Jump to content

Featured Replies

comment_143533

Originaltyp som du kan köpa från Summit Racing

Lamelldiff

Kan köpas i delar eller komplett ny klump

Dimension kan du börja med kolla på änden där hjulet är monterat.

Om drivaxeln har en slät yta med 2st runda hål = 31 splines och 9'' hus (troligen inte)

Om drivaxeln har ett stort lite fyrkantigt hål = 28 splines 8'' eller 9'' hus

Om det är 8'' eller 9'' hus måste du läsa av på bricka som sitter vid klumpen

Man kan även se på huset om du tar en bild på det

Gissar på 8'' som är vanligast

Den ser ut såhär bakifrån med en stor innåtgående vårta på vardera sida om klumpen

post-2532-144839574589_thumb.jpg

comment_143690

När man kör med Detroit Locker finns det ett gammalt beprövat knep för att slippa att bilen ormar sig vid gaspådrag och gassläpp.

Fyll det ena bakhjulet med säg 2,5kg sen mät från asfalt till överkant på fälgen, ta sen det måttet till det andra hjulet och fyll eller töm till ni har samma mått.

Provkör sedan och ni kommer bli förvånade vips så fungerar det kanon... :)

comment_143692
När man kör med Detroit Locker finns det ett gammalt beprövat knep för att slippa att bilen ormar sig vid gaspådrag och gassläpp.

Fyll det ena bakhjulet med säg 2,5kg sen mät från asfalt till överkant på fälgen, ta sen det måttet till det andra hjulet och fyll eller töm till ni har samma mått.

Provkör sedan och ni kommer bli förvånade vips så fungerar det kanon... :)

Intressant tips :thumbup:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...