer än nöjd! Får ståfräs varje gång jag startar! Blir faktiskt förvånad när jag vrider på nyckeln och det vrålar till[emoji41] en gång när jag backat in på en parkering i centrum på det lilla samhället jag bor i, bakom bilen är det sittbänkar[emoji1] det satt två äldre damer, jag hoppar in vrider om nyckeln halvt och tittar i spegeln och såg damerna.. Kunde inte med att starta bilen[emoji1] väntade men de hade hela dagen på sig att snacka! Jag gick ut och frågade om de kunde flytta på sig en stund och det gjorde dom[emoji28] startade och vrålade och spotta lite kondens[emoji106]Det var omtänksamt av dig att du bad damerna flytta på sig istället för ge dem hjärtsnörp. Jag har ibland sett några människor i backspegeln "hoppa till" när jag startar bilen. Citera
Mathias78 May 16, 2015 Report May 16, 2015 Ha ha ja det är riktigt roligt när man startar[emoji1][emoji106] Citera
Tobbe1977 May 16, 2015 Report May 16, 2015 Håller med alla att FR500s är helt syveränt. Jag tvekade länge när jag skulle köpa mitt för det kostar en del. Men efter monterat det och när jag startade bilen var det en så sjuk skön känsla. Har märkt att nu när man tunade bilen och satte dit ett CAI är det precis som den baktänder ännu mer också. Citera
Quisten May 16, 2015 Report May 16, 2015 Är FR500s systemet hela vägen eller är det bara dom bakre dämparna ni byter och moddar mot orginalet lite förvirrad där ?Vilka tum storlekar pratar vi om som original igenterligen ? Har ni original + FR500S System eller moddat hela vägen.Anders.... Citera
Tobbe1977 May 16, 2015 Report May 16, 2015 Är FR500s systemet hela vägen eller är det bara dom bakre dämparna ni byter och moddar mot orginalet lite förvirrad där ?Vilka tum storlekar pratar vi om som original igenterligen ? Har ni original + FR500S System eller moddat hela vägen.Anders.... FR500s är bara de två bakre dämparna. Resten kör du med original avgassystem. :-)Jag spelade nyligen in en video då jag startar upp kärran i garaget. Är du intresserad av att höra hur det låter så skickar jag gärna videon till dig. Citera
Recommended Posts