Larry March 26, 2015 Report March 26, 2015 Hej!Jag har just klät om mina säten i Mustangen. När jag nu monterat fram säterna i bilen så upplever jag att själva ryggstödet lutar mycket bakåt typ som man ligger och kör. Det går inte att blanda ihop själva delen man sitter på och själva ryggstödet eftersom jag hade isär båda säterna samtidigt?Mvh Daniel Citera
fast66 March 27, 2015 Report March 27, 2015 vet inte exakt hur det ser ut på 69/90 men tdigare modeller har en bult i botten på ryggstödet sm man justerar mot en platta i dynans bakkant - primitiv men funktionellt.. Citera
Larry March 27, 2015 Author Report March 27, 2015 Hej!Oki. Men vad exakt sitter den? Kan inte komma ihåg att jag sett någon sådan. Finns det någon bild eller instruktion på nätet tro?Mvh Daniel Citera
Per Berglund March 27, 2015 Report March 27, 2015 Jo Claes har rätt.Det ska sitta 2 "hockeypuck" liknande distans skruvad i sätetHela ryggstödet lutar mot dessa puckarVill man justera lutningen så får man slipa ner höjden på puckarna helt enkeltVarje puck sitter med en skruv längst bak på sätet Citera
THOMAS March 27, 2015 Report March 27, 2015 Ta inte bort eller slipa ner dessa "puckar". Om man gör så kommer ryggstödet att spricka.jag vet för jag har reparerat ett tio tal stolar där detta har gjorts.Det som händer är att ryggstödet bottnar på kroken till spärren, vilken bara sitter i ena änden så ryggstödet bryts åt andra hållet och brister så småningom. Citera
Per Berglund March 27, 2015 Report March 27, 2015 Jag har säkert plockat med minst lika många stolar och jag har varken hört talas om det eller heller sett att det spruckit.Det går fint slipa ner pucken bara man kollar funktion.Tar du bort pucken helt eller tar ner pucken för mycket kanske det kan hända då låset slå i men då är stolen jäkligt långt bakÖverhuvudtaget så är dimensioneringen på stolarna klent med dagens mått och jäkligt "bonnigt" konstruerat.Det är så dåligt tillverkat så inte konstigt det spricker ändåSå bara kolla att pucken når sitt anhåll så är det inga problem alls!Låset bottnar inte på bild nedan är det rätt mycket slipatLåset glappar lite mer men hellre det och istället sitta någorlunda bekvämare.Ford har verkligen inte ansträngt sig alls med att man ska hitta en bra förarställning men det är ju 50år sedan också!Föresten är det inte hela världen om det skulle spricka hellerBäst är köpa andra stolar! Citera
Larry March 27, 2015 Author Report March 27, 2015 Jag har säkert plockat med minst lika många stolar och jag har varken hört talas om det eller heller sett att det spruckit.Det går fint slipa ner pucken bara man kollar funktion.Tar du bort pucken helt eller tar ner pucken för mycket kanske det kan hända då låset slå i men då är stolen jäkligt långt bakÖverhuvudtaget så är dimensioneringen på stolarna klent med dagens mått och jäkligt "bonnigt" konstruerat.Det är så dåligt tillverkat så inte konstigt det spricker ändåSå bara kolla att pucken når sitt anhåll så är det inga problem alls!Låset bottnar inte på bild nedan är det rätt mycket slipatLåset glappar lite mer men hellre det och istället sitta någorlunda bekvämare.Ford har verkligen inte ansträngt sig alls med att man ska hitta en bra förarställning men det är ju 50år sedan också!Föresten är det inte hela världen om det skulle spricka hellerBäst är köpa andra stolar! [ATTACH=CONFIG]33835[/ATTACH]Halloj gubbar!Ett jättetack för hjälpen. Mina säten saknar puckarna. Där av lutningen på ryggen. Får ragga upp ett par puckar.Mvh Daniel Citera
Recommended Posts