May 25, 20159 yr comment_145169 Precis kommit från min första besiktning och det gick som befarat; Hög CO-halt (6,5).Jag har försökt att justera tomgångsskruvarna men det är något som inte stämmer!Kopplar på en vacuumklocka på insuget men den reagerar inte nämnvärt när jag skruvar på tomgångsskruvarna och när de är helt inskruvade så är det den jämnaste tomgången!!! Den borde väl stanna då? Om jag skruvar ut skruvarna 1,5 varv sjunker tomgången och blir ojämn. Dessutom stiger tomgången och blir jämnare när jag lossar vacuumklockan så att det går in tjuvluft!Vad skall jag göra??? (302:a med Holley 600CFM)
May 26, 20159 yr comment_145186 Hade samma höga CO-halt på min 351C med Holley 600 vacuum, byte powervalve sen var problemet löst, 0.6 i CO.
May 27, 20159 yr comment_145205 Om det inte är pw kan det vara så enkelt som att spjället är öppet för mycket. Bränsleblandningen som kommer via tomgångsskruvarna går ut i små hål under spjället. Om spjället är öppet för mycket drar du bränsle via huvudmunstyckena även på tomgång.
May 28, 20159 yr Author comment_145250 DET gjorde susen! Blev ju en ny bil!!! Har aldrig haft så lugn och fin tomgång. Det slutade till och med ryka ur avgasrören! Tomgångsskruvarna hamnade på ca. 3/4 varv. Återstår bara ombesiktning då!
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.